Ljubljana, 15. maja 2012 - V nadaljevanju 3. redne seje Državnega zbora RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS do predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevzemih, ki ga je sicer pripravilo Ministrstvo za gospodarstvo, razvoj in tehnologijo pod vodstvom predsednika SLS mag. Radovana Žerjava. Celotno stališče PS SLS si lahko preberete v nadaljevanju.
Spoštovana podpredsednica, generalni sekretar, kolegice in kolegi.
Z obravnavano novelo zakona v prvi vrsti rešujemo eno izmed slovenskih posebnosti v evropskem prostoru, in sicer do sedaj izredno nizko višino prevzemnega praga. Da na tem področju odstopamo od povprečja, je razvidno iz podatkov, da ima samo še Madžarska v eni različici posebnega prevzemnega praga, mejo pod 30 odstotki, medtem ko imajo vse ostale države to mejo postavljeno višje. Danes dvigujemo prevzemni prag na enotretjinski delež glasovalnih pravic v ciljni družbi in ga na ta način tudi usklajujemo s kvalificiranimi deleži obveščanja o pridobitvah vrednostnih papirjev po Zakonu o bančništvu. Odločitev je povezana tudi z nekaterimi zahtevami Agencije za trg vrednostnih papirjev in tudi Zakona o trgu finančnih instrumentov.
Ob tem pa velja nekaj poudariti. Bistveno pri tem zakonu je, da ima dobre možnosti, da njegova vsebina poživi slovenski kapitalski trg. Slednji je namreč v razvitih državah, pa tudi v državah v razvoju, eden izmed glavnih kanalov za pritok predvsem tujega kapitala v državo. Vsi pa dobro vemo, da promet na slovenski borzi vse od leta 2007 strmo upada, likvidnost nekaterih najpomembnejših slovenskih vrednostnih papirjev pa je v evropskem merilu zaskrbljujoče nizka. V tem primeru, kar se tiče višanja prevzemnega praga, se resno računa na večjo aktivnost institucionalnih investitorjev, ki vstopijo na trg kot portfeljski vlagatelji. Torej, povedano preprosteje, da bo resni investitor lahko vstopil v lastniško strukturo, brez da bi se prehitro približal pragu, ko bi moral že objaviti prevzemno ponudbo oziroma že prevzeti odgovornost za vodenje družbe, medtem ko to sploh ni njegov interes.
In še zadnja, razmeroma pomembna rešitev, ki jo uvaja novela. Ustvarjamo pravno podlago, ki bo osnova za Agencijo za trg vrednostnih papirjev, da bo lahko za prekrške, ki izhajajo iz prvega odstavka 71. člena obstoječega zakona lahko kaznovala tudi posameznika. Tako ne bo več sklicevanja posameznih oseb na kolektivno odgovornost celotnega podjetja, s čimer verjamemo, da bo tudi kršitev prevzemne zakonodaje bistveno manj.
Kot rečeno, v Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke zakonsko novelo pozdravljamo, seveda pa ta ne rešuje vseh težav in situacij v podjetjih, v katerih se je znašla država kot ena izmed delničarjev na trgu, in kjer je zaradi manjših dokupov vrednostnih papirjev prišla v navzkriž z prevzemno zakonodajo. Rešitve za te situacije lahko pričakujemo v kratkem.