Ljubljana, 21. september 2011 – Danes je v nadaljevanju 31. redne seje Državnega zbora RS poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih, ki si ga lahko preberete v nadaljevanju.
Pred nami je zakon, ki navidezno predstavlja zgolj tako imenovane tehnične popravke in prilagoditve, da se bo s tem ustvarjala pravna podlaga za prenos pristojnosti iz direkcije za ceste na Ministrstvu za promet RS, kot so se odločili na ministrstvu. Zato je potrebna tudi reorganizacija ministrstva, saj se prenašajo pristojnosti za odobritev delavnic za tahografe, ter izvajanje nadzora nad delavnicami in nad izdajanjem kartic iz direkcije Republike Slovenije za ceste na Ministrstvu za promet RS. S tem naj bi se zagotovila večja učinkovitost in preglednejša organizacija področja tahografov, boljše opravljanje s človeškimi viri in s tem posredno tudi prihranek finančnih sredstev. Sliši se lepo in preprosto. Ali je temu res tako, pa dvomimo v PS SLS. Poslanci SLS zagotovo podpiramo varčevanje in racionalnost poslovanja v Državni upravi RS, vendar pa prenašanje navedenih pristojnosti in zaposlenih na ministrstvu ne pomeni nujno tudi racionalnejšega poslovanja. Ministrstva, katerih notranjo sestavo, po naši zakonodaji ureja Vlada RS, vodijo izvajanje politike in zakonov ne pa konkretnih nalog, saj niso vešča podjetniškega poslovanja. Poslovanje ministrstva je podvrženo drugačnim predpisom in načinu poslovanja, javnega naročanja in podobno. Zato se nam zdi povsem prepričljiv argument, da bo zgolj zaradi prenosa na ministrstvu poslovanje v zvezi s tahografi racionalnejše in cenejše. Na žalost nam že predlogi zakonov, ki jih ministrstvo prinaša pred nas v Državni zbor RS, našo bojazen potrjujejo. Praviloma moramo v Državnem zboru RS, tako kot velja tudi za ta zakon danes, večinoma za vse zakonske predloge, vse določbe v celoti ali večji meri, napisati ponovno. Ali to ne vzbuja dvoma v kakovostno in racionalno poslovanje ministrstva?