Na odboru DZ RS za kulturo, šolstvo, šport in mladino sprejet predlog amandmaja poslanca SLS Janeza Ribiča
Ljubljana, 6. oktober 2011 - Poslanec SLS Janez Ribič je na današnji seji Odbora DZ RS za kulturo, šolstvo, šport in mladino ob obravnavi 32. predloga Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah v imenu odbora predlagal sprejetje dopolnilnega amandmaja. Odbor je dopolnilo sprejel. Amandma sicer predlaga znižanje omejitev za TV oglase, tako da skupni obseg televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje v posameznem televizijskem programu Radiotelevizije Slovenija ne sme preseči 10 minut (prej 12 minut) v okviru vsake posamezne ure, v času med 18. in 23. uro pa ne sme preseči 7 minut (prej 9 minut) v okviru vsake posamezne ure. Celotno vsebino predloga amandmaja poslanca SLS Janeza Ribiča si lahko preberete v nadaljevanju.
Predlog za amandma Odbora DZ RS za kulturo, šolstvo, šport in mladino k predlogu Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah
K 32. členu:
Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi_
"Skupni obseg televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje v posameznem televizijskem programu Radiotelevizije Slovenija ne sme preseči 10 minut v okviru vsake posamezne ure, v času med 18. in 23. uro pa ne sme preseči 7 minut v okviru vsake posamezne ure."
Obrazložitev:
Amandma sledi ureditvi iz Predloga zakona o medijih (ZMed-1, EPA 1882), za katerega je Državni zbor 15. 7. 2011 sklenil, da ni primeren za nadaljnjo obravnavo. Predlaga se znižanje obsega oglaševanja za javno radiotelevizijo, saj ima le-ta na področju medijev posebno vlogo, prav tako pa je njeno financiranje urejeno specifično. Za izvajanje javne službe se namreč zagotavlja sistemsko financiranje v okviru z zakonom predpisanega RTV prispevka, iz česar sledijo tudi posebne programske zahteve in omejitve, ki so naložene javnim radiotelevizijam. Med tovrstne omejitve spadajo tudi omejitve pri oglaševanju, zato bi splošna izenačitev obsega oglaševanja javne radiotelevizije s komercialnimi televizijami postavila slednje v neenakopravni položaj.
Amandma tako za televizijske programe RTV Slovenija določa nižji 10 minutni dovoljeni obseg oglaševanja in prodaje na uro, v času med 18. in 23. uro pa obseg oglaševanja ne sme preseči 7 minut na uro. Primarni prihodek RTV Slovenija je namreč RTV prispevek in ni komercialna televizija, ki je odvisna zgolj ali samo od prihodkov iz televizijskega oglaševanja.