Ljubljana, 12. junij 2012 - V nadaljevanju 4. redne seje Državnega zbora RS je poslanec SLS Roman Žveglič v imenu Poslanske skupine SLS predstavil stališče do novele Zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Spoštovani predsedujoči, kolegice in kolegi,
kot ste že seznanjeni, s tem zakonom za leto dni prestavljamo njegovo uveljavitev. Zakaj? Ker niso bili izpolnjeni pogoji za njegovo izvajanje. V SLS smo pred dobrim letom dni podpirali določene spremembe na tem področju. Tudi zato, da bi prešli na pravičnejši sistem ugotavljanja katastrskega dohodka, ki bo pomenil manj odstopanj od realnega stanja oz. stanja v naravi. Vseeno je danes lepo vidno, kaj se zgodi, če so nekatere rešitve sprejete "na pamet" in brez upoštevanja stroke. Ker je zadnje čase zelo "popularno" citiranje oseb in stališč, bi si tudi sam privoščil citat iz stališča Poslanske skupine SLS v prejšnjem mandatu torej ob sprejemanju obstoječega zakona_
"...brez predhodne zagotovitve vseh pogojev, ta zakon ne bo prinesel urejene in pravične ureditve in bo samo mrtva črka na papirju. Njegovo izvajanje se opira na neke rešitve, ki so pravzaprav še v zraku. ... Če se resnično želite zakopati v srž problema in v SLS upamo, da je temu tako, potem predlagamo, da vsa tri pristojna ministrstva stopijo skupaj in se aktivno lotijo urejanja zemljiškega katastra, zemljiške knjige in zberejo čim več podatkov o dejanski rabi zemljišč. Ko bodo te evidence urejene, bo možnost izvajanja nove metodologije ugotavljanja katastrskega dohodka široko odprta in v SLS jo bomo z veseljem podprli. Do takrat pa je sprejemanje zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka v takšni obliki popolnoma nesmiselno. " Konec citata.
Torej, če povzamem, že ob lanskem sprejemanju zakona smo kmetijskega ministra povsem dobronamerno opozarjali, da pri ugotavljanju katastrskega dohodka ne gre zgolj tehnično-operativno opravilo, temveč za dosti več kot samo ugotovitev neke vrednosti zemljišča. Gre za strokovno materijo pri urejanju evidenc, za usklajevanje zemljiškega katastra z dejansko rabo. To zagotovo ni projekt za dva uradnika na Geodetski upravi, ki naj bi bila po takratnih vehementnih zagotovilih kmetijskega ministrstva očitno sposobna urediti celoten slovenski prostor na ta način pripraviti ustrezno podlago za izvajanje tega zakona.
Novela Zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka je torej imela dober namen, ni pa upoštevala kompleksnosti ozadja, ki mora biti urejeno za njegovo izvajanje. Zadnje čase se veliko govori o invalidnih zakonih, ta iz prejšnjega mandata nam lahko služi kot primer. V Poslanski skupini SLS bomo predlog novele, ki zamika uveljavitev zakona za leto dni podprli ob zavedanju, da je pred nami obsežen projekt za vzpostavitev enotne evidence oziroma povezave med zemljiškim katastrom in podrobnejšo dejansko rabo. Ta naloga je še toliko težja, ker smo v času racionalizacije stroškov, za izpolnitev pogojev za izvajanje tega zakona pa bo verjetno potrebnih kar nekaj kadrovskih prerazporeditev in iskanje finančnih rezerv v proračunih posameznih ministrstev.
Pred dobrim letom dni smo v Poslanski skupini SLS predlagali, da koordinacijo celotne aktivnost okrog urejanja evidenc in priprave podlag za ugotavljanje katastrskega dohodka prevzame ministrstvo pristojno za finance. Tudi danes bo na tem področju potrebno sodelovanje kar treh ministrstev, poleg finančnega tudi kmetijsko in infrastrukturno. V to kislo jabolko bo prej ali slej treba ugrizniti, pri tako obsežnem projektu kot je ta, pa jim lahko zaželimo veliko uspeha.