Ljubljana, 18. oktober 2011 – Danes je v nadaljevanju 32. redne seje Državnega zbora vodja PS SLS Jakob Presečnik predstavil stališče PS SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin, ki si ga lahko preberete v nadaljevanju.
Predlog dopolnitev in sprememb zakona, ki je pred nami, je po besedah predlagatelja pripravljen zaradi potrebe po uskladitvi Zakona z izkušnjami in rešitvam prvega poskusnega vrednotenja. Praksa je namreč pokazala, da nekatere rešitve v zakonu niso najboljše in jih je treba nadgraditi. Dobro leto nazaj so slovensko javnost razburkali izpiski Geodetske uprave RS o poskusnem izračunu vrednosti nepremičnin. Geodetska uprava RS je prejela pripombe in predloge za več kot sto tisoč nepremičnin, kar sicer predlagatelj ocenjuje kot nadpovprečno dober rezultat. Pripombe in predlogi so se v veliki večini nanašali na vrednost nepremičnin ali pa njihovo lastništvo. Jasno je, da je Zakon o vrednotenju nepremičnin predvsem osnova za davek na nepremičnine, ki si ga že dva mandata vsaj resno nihče ne upa predlagati. Jasno pa je tudi, da je celotni dosedanji postopek že povzročil velike stroške, za katere je veliko vprašanje, ali in sploh kdaj bodo povrnjeni. Finančni učinek pobranih davkov v primerjavi s stroški vzpostavitve in delovanja sistema je vprašljiv. Ampak zakon bo podlaga še za mnoge druge stvari, predvsem na področju socialnega varstva. Še mnogo bolj je občutljivo vprašanje socialne pravičnosti uporabe rezultatov tega sistema.
Tako pri sami direktni obdavčitvi nepremičnin je zaradi nepremišljenih rešitev enkrat v temu mandatu že romal v predal, kot pri upoštevanju vrednosti premoženja na socialnem področju. Res je, vsaka nepremičnina ima svojo vrednost, tudi vzpostavitev evidence nepremičnin in njihovih vrednosti je za državo verjetno velikega pomena. Bi se pa ob uvajanju takšnih ali drugačnih rešitev mogoče kdaj morali vprašati, kaj je njihova implementacija pomeni v praksi. Ne govorim samo o tem zakonu, ta naj nam bo za najbolj svež zgled. Na temu mestu bi vam lahko naštel kar nekaj rešitev, ki prinašajo ogromne stroške ter birokracijo, učinka pa nikakršnega ali ne prav velikega. Potem se pa čudimo, zakaj je slovensko gospodarstvo nekonkurenčno, javna uprava pa tako draga.
V PS SLS mu ne bomo nasprotovali, saj je proces vrednotenja v teku in je glede na zaznane probleme v praksi potreben izboljšav.