Ljubljana, 15. junija 2012 - Podpredsednik DZ RS je v nadaljevanju današnje 14. izredne seje Državnega zbora RS predstavil stališče Poslanske skupine SLS do Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o bančništvu. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Hvala lepa za besedo, gospod predsednik.
Spoštovane kolegice in kolegi!Nekateri v tej državi se sicer še vedno slepijo, nekateri si preprosto ne priznajo, vendar največja slovenska banka je v resnih težavah. Mogoče ni na mestu, da razpravljamo kako je do tega prišlo, prav pa bi bilo, da navedemo nekaj dejstev iz zgodovine, ki nam danes puščajo le še malo manevrskega prostora. Verjetno je večini znano, da je Nova Ljubljanska banka nastala z državno sanacijo nekdanje Ljubljanske banke in ob tem zahtevala znatna davkoplačevalska sredstva. Potem je sledilo še kar nekaj državnih dokapitalizacij. Takole na okroglo pa je neto vložek slovenskih davkoplačevalcev, upoštevajoč tudi zadnjo dokapitalizacijo v lanskem letu, znašalo koli 1,6 milijarde evrov. Danes je državni delež te banke na trgu vreden manj kot pol milijarde evrov. Koliko je trenutno slabih kreditov v bilancah te banke, verjetno vedo samo najbolj obveščeni. Verjamem pa, da je s tem seznanjen tudi pristojni minister. Nova Ljubljanska banka je bila v preteklosti praktično vpeta v številne zgrešene projekte. Pri lastninjenju Merkurjev, Mercatorjev, Dela, pivovarn, Pivovarne Laško, Istabenz, nekaterih gradbenih firm in še bi lahko naštevali. Skratka povsod kjer so bili apetiti podjetij oziroma njihovim menedžerjev, več kot očitno preveliki, povsod je zraven tudi največja slovenske banka, ki je razmetavala drag denar. Posledice so že vidne, obseg poslovanja
se zmanjšuje, tako na področju poslovanja z gospodarstvom, kot prebivalstvom. Banka se dezinvestira, umika z nekaterih trgov, krči svojo mrežo in zadnje leto ustvarja več kot 200 milijonov evrov izgube letno, predvsem zaradi postopnih odpisov, slabih kreditov iz svojih bilanc, je na dobri poti, da se iz nekdaj regijsko najpomembnejše bančnega igralca prelevi v malo več kot lokalno hranilnico. Nekatere strokovne ocene so, da bi banka, ki nedvomno potrebuje temeljito sanacijo za normalizacijo poslovanja in opravljanja svoje najpomembnejše naloge, predvsem kreditiranja slovenskega gospodarstva, potrebovala vsaj 700 milijonov, če ne že milijarde evrov. In sedaj k bistvu nove zakonodaje. Do konca meseca mora država zagotoviti kapitalsko ustreznost največje banke v državni lasti, sicer nam grozi resno opozorilo s strani evropskih inštitucij in s tem najmanj vnovično upadanje bonitetne ocene Slovenije, dražje obresti in močno otežen dostop do svežih sredstev za državo. Torej, ukrepati je treba takoj. Vendar kakovostne rešitve ni moč najti v nekaj mesecih, upoštevati je treba predvsem to, da toliko sredstev za vnovični državni vložek v banko v proračunu ni, odločitev vlade, da se začasno rešuje situacija s tako imenovano CoCo, kolega je rekel bo, obveznicami je trenutno primeren ukrep, da si pridobimo več kot potreben čas in da država do konca izpelje najoptimalnejšo sanacijo te bančne skupine. Pri tovrstnih obveznostih gre namreč za mednarodno priznani inštrument, ki ga kot alternativo finančni dokapitalizaciji dovoljujejo tudi evropski regulatorji. To še nikakor ne pomeni, da je že danes odločeno, da bo dejansko prišlo do konverzije oziroma pretvorbe v lastniški kapital, niti ne kakšna bodo lastniška razmerja. Tudi še ni dokončno dogovorjeno, kakšna bo vloga drugega največjega lastnika KBC. Danes to zakonodajo samo podamo vladi, zakonodajno podlago za izdajo omenjenih obveznic in s tem možnost, da išče rešitev za nehvaležno situacijo. Pri tem pa je najbrž jasna tudi koalicijska pogodba, ki zavezuje koalicijo k ohranitvi 25 % deleža plus eno delnico v bančnih družba.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke se nam zdi začasna rešitev, ki jo je predlagalo ministrstvo upoštevajoč vsa znana dejstva, najoptimalnejša in zato jo bomo tudi podprli. Hvala lepa.