Ljubljana, 22. marec 2012 - Poslanec SLS Roman Žveglič je na današnji 9. izredni seji Državnega zbora RS predstavil stališče Poslanske skupine SLS do predloga Zakona o spremembi zakona o davku od dohodka pravnih oseb. Celotno stališče si lahko preberete v nadaljevanju.
Spoštovani predsedujoči, gospod sekretar, spoštovane poslanke in poslanci,
danes z dvema zakonskima novelama praktično podaljšujemo trenutno že obstoječe ureditve investicijskih olajšav do vključno leta 2013 oz. za podaljšanje obdobja, v katerem lahko zavezanci uveljavljajo znižanje davčne osnove pri nakupih tovornih motornih vozil in avtobusov, ki ustrezajo najmanj emisijskim standardom EURO V oz. slednji standardom EURO IV.
V Poslanski skupini SLS vidimo ta ukrep kot pozitiven, nanj pa gledamo z dveh vidikov. Prvi je okoljski vidik, saj s tem ukrepom nedvomno spodbujamo pomladitev voznega parka tako v tovornem, kot v potniškem prometu, ki bo zaradi zakonskih zahtev novele tudi okoljsko veliko bolj sprejemljiv, vemo pa, da cestni promet velikih vozil prispeva kar visok delež k skupni vsoti izpustov toplogrednih plinov.
Drug vidik tega zakona je davčne narave. Gre za olajšavo, ki seveda neposredno prinaša nekaj milijonov evrov manj v proračun iz naslova davka od dohodka pravnih oseb. Zato marsikdo izraža pomisleke in nekoliko kritično gleda na to zadevo predvsem zato, ker smo v fazi vsesplošnega varčevanja. Čeprav gre v tem primeru za skorajda zanemarljive številke glede na celotni proračun pa verjamem, da se bomo v prihodnjih mesecih imeli priložnost srečati še s kakšnim podobnim ukrepom in verjetno se bodo tudi tam postavljala podobna vprašanja zakaj se pri določenih rešitvah zmanjšuje prihodke v proračun. Pri tem se nam v Slovenski ljudski stranki zdi zelo pomembno poudarjati, da olajšave, pa tudi nižanje obdavčitev posameznih segmentov, nikoli nista kratkoročna ukrepa in nikoli ne prinašata takojšnjih pozitivnih učinkov. Toda davčna politika je znotraj urejenega odprtega trga Evropske unije, eno izmed redkih razpoložljivih orodij katerih se lahko poslužuje posamezna država za spodbujanje gospodarske aktivnosti. In čeprav rešujemo krizo sedaj, moramo misliti tudi na prihodnost, kajti konkurenčnost je bistveni vidik delovanja EU. Olajšanje investicij tej dotični panogi, povečanje razpoložljivega dohodka prevoznikom omogoča preživetje in nadaljnji razvoj. Takšna ureditev se sprejema z namenom zagotavljanja obstoja in nadaljnjega razvoja podjetij v panogi, ki bodo poslovala tudi čez deset, petnajst let in v tem času bodo vplačala v proračun bistveno, bistveno več, kot je trenutni izpad prihodka države. Mislim, da je prav, da to poskuša razumeti tudi širša politična sfera, predvsem pa slovenska javnost. Politični mandati res trajajo samo največ štiri leta, toda ukrepi prave in uspešne ekonomske politike države morajo biti zastavljeni za mnogo daljše obdobje.
Kajti z danes na jutri smo živeli zadnje desetletje, sedaj dobro vidimo kam nas je to pripeljalo. Prav je, da začnemo misliti tudi nekoliko bolj "na daljši rok" in da začnemo razumeti politiko ustvarjanja ugodnega poslovnega okolja države same. Ves čas govorimo, kako je Slovenija v srcu Evrope, o njenih priložnosti, potencialih, toda največkrat kar sami sebe zaviramo, ker hočemo rezultate zdaj in nemudoma, ker želimo biti všečni danes, rezultati čez nekaj let pa ne prinašajo političnih točk. Evropska unija je skupek držav, ki med seboj sodelujejo vendar tudi tekmujejo. S takšnimi in podobnimi ukrepi krepimo našo konkurenčnost, ne za danes, za jutri, za prihodnje generacije.
Prepričan sem, da bo ta novela zakona predvsem v pomoč panogi cestnega transporta, ki se danes predvsem zaradi izredno visokih cen goriva dejansko sooča z velikimi težavami. Zato ga bomo v Poslanski skupini SLS podprli.