Ribnica, 25. novembra 2011 – Na današnji novinarski konferenci v Ribnici je predsednik SLS mag. Radovan Žerjav skupaj s kandidati za poslance na listi SLS predstavil poglede SLS na ključne probleme območja, ki sega od južnega dela Ljubljanske kotline do mejnega prehoda Petrina.
»Gre za ključno razvojno vprašanje tega dela Slovenije,« je glede rekonstrukcije ceste Škofljica – Petrina povedal predsednik SLS mag. Radovan Žerjav, ki meni, da je bilo na temo obvoznice mimo Škofljice in rekonstrukcije ceste v okviru 3.a razvojne osi dovolj govorjenja, razpravljanja in zavlačevanja, ter da je čas, da se v naslednjem mandatu Državnega zbora RS končno potegne tudi odločilno potezo, za kar se bo tudi odločno zavzel. Ob tem je še izpostavil, da je treba tudi na ravni države spremeniti politiko obnove državnih cest, saj se trenutno hkrati vodi neobvladljivo število projektov, ki jih je treba združiti in izmed teh opredeliti najbolj nujne, tiste, ki so ključne za razvoj posameznih regij. Tak primer je tudi omenjena cestna povezava Škofljica – Petrina.
Kandidat v ribniškem volilnem okraju in podpredsednik SLS Janez Tomšič je uvodoma poudaril, da je treba zagotoviti večjo varnost občank in občanov s krepitvijo operativne moči policije pri preganjanju kriminalitete, vzpostaviti kvalitetno telekomunikacijsko infrastrukturo, spodbuditi mikro in mala podjetja ter povečati samooskrbo Slovenije z domačo hrano.
Kandidatka v volilnem okraju Ljubljana Vič – Rudnik 1, dr. Tatjana Devjak je opozorila na človeški vidik slabe cestne povezave, ko je z izgubljenimi urami na slabi cestni povezavi, okrnjena tudi kvaliteta življenja vseh prebivalcev v regiji.
Kandidat iz kočevskega okraja Gregor Košir pa je izpostavil, da le sodelovanje vseh poslancev ter vseh predstavnikov občin iz določenega prostora, ne glede na strankarsko pripadnost, lahko privede do resnično dobrih rešitev in dobra cestna povezava je ena izmed njih.
Na novinarski konferenci sta bila prisotna tudi župan Občine Ig Janez Cimperman in župan Občine Sodražica Blaž Milavec, ki se že dolga leta vztrajno borita za to, da bi se država končno bolj posvetila tudi slabi prometni infrastrukturi in posledično tako dala večje razvojne priložnosti temu delu Slovenije.
Tako so na koncu vsi sodelujoči tudi simbolno podpisali zavezo Slovenske ljudske stranke, da bodo vsi v SLS, še posebno pa izvoljeni poslanci iz tega območja, v naslednjem mandatu Državnega zbora RS aktivno sodelovali pri pospeševanju izvedbe postopkov, da bi se dela na najbolj problematičnih odsekih lahko začela v najkrajšem možnem času. SLS bo tako tudi aktivno in z dejanji podprla iniciativo, ki jo sestavlja 13 županov prizadetih občin, ki so se poenotili v svojih prizadevanjih za čimprejšnjo realizacijo obvoznice pri Škofljici. Kot piše v zavezi, bo SLS naredila vse, da se doseže konsenz in enoten nastop vseh civilnih organizacij, občin in političnih strank za dokončno ureditev sodobne cestne povezave od Ljubljane do Kolpe.
Zaveza
Slovenske ljudske stranke
k ureditvi prometne infrastrukture in spodbujanju skladnega regionalnega razvoja
na območjih od Ljubljane do Kostela
Razmere na državni cesti G2-106, ki je v državnih razvojnih programih sicer opredeljena kot 3.a razvojna os in povezuje Ljubljano s hrvaškim obmejnim prehodom Petrina, so prestopile meje dobrega okusa. Prebivalci teh območij to cestno povezavo vsakodnevno uporabljajo pri vožnji v službo, šolo ter vsakodnevnih opravkih; cesta služi za vsakodnevne delovne migracije celotnega območja Velikih Lašč, Ribnice, Sodražice in Kočevske. Zaradi neurejene državne ceste je večina prebivalstva žrtev neznosnih prometnih zastojev, ki redno nastajajo vsak dan v času jutranje in popoldanske prometne konice na območju Škofljice, in nevarnih cestnih odsekov celotne cestne povezave.
Vsak uporabnik ceste G2-106 vsakodnevno žrtvuje uro do dve svojega prostega časa, da čaka v vrstah prometnih zastojev, medtem ko usklajevanja okoli izgradnje že načrtovanih novih cestnih odsekov trajajo v nedogled. Cesta G2-106 ima žal tudi sloves ceste smrti, saj so na nepreglednih delih ceste pogoste hude prometne nesreče s smrtnimi žrtvami in velikim številom huje poškodovanih. Resnično nujne so tudi ureditve prometa mimo naselij Velike Lašče, Ribnica in Kočevje, saj je trenutno cesta speljana prav skozi središča omenjenih naselij, kar predstavlja veliko oviro za normalen pretok tranzitnega prometa. Zaradi takšnega stanja po prepričanju SLS nastaja tudi ogromna gospodarska škoda.
V SLS se zavedamo, da gre za cestno povezavo, ki že več kot trideset let ni doživela resne rekonstrukcije. V tem času je Slovenija bistveno izboljšala prometno infrastrukturo in izgradila avtocestni križ. Vse to so plačali tudi prebivalci območja od Škofljice do Petrine. Zato si zaslužijo, da država uredi tudi njihovo prometno infrastrukturo, nadaljnji razvoj pa jim lahko prinese samo normalna cestna povezava s prestolnico in ostalimi deli Slovenije.
Zato se Slovenska ljudska stranka zavezuje, da bo v naslednjem mandatu Državnega zbora RS aktivno sodelovala pri pospeševanju izvedbe postopkov, da bi se dela na omenjenih odsekih lahko začela v najkrajšem možnem času. SLS bo tudi aktivno in z dejanji podprla iniciativo, ki jo sestavlja 13 županov prizadetih občin, ki so se poenotili v svojih prizadevanjih za čimprejšnjo realizacijo obvoznice pri Škofljici. Naredili bomo vse, da se doseže konsenz in enoten nastop vseh civilnih organizacij, občin in političnih strank za dokončno ureditev sodobne cestne povezave od Ljubljane do Kolpe.
V Ribnici, 25. novembra 2011
mag. Radovan Žerjav
predsednik SLS
Janez Cimperman
župan Občine Ig
Blaž Milavec
župan Občine Sodražica
Janez Tomšič
kandidat za poslanca SLS v okraju Ribnica
dr. Tatjana Devjak
kandidatka za poslanko SLS v okraju
Ljubljana Vič – Rudnik I
Gregor Košir
kandidat za poslanca SLS v okraju Kočevje