Ljubljana, 25. oktober 2012 - Na 19. izredni seji Državnega zbora RS je vodja poslanske skupine SLS Mihael Prevc predstavil stališče poslanske skupine SLS do Predloga sklepa o zahtevi Državnega zbora, da Ustavno sodišče Republike Slovenije presodi, ali bi z odložitvijo uveljavitve Zakona o slovenskem državnem holdingu ali zaradi njegove zavrnitve na referendumu lahko nastale protiustavne posledice. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Hvala lepa za besedo, gospa predsednica. Spoštovani minister s sodelavci, spoštovane kolegice in kolegi.
Že na začetku lahko zatrdim naslednje, da morebitni referendum o zakonu o slovenskem državnem holdingu bo imel težke posledice. Še najmanjše bodo tiste 4 do 5 milijonov evrov, ki jih bomo praktično vrgli skozi okno za samo izvedbo referenduma. Ne glede na to, da smo v Slovenski ljudski stranki prepričani, da bi državljani potrdili obravnavano rešitev na referendumu, saj gre za premik od neučinkovitega stanja, pa to pomeni večmesečni zamik reformnega procesa in novo negotovost, tisto, kar Slovenija zdaj najmanj potrebuje. Mimogrede, minister za finance je pogojno uspešno, saj je obrestna mera za evropske razmere še vedno zelo visoka, pridobil dodatna sredstva za financiranje proračuna z izdajo veznic. Toda, izključno z eno obljubo, da bom izpeljali reformne procese. Zataknilo se je žal že na prvi stopnici. Ne glede na to, kaj mi tukaj razpravljamo ali je ta zakon reformni ali ne, Zakon o slovenskem državnem holdingu je zakon, ki spada v paket reformne zakonodaje. Tako ga je sprejela evropska centralna banka, tako ga je sprejel mednarodni denarni sklad, tako ga je sprejela OECD, kar je potrdil tudi njen sekretar, gospod Gurria, tako so ga sprejele vse finančne institucije. Zato, ker zelo aktivno posega v koncept upravljanja z državnim premoženjem. Torej tisto kar je bilo do sedaj po vseh merilih in kazalcih slabo, neuspešno, ne transparentno sedaj spreminjamo. Nič več številnih direktorjev, uprav, nadzornih svetov, menjav, odpravnin, razrešitev, kadrovskih mahinacij, izogibanju odgovornosti. Ena družba, ki je zadolžena za ravnanje z državno lastnino in za katero bomo lahko vsako leto zmerili kako uspešna je bila in za katero bomo točno vedeli kdo stoji za ključnimi odločitvami.
Spoštovani, v mesecih merimo čas, ki je bil porabljen za usklajevanje tega zakona. Aktivno ste sodelovali obe opozicijski stranki, zakon takšen kot je, je v veliki meri tudi rezultat usklajevanja vseh sodelujočih, tudi predstavnikov opozicije. Zakon o državnem holdingu je zakon kjer sta koalicija in opozicija bila še najbližje.
Bistveni protiargument opozicije slovenskemu državnemu holdingu je domneva, razprodaja državnega premoženja. Spoštovani, Slovenija danes nima niti načrta, niti strategije, niti konkretnejše opredelitve kaj sploh početi s tem kar je še državne srebrnine. Ljudem dopovedujete, da delamo zakonsko podlago za razprodajo državnega premoženja ampak je ravno nasprotno. Danes bi lahko prodali praktično vse, ko pa bomo imeli holding bo uprava lahko prodajala samo in zaključno tiste deleže, ki bodo opredeljeni v strategiji, potrjeni s strani Državnega zbora Republike Slovenije.
Kot že rečeno, posledice v primeru referenduma bodo, tako finančne saj bomo zelo težko preprečili vnovični padec bonitetnih ocen, kot tudi psihološke. Kajti signal, ki ga pošiljamo v tujino je jasen, zopet blokada v Sloveniji, tokrat neposredna s strani politične stranke in nekaterih simpatizerjev. Reformni proces v Sloveniji se zopet ustavlja, vse ostalo je v evropskih očeh povsem nepomembno. Slišal sem, da nekateri politiki trdijo kako so te bonitetne hiše nepomembne, krivične, kako finančni trgi ne vidijo realnega stranka pri nas. To je podobno kot da bi posameznik vzel kredit na neki veliki banki potem pa bi čez nekaj časa začel dvomiti v njena pravila in v zaveze katere je podpisal.
Sedemsto milijonov evrov ta država letno nameni samo za obresti ob financiranju svojega dolga, s tem referendumom pa se bo stanje še bistveno poslabšalo. Ena izmed bonitetnih agencij je že danes, to smo že slišali, napovedala možnost dodatnega znižanja ocene, toda poglejmo širše: z izgubo zaupanja v državo pade zaupanje tudi v podjetja, ki poslujejo v Sloveniji. Zaradi tega se težje zadolžijo, ker delujejo v negotovem okolju težje pridejo do sredstev za investicije in dobro vemo, kaj to pomeni. Ni novih zaposlitev, to pomeni nadaljnje padanje družbenega proizvoda vse težje izvajanje proračunov. Zato nastajajo protiustavne posledice, kajti država je tik pred tem, da ne bo zmožna več zagotavljati pravic, ki jih predpisuje Ustava Republike Slovenije, kajti vsako leto je treba zagotoviti dodatnih 1,4 milijarde za pokojnine, milijardo evrov za socialno varnost, da o šolstvu, zdravstvu niti ne govorim.
Spoštovane poslanke in poslanci, ki ste se podpisali pod referendumsko zahtevo, predvsem poslanci Pozitivne Slovenije. Vaše dejanje opravičujete tudi z izgovorom, da je podobno kot sedaj vi počela v prejšnjem mandatu neka druga stranka in da samo izpeljujete že videne prakse. Zelo nezrelo dejanje, moram reči, ste kot otroci v peskovniku, kjer najprej eden izmed njih drugemu vzame lopatko, potem mu pa ta vrne tako, da mu vzame kanglico. Toda žal je ta peskovnik država Slovenija. Tako torej danes, čeprav bi se lahko tudi zgledovali po politični stranki, ki je iz opozicije podprla edino strukturno reformo prejšnjega mandata in prejšnje vlade in katere podpisi se niso nahajali pod zahtevami za referendume s strani poslanske manjšine. V Slovenski ljudski stranki se ne strinjamo z nedavno izjavo, da ste napovedali vojno Janezu Janši. Nikakor. Tudi je niste napovedali drugim strankam v koaliciji. Vojno ste napovedali državljankam in državljanom Republike Slovenije, vsem prebivalcem te države, ker oni bodo občutili posledice vaše odločitve v vsakodnevnem življenju. Zapeljali ste jih še korak bližje tistemu, kar dnevno spremljajo preko malih ekranov v Grčiji in še kateri izmed drugih držav. Še prej ste zelo prefinjeno čakali, da vam bo hrbet z referendumom pokril kakšen od sindikatov. Ko se to ni zgodilo je v strogi tajnosti stekla tajna nočna akcija. Ni videti, da bi dojeli, da je situacija, v kateri se nahajamo vse prej kot stvar političnega prestiža, je nad nami vsemi in je vse preresna za takšne politične manevre.
Spoštovane poslanke in poslanci, v Slovenski ljudski stranki se ne bojimo referenduma. Verjamemo v spremembo, verjamemo, da zmoremo bolj delati s tistim premoženjem, kar ga je v Sloveniji še ostalo. Za to rešitev, ki se je pripravljala več mesecev se bomo borili do konca. Vendar kot rečeno, škoda bo narejena že z njegovim razpisom. Zato apeliramo ne zaradi koalicije, ne zaradi poslancev in ostalih političnih funkcionarjev, zaradi ljudi, ki so imeli upanje in ki so glasovali tudi za vašo stranko, požrite svoj ponos in umaknite zahtevo za referendum. Sicer bomo v Slovenski ljudski stranki izkoristili tudi možnost, ki nam še preostane in podprli zahtevo za ustavno presojo referendumske zahteve. Hvala lepa.