Ljubljana, 18. julij 2012 - V nadaljevanju 16. izredne seje Državnega zbora RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS do predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Spoštovani. Ob sprejemanju nove zakonodaje s področja cestnih predpisov v prejšnjem mandatu smo poslanci Slovenske ljudske stranke opozarjali na nekatere nedoslednosti in na neživljenjske rešitve pri določanju sankcij za kršitelje cestnih predpisov. Glede višine kazni smo celo opozorili na primerljivost s kaznimi v nekaterih državah Evropske unije, kjer so dohodki neprimerljivo višji od slovenskih.
Ponovno pa opozarjamo tudi na dejstvo, da je treba več pozornosti še vedno namenjati preventivi in vzgoji za varnost v prometu.
Ne glede na krizo pa je treba omeniti tudi nujno vlaganje v varnejše prometne poti in kvalitetnejšo infrastrukturo za večjo varnost na naših cestah, kar bi konec koncev pomenilo tudi ponovni zagon gradbeništva.
Poslanci in poslanke Slovenske ljudske stranke torej podpiramo predlagane rešitve v noveli zakona, ki ne posegajo v večje prekrške ampak bolj sorazmerno in življenjsko določajo kazni na manjše prekrške. Podpiramo predlagano znižanje zagroženih glob za prekrške pri manjših hitrostih ali na primer pri obračanju vozil, saj le ti nimajo pomembnejšega vpliva na večjo varnost v cestnem prometu. Take visoke kazni so glede na dosedanje izkušnje od sprejetja zakona pomenile zgolj polnjenje državne blagajne. Ustrezno je tudi zvišanje največje dovoljene hitrosti na 100 kilometrov na uro za vozila z največjo dovoljeno maso 3,5 tone s priklopnim vozilom v skladu z zakonodajo nekaterih drugih držav.
Podpiramo tudi določbe, ki dopolnjujejo pristojnosti redarjev, da bodo sploh učinkoviti in da lahko odslej ukrepajo tudi na ne kategoriziranih cestah izven naselij, predvsem so to nakupovalna središča, ter da nadzirajo kolesarje in voznike koles z motorjem.
Zakon podpiramo kot potreben med drugim tudi zaradi odprave pomanjkljivosti zakona, ki so se pokazale v dosedanjem izvajanju zakona.
Nujni postopek zakona smo podprli zato, ker je zakon vsekakor pozitiven za državljane in podjetnike, da bodo za manjše prekrške, ki ne vplivajo odločilno na varnost v prometu, lahko plačevali ustrezno manjše globe. Hvala.