Ljubljana, 11. maj 2012 – V nadaljevanju 13. izredne seje Državnega zbora RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče PS SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvrševanju proračunov RS za leti 2011 in 2012. Celotno stališče si lahko preberete v nadaljevanju.
Pred nami je še zadnji izmed zakonov tako imenovanega varčevalnega paketa, za Slovenijo izjemno usodnega varčevalnega paketa, ki predstavlja prvi korak k uravnoteženju javnih financ in izboljšanju makroekonomskega položaja naše države. Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna RS je namreč podlaga za izvrševanje proračunov, lahko bi tudi rekli predpogoj za rebalans proračuna za letošnje leto. Proračuna, ki je naravnan izjemno varčevalno in po dolgem času koreniti znižuje javno porabo, ter tako približuje proračunski primanjkljaj 3 % BDP. Predlagani zakon torej ureja postopke priprave in izvrševanja državnega proračuna, brez katerih izvrševanje državnega proračuna ni mogoče. Bistvene rešitve, ki jih prinaša predlagani zakon, se v največji meri nanašajo na določbe iz naslova prerazporeditev pravic porabe, kjer se pri prerazporejanju pravic porabe daje večja pristojnost neposrednemu proračunskemu uporabniku oziroma Vladi RS, da sama prerazporeja razpoložljiva sredstva, da bodo le-ta čim ustrezneje porabljena.
Uveljavlja se tudi začasno zadržanje iz reševanja posameznih izdatkov državnega proračuna za več kot 45 dni, in sicer v primerih povečanja izdatkov ali zmanjšanja prejemkov zaradi negativnih gospodarskih gibanj, pristojnost za sprejetje takšne odločitve pa bo imelo Ministrstvo za finance RS. Predlagani zakon tudi sledi usmeritvi Vlade RS, da ne nadaljuje s postopki za ustanovitev jasnega nepremičninskega sklada Republike Slovenije, zato se določa, da se za opravljanje z namenskim nepremičnim premoženjem države uporablja odlok o letnem načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem države za leto 2012, o katerem smo razpravljali pred kratkim. Predlagani zakon operacionalizira tudi spremembi dveh zakonov, ki urejata izdajanje določenih državnih obveznic, tako da se izdaja le teh obveznic šteje v obseg zadolževanja države in ne predstavlja več izjeme, kot je to veljalo do sedaj.
V PS SLS se še kako zavedamo, da lahko porabimo le toliko kot ustvarimo, zato je celoten paket varčevalnih zakonov, med katere so tudi predlagana novela zakona o izvrševanju proračunu Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 izjemnega, celo zgodovinskega pomena za prihodnost in posledično tudi suverenost naše države. Zavedamo se, da je sprejetje predlaganih ukrepov pomemben korak k pridobitvi zaupanja tako evropske komisije, kot mednarodnih finančnih institucij, saj jim bomo s tem poslali signal, da smo na področju javnih financ sposobni samoomejevanja. Le tako bomo namreč ohranili neodvisnost in suverenost Republike Slovenije v obliki, kot je zapisana v naši Ustavi RS. Država brez finančne suverenosti ni več samostojna država, pač pa je zgolj država, prepuščena na milost in na nemilost tako imenovanim prisilnih upraviteljev, ki v zameno za nujna finančna sredstva vsiljujejo tudi kakšne odločitve, ki jih država, če bi bila popolnoma suverena, nikoli ne bi bila pripravljena sprejemati. V izogib temu v SLS, kot je bilo že nič kolikokrat povedano, trdno podpiramo predlagane ukrepe za uravnoteženje javnih financ, med katere sodi tudi predlagana novela Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, ki bo omogočila tehnično izvajanje rebalansa za letošnje leto. Poslanci SLS bomo predlagani zakon podprli.