Poslanec SLS Franc Pukšič: Navedbe SVLR glede črpanja evropskih sredstev so zavajajoče
SLS Slovenska ljudska stranka

Torek, 19. Julij 2011 ob 22:00

Ljubljana, 21. julij 2011  -  Poslanec SLS Franc Pukšič ostro zavrača navedbe v včerajšnjem odzivu Službe vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko (SVLR), da njegovo sporočilo za medije z dne, 19. 7. 2011, vsebuje obilico netočnosti ter da gre za "politično motivirane špekulacije", ki so sprožene zgolj zato, da "delajo škodo kohezijski politiki". Poslanec SLS Franc Pukšič poudarja, da se namreč naslanja na uradne podatke o črpanju sredstev kohezijske politike EU, ki so objavljeni na uradni spletni strani Strukturnih skladov EU v Sloveniji (http://www.eu-skladi.si/skladi/crpanje-evropskih-sredstev/podatki-o-crpanju). Poslanec SLS Franc Pukšič poudarja, da z njegove strani ni bilo nobenih zavajanj, pač pa to s svojimi izjavami počne ravno SVLR, saj v svoj zagovor in izgovor predstavlja podatke, ki govorijo o pravicah porabe, o preseganjih ciljev glede vrednosti potrjenih operacij, kar pa nikakor ni realen pokazatelj uspešnosti črpanja evropskih sredstev.



Podrobnejši odgovor poslanca SLS Franca Pukšiča ne včerajšnji zavajajoč pisni odziv SVLR na poslančeva opozorila glede slabega črpanja evropskih sredstev je obširneje podan v nadaljevanju.



Kot je razvidno v spodnji tabeli (Tabela 1), objavljeni na navedeni spletni strani, znaša odstotek certificiranih zahtevkov za povračilo na EK do 31. 5. 2011 glede na pravice porabe za obdobje 2007 - 2011 33,6 %, za obdobje 2007 - 2013 pa 21,9 %. Podatki o certificiranih zahtevkih za povračilo na EK so namreč podlaga za povračila iz proračuna EU v proračun RS. Velja še poudariti, da so ravno danes, 21. 7. 2011, ti podatki osveženi in vključujejo še podatke za mesec junij, ki so predstavljeni v Tabeli 2. »Vendar to nikakor ne potrjuje včerajšnjih izjav SVLR, da je črpanje uspešno, saj se ključni podatki niso bistveno spremenili.







Poslanec SLS Franc Pukšič opozarja, da so navedeni podatki o nizkem odstotku certificiranih zahtevkov so zelo resen problem, na kar sta že decembra lani v dopisu ministrstvom opozorila minister za finance dr. France Križanič in nekdanji minister za lokalno samoupravo in regionalno politiko dr. Henrik Gjerkeš. V dopisu sta namreč opozorila vsa ministrstva, ki Ministrstvu za finance RS posredujejo zahtevke za povračilo denarja, na zelo počasno pripravo zahtevkov za povračilo, na 400 milijonsko razliko med izplačili iz proračuna RS in povračili iz proračuna EU ter od ministrstev zahtevala "krizno upravljanje sredstev evropske kohezijske politike". Omenila sta celo možnost zaustavitve nekaterih projektov, do česar bi lahko prišlo, če se proces posredovanja zahtevkov na EK ne pospeši, saj država ni več sposobna financirati projektov EU v takšnem obsegu. Poleg tega je Ministrstvo za finance RS v mesecu marcu 2011 na Vlado RS poslalo dopis, v katerem opozarja na izjemno počasno pripravo zahtevkov za povračilo sredstev iz proračuna EU, saj so ministrstva do 1. marca 2011 pripravila za 43 milijonov evrov zahtevkov, medtem ko je znesek zaostankov znašal skoraj 232 milijonov evrov. Torej je problematika počasne priprave zahtevkov za povračilo in njihovega certificiranja zelo resna, temelji na uradnih dokumentih ministrstev in ni zgolj manever "politično motiviranih špekulacij" poslanca Pukšiča, kot se izgovarja SVLR. Dejstvo je torej, da s strani poslanca SLS Pukšiča ni bilo nobenih zavajanj, pač pa to s svojimi izjavami počne ravno SVLR, saj predstavlja podatke, ki govorijo o pravicah porabe, o preseganji ciljev glede vrednosti potrjenih operacij, kar pa nikakor ni realen pokazatelj uspešnosti črpanja evropskih sredstev.

Glede posameznih dejstev, ki jih je v točkah svojega včerajšnjega pisnega odziva navedla SVLR, pa so poslane SLS Franc Pukšiča odgovarja_

"1.        SVLR_ Najaktualnejši podatki Evropske komisije o črpanju evropskih sredstev Slovenijo  uvrščajo  na  šesto mesto med 27 državami članicami. Konec leta  2009  je  Slovenija  zasedala 12., konec leta 2010 pa 7. mesto. Dvig  na  lestvici v zadnjih letih priča o tem, da Slovenija uspešno črpa evropska sredstva."

Odgovor poslanca SLS Franca Pukšiča: Podatki o tem, na katerem mestu se nahaja Slovenija pri črpanju evropskih sredstev, so povsem irelevantni in ne predstavljajo realne slike o črpanju. Primerjava z vsemi 27 državami članicami EU je neresna, saj stare države članice (EU-15) zaradi višje stopnje razvitosti nimajo tolikšne potrebe po črpanju evropskih sredstev, med tem ko so nove države članice (Bolgarija, Češka, Estonija, Latvija, Litva, Madžarska, Poljska, Romunija, Slovaška, Slovenija) bistveno bolj odvisne od evropskih sredstev. Če se že primerjamo, se primerjajmo z boljšimi!

Podatki o uspešnem črpanju evropskih sredstev v programskem obdobju 2004 - 2006 (uspešnost črpanja je v revizijskem poročilu potrdilo tudi Računsko sodišče RS), ki so nastali v mandatu prejšnje Vlade RS, jasno dokazujejo, da je s pravilnim pristopom in usmerjenostjo v investicije mogoče zelo uspešno črpati evropska sredstva. V tem obdobju je namreč Slovenija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj počrpala 95 % vseh sredstev, ki so bila na voljo, iz ostalih skladov pa 90 % razpoložljivih sredstev. Tudi 3,5-kratno povečanje razpoložljivih sredstev na približno 4,2 milijarde evrov, ki je bilo izpogajano za programsko obdobje 2007 -2013 ter za 1,5 milijarde potrjenih projektov z naslova operativnih programov, ki so bili pripravljeni v zadnjem letu mandata prejšnje vlade, priča o tem, da so občine in država izjemno uspešne pri pripravi projektov, ki jih je mogoče sofinancirati z evropskimi sredstvi.

"2.        SVLR_ Z vidika obveznosti črpanja evropskih sredstev po posameznih letih (t.i.  pravilo  n+3/n+2) Slovenija že v tem trenutku presega cilje, napovedane  za  konec  leta  2011.  Do  danes  smo namreč v slovenski proračun  povrnili  več  kot  milijardo evrov, do konca leta 2011 jih moramo  v  proračun  povrniti še za približno 641 milijonov evrov, do konca leta 2012 pa še dodatnih 660 milijonov evrov. Ob teh številkah lahko z gotovostjo trdimo, da nevarnosti za izgubo sredstev do konca leta 2012 ni."

Odgovor poslanca SLS Franca Pukšiča: V SLS se sprašujemo, kako Slovenija lahko sredi julija 2011 že presega cilje, ki so napovedani za konec leta 2011?! Od kod SVLR podatek, da "smo namreč v slovenski proračun povrnili več kot milijardo evrov"? Glede na podatke o certificiranih zahtevkih do 31. 5. 2011 je bilo v slovenski proračun povrnjenih 899.869.475 evrov (Tabela 1), do 30. 6. 2011 pa 986.063.106 evrov, kar ni več kot milijarda evrov!

Poleg tega je stavek že sam po sebi protisloven, saj SVLR za leto 2011 najprej govori o "preseganju ciljev", nato pa trdi, da "moramo" do konca 2011 povrniti še 641 milijonov evrov. Ob tako slabi dinamiki vračanja evropskih sredstev v proračun (ca. 900 milijonov v treh letih) je govor o 641 milijonih, ki bodo povrnjeni do konca leta 2011 nič manj kot iluzija! Kaj in kako pa bo s črpanjem sredstev v letu 2012 ob tako nizki dinamiki črpanja, pa se nobenemu ne more niti sanjati, kaj šele govoriti o tem, koliko milijonov bo počrpanih! Sprašujemo se, s kakšno odgovornostjo in gotovostjo lahko SVLR trdi, da bodo sredstva za leti 2011 in 2011 v skupni višini prek 1,3 milijarde evrov višini zanesljivo počrpana iz proračuna EU in da nam ne grozi izguba izpogajanih sredstev, ko pa v dveh in pol letih trajanja mandata sedanje Vlade RS iz proračuna EU v slovenski proračun ni natekla niti milijarda evrov! Z intenzivnostjo aktualne nove razvojne zavore ob pripravi aktualnega rebalansa proračuna za leto 2011, ko se najbolj zmanjšujejo sredstva za investicije, predvideno pa je tudi veliko zmanjšanje prihodkov iz proračuna EU, so takšne napovedi SVLR popolnoma nerealne in zavajajoče!



"3.        SVLR_ Do  danes  smo  potrdili  projekte  v skupni vrednosti 3,1 milijarde evrov, kar predstavlja 17 odstotkov več kot smo načrtovali za obdobje 2007-2011."



Odgovor poslanca SLS Franca Pukšiča: SVLR ponovno zavaja s podatki, ki se nepoznavalcem sistema kohezijske politike zdijo zelo vzpodbudni in všečni. Dejstvo je, da je prejšnja Vlada RS v zadnjem letu mandata razpisala in potrdila projekte v višini 1,5 milijarde evrov, aktualna Vlada RS pa je potrdila podobno višino sredstev v skoraj trikrat daljšem obdobju, kar pomeni, da je intenzivnost potrjevanja izjemno slaba. Medtem ko so bili v obdobju 2007 - 2008 pripravljeni 4 razpisi za regionalne razvojne spodbude in 2 razpisa za spodbude v obmejnem območju s Hrvaško, in medtem ko se je na t. i. 5. razpis oz. "Javni poziv za predložitev vlog za sofinanciranje operacij iz naslova prednostne usmeritve »Regionalni razvojni programi« razvojne prioritete »Razvoj regij« OP krepitve regionalnih razvojnih potencialov 2007-2013 za obdobje 2010 - 2012 "  čakalo do leta 2010, zaradi česar so v marsikateri občini propadli že pripravljeni projekti, o novem  - t. i. 6. razpisu pa ni bilo ne duha, ne sluha.

Na sistem črpanja evropskih sredstev je torej treba gledati skozi celotno programsko obdobje, saj se le tako realno vidi uspešnost črpanja. Dejstvo je tudi, da potrjeni projekti še ne pomenijo dejanske izvedbe projektov, kar pa je najbolj ogroženo z rezi v državni proračun, iz katerega se v prvi fazi financirajo projekti, za katere so pogodbe za sofinanciranje z evropskimi sredstvi že podpisane. 



"5.        SVLR_ Do  danes  smo  med  drugim  podprli preko tisoč razvojnih projektov gospodarstva,  več kot 10.500 brezposelnih osebam pomagali do ponovne zaposlitve, omogočili   usposabljanje za več kot 30.000 ljudi, zagotovili podporo različnim ranljivim skupinam prebivalstva, itd."



Odgovor poslanca SLS Franca Pukšiča: S takšnimi populističnimi izjavami SVLR o odpiranju "množice" delovnih mest se zamegljuje dejstvo, da je v Sloveniji približno 110.000 brezposelnih, polovica katerih je izgubila zaposlitev v času trajanja mandata aktualne Vlade RS, le-to pa nikakor ni zgolj posledica »zunanjih« vzrokov - gospodarske in finančne krize, pač pa veliko tudi od nesposobnosti pridobivanja sredstev in sofinanciranja projektov, ki imajo multiplikativni učinek na gospodarstvo, predvsem na gradbeni sektor. Postavlja se vprašanje, koliko tisoč razvojnih projektov je zaradi predlaganega rebalansa proračuna ogroženih oz. nikoli ne bo zaživelo ter koliko manjših projektov, ki dajejo kruh malim in mikro podjetjem, je posledično ogroženih itd.   

 *******************************************************************************************************************



Poslanec SLS Franc Pukšič izraža utemeljeno bojazen, da bo z morebitnim sprejetjem rebalansa proračuna RS za leto 2011 višina sredstev, ki bodo za Slovenijo trajno izgubljena, še narasla. Izgovori SVLR o zapletenih postopkih pri izvajanju javnih naročil, zaradi česar je dinamika izvajanja projektov tako slaba, so popolnoma neupravičeni in posredno krivdo za nastalo situacijo pripisujejo še občinam. Občine so po Pukšičevih besedah praktično še edine, ki pripravljajo uspešne projekte in tudi po vseh svojih močeh skrbijo za njihovo izvajanje in financiranje, zato predstavlja zmanjševanje in odlaganje sredstev za sofinanciranje investicij, do katerih so občine upravičene na osnovi 21. in 23. člena »Zakona o financiranju občin, resno grožnjo za vse. Odgovora, kaj se bo zgodilo v primerih delno izvedenih investicij, ki jih občina ne bo mogla plačati, ni,« opozarja Pukšič.



Pukšič še poudarja, da je Odbor DZ RS za lokalno samoupravo in regionalni razvoj na 15. nujni seji, na kateri se je obravnavala problematika sprememb Operativnih programov kohezijske politike Cilja 1 v Sloveniji, sprejel sklepe, s katerimi se je Vladi RS jasno naložilo obveznost, da v okviru operativnih programov ne zmanjšuje sredstev za občine. Sklepe so podprli tudi poslanci koalicije.

Blokada podpisovanja pogodb o sofinanciranju za projekte, glede katerih so občine že dobile sklepe SVLR o soinvestiranju investicij občin na osnovi 21. in 23. člena Zakona o financiranju občin, je po Pukšičevem mnenju resnično zavrženo dejanje.





 



 

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1314 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2256 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1698 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1597 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Poslanec SLS Franc Pukšič: Navedbe SVLR glede črpanja evropskih sredstev so zavajajoče