Ljubljana, 13. junij 2012 - V nadaljevanju 4. redne seje Državnega zbora RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS do predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o cestah. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Spoštovani gospod minister, gospe poslanke in poslanci. Lepo pozdravljeni.
Pred nami je novela zakona o cestah. Glavni namen, katere je prenos direktive Evropskega parlamenta in sveta 2010/40 Evropske unije v slovenski pravni red ter izboljšanje operativnosti zakona na področjih gradnje in obnove cest. Celovito pa se ureja tudi status nacionalnega centra za upravljanje prometa. Večji del predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o cestah se torej nanaša na prenos evropske direktive, ki vzpostavlja okvire za uvajanje inteligentnih prometnih sistemov na kratko ITS v cestnem prometu. S to direktivo se namreč vzpostavljajo pogoji za prevzem specifikacij o storitvah oziroma aplikacijah inteligentnih prometnih sistemov ITS v cestnem z vmesniki do drugih vrst prevoza. Direktiva državam članicam ne nalaga uvedbe aplikacij in storitev ITS na svojem ozemlju, pač pa le določa, da mora biti morebitno uvajanje le-teh v skladu s temi specifikacijami, ki jih bo izdajala Evropska komisija. S predlaganim zakonom se za to želi doseči, da s specifikacijami razvijejo pravni učinki, po katerih se je treba obvezno ravnati pri uvajanju ukrepov ITS.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke smo prepričani, da ITS in njihovo uvajanje v realne prometne tokove nedvomno predstavljajo velik potencial za razvoj prometa na evropski celini, predvsem kar se tiče izboljšanja varnosti, udeležencev v prometu ter zmanjšanja vplivov na okolje. Izpostaviti je treba tudi, da predlagani zakon ne prinaša nobenih finančnih posledic, le te bodo nastale v prihodnosti, z uvajanjem aplikacij in storitev ITS. Pomembno se nam zdi tudi dejstvo, da se bodo lahko države članice, tudi Slovenija, povsem samostojno odločale kdaj in na kakšen način bodo uvajale te aplikacije in storitve s čimer bodo lahko implementacijo teh sistemov lažje prilagajale svojim finančnim zmožnostim.
Kot je že bilo rečeno se drugi del predlagane novele Zakona o cestah nanaša na nekatere spremembe za katere se je na podlagi izvajanja zakona izkazalo, da so nujne. V ta namen se izkrajšujejo postopki glede vzdrževalnih del na javnih cestah, natančneje se opredeljuje obseg gradnje javne ceste, vzpostavlja se enotno vrednotenje in plačilo storitev, presojevalcev, varnosti cest, pristojnost nadzora nad nedovoljenimi zaporami cest pa se zaradi učinkovitosti postopka razširja še na občinsko redarstvo in policijo.
V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke kot pozitivno ocenjujemo predvsem rešitev iz 5. člena predloga zakona s katero se predlaga, da za investicijska vzdrževalna dela na javnih cestah ne bo več potrebno izdelovati celotne investicijske dokumentacije saj bo to omogočilo skrajšanje postopkov obnove in hitrejši zaključek obnovitvenih del.
Poleg navedenih poenostavitev se s predlaganim zakonom celovito ureja tudi položaj nacionalnega centra za opravljanje prometa s sedežem v Dragomlju, ki predstavlja edini možen objekt za nemoteno izvajanje vseh nalog opravljanja prometa in obveščanja javnosti zato se nam zdi njegova umestitev v predlaganem zakonu smiselna.
V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke smo prepričani, da so rešitve predlagane v noveli Zakona o cestah ustrezne, saj predstavljajo prvi kamen v mozaiku poenostavitve postopkov na področij investicij v infrastrukturo, čemur bodo v prihodnjih tednih sledilki še ostali sistemski ukrepi. Iz navedenih razlogov bomo v naši poslanski skupini predlagan zakon soglasno podprli. Hvala.