Nekdanji predsednik Ustavnega sodišča RS dr. Janez Čebulj: Pravna država se občuti na koži tistih, ki so najbolj občutljivi in o pravicah katerih se odloča na prvostopenjskem sodišču - zato je nujno čimprejšnje izboljšanje učinkovitosti prvostopenjskih sodišč.
Ljubljana, 23. november 2011 – Predsednik SLS mag. Radovan Žerjav in nekdanji predsednik Ustavnega sodišča RS prof. dr. Janez Čebulj sta na današnji novinarski konferenci izpostavila problematiko učinkovitosti pravne države in pomembnost zagotovitve pravne države za vse. Žerjav je dejal, da ljudi v Sloveniji danes tare močan občutek pomanjkanja socialne pravičnosti in pravne države, ki pa sta tesno povezani ena z drugo. Eden izmed ukrepov za povečanje učinkovitosti pravne države predsednik SLS mag. Radovan Žerjav vidi v ukinitvi trajnega sodniškega mandata.
»Neodvisnost sodstva je zame sveta stvar in tako mora tudi ostati. Zato smo v Delovnem načrtu SLS omejili vpletanje politike v sistem za obnovo sodniškega mandata s tem, da predlagamo ponovno potrditev oz. podaljšanje sodniškega mandata s strani Sodnega sveta. Sodni svet bo sestavljen iz 1/3 članov, ki jih imenuje DZ RS na predlog predsednika države, 1/3 članov bo imenovanih s strani stanovskih organizacij ter 1/3 članov imenujejo sodniki izmed sebe,« je dejal Žerjav.
»SLS se bo tudi v prihodnje borila, da bo Slovenija varna država z manj kriminala in učinkovitim bojem proti korupciji. Povečali bomo pooblastila Računskega sodišča RS in Komisije za preprečevanje korupcije. To sta dva brezzoba tigra, ki morata dobiti zobe, da bosta lahko koga tudi ugriznila,« je poudaril predsednik SLS mag. Radovan Žerjav.
Zunanji strokovnjak SLS in nekdanji predsednik Ustavnega sodišča RS dr. Janez Čebulj: »Socialna in pravna država, eno brez drugega ne more delovati. Pravna država se občuti na koži tistih, ki so v tem obdobju najbolj občutljivi in o pravicah katerih se odloča na prvostopenjskem sodišču. Zato je nujno čimprejšnje izboljšanje učinkovitosti prvostopenjskih sodišč, pot k temu pa je ukinitev trajnega mandata sodnikov. Na začetku svojega dela bi sodnik imel časovno omejen mandat, po enem ali dveh podaljšanjih mandata pa bi lahko pridobil tudi možnost za trajni mandat.«