Ljubljana, 23. oktober 2012 - V nadaljevanju 7. redne seje Državnega zbora RS je vodja poslanske skupine SLS Mihael Prevc predstavil stališče Poslanske skupine SLS do Zahteve Državnega sveta RS za ponovno odločanje o Zakonu o Slovenskem državnem holdingu. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Hvala za besedo, gospod podpredsednik. Spoštovani predstavniki Vlade in državnega sveta, spoštovane kolegice in kolegi.
Da gre za politično zelo občutljivo zadevo za nekatere v opoziciji smo poslanci Slovenske ljudske stranke občutili tudi na svoji koži. Toliko zmerljivk, žaljivk in obtoževanj večina med nami še ni bila deležna. In vse to na račun tega, kar naj bi naredili v nedoločeni prihodnosti. Da bomo vse pokradli, poceni razprodali, izvedli rop stoletja, na cesto vrgli 100 tisoč ljudi in še številne povem izmišljene zgodbe, smo lahko slišali. Danes v Slovenski ljudski stranki upam, da še zadnjič povemo, ni res, nobene kraje ne bo, nobene razprodaje ne bo, nobenih masovnih odpuščanj ne bo, zgolj spremenili bomo dosedanjo prakso upravljanja z državnim premoženjem, za katero se verjetno vsi strinjamo, da je bila katastrofalna. Ne glede na to, kdo je bil na oblasti. Torej dovolite, da vsaj poskušamo spremeniti nekaj, kar evidentno ne deluje. Že v prejšnjem mandatu smo bili v Slovenski ljudski stranki kritični do delovanja nove Agencije za upravljanje kapitalskih naložb. Zakaj? Ker je šlo po naši oceni zgolj za most med politiko in neposrednim vplivom na delovanje nekaterih podjetij. To sta potrdila tako fiasko okoli kadrovsko akreditacijskega sveta, kot sporna dokapitalizacija Nove kreditne banke Maribor. Zato je šla Slovenska ljudska stranka na zadnje volitve s točko programa, da bomo ukinili AUKN in vse naložbe prenesli pod neposredno odgovornost Vlade Republike Slovenije, ki pa mora biti na osnovi jasne strategije Državnega zbora Republike Slovenije odgovorna za učinkovito vodenje in upravljanje državnega premoženja. To sedaj tudi počnemo, kajti vladajoča politika ne more bežati pred odgovornostjo in se skrivati pod preprogo, hkrati pa iz ozadja vleči neke poteze. Težnja pri ustanovitvi holdinga je, da državno premoženje upravljamo na enem mestu, kjer bomo lahko tudi po nekem obdobju preverili, kako uspešni smo, s konkretnimi mednarodno uveljavljenimi merili. To pomeni, da bomo natanko vedeli, kako uspešno je bilo opravljanje vsake posamezne vlade. Kajti trenutno imamo številne upravljavske institucije, vsaka ima svoje zadolžitve, uprave, nadzorne svete. Vse skupaj je nepregledno, odgovornost pa se razprši med stotine ljudi. Torej tako stanje naj ohranimo še naprej. Si res to želimo? S holdingom odgovornost ne bo več deljena. Nosila jo bo ena uprava in en nadzorni svet, ena vlada, ter na koncu Državni zbor. In kar je najpomembnejše, zakon predvideva, da bo Državni zbor Republike Slovenije sprejel dolgoročno strategijo upravljanja s premoženjem. Torej, da se politika odloči, kaj želimo dolgoročno obdržati v državni lasti, kje bomo ostali samo portfeljski vlagatelji in kaj bomo prepustili zasebnemu sektorju. Navedbe opozicije, da bomo vse razprodali so iz trte izvite, v naslednjih letih bomo prodali samo tisto, kar bo odobril Državni zbor, pri posameznih podjetjih pa se ne bo hitelo za vsako ceno, temveč se bo odgovorno iskalo tudi dolgoročnejše lastnike, ki bodo znali ponuditi tudi dolgoročno vizijo razvoja.
Poslanci Slovenske ljudske stranke bomo še enkrat glasovali za Zakon o slovenskem državnem holdingu, ker pomeni premik v miselnosti, odgovornosti do državnega premoženja. Ker smo ljudem dolžni, da z državnim premoženjem delamo drugače, kot se je delalo do sedaj.