Ljubljana, 18. decembra 2012 - V nadaljevanju 9. redne seje Državnega zbora RS je poslanska SLS Jasmina Opec predstavila uvodno stališče Poslanske skupine SLS do interpelacije notranjega ministra. Celotno stališče si lahko preberete v nadaljevanju.
Hvala za besedo. Spoštovani minister, spoštovana državna sekretarka, spoštovane kolegice, spoštovani kolegi. Pred več kot 20 leti je Slovenska ljudska stranka tvorno sodelovala pri vzpostavitvi demokratičnega sistema v Republiki Sloveniji in pri nastajanju temeljnega akta naše države, Ustave Republike Slovenije.
S posebnim spoštovanjem do temeljev naše demokracije smo si in si bomo v Slovenski ljudski stranki vedno prizadevali za dosledno izvrševanje ustavnih določb, zakonov in demokratičnih vrednot. Med te prav gotovo spada referendum, kot najpomembnejša oblika neposredne demokracije, s pomočjo katere volivci neposredno odločajo o posameznem pravnem aktu ali o drugem vprašanju, ki je pomemben za družbeno skupnost in katerega je potrebno uporabljati skrbno ter s posebno pozornostjo v primerih ko je to družbeno utemeljeno.
Novica o domnevno izginulih podpisih za vložitev zahteve za razpis zakonodajnega referenduma o zakonu o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank nas je poslance Slovenske ljudske stranke pretresla.
Čutili smo osebno prizadetost ob misli na možnost nastanka dvomov o demokracijo v Republiki Sloveniji. Postavljalo se nam je na tisoče vprašanj, zato smo s posebno pozornostjo spremljali vse postopke različnih institucij, ki so se ukvarjale za razjasnitvijo nastale situacije. Na žalost nobena od teh institucij ni podala nobenega jasnega, odločnega in konkretnega odgovora na potek dogodkov, odgovora, ki bi temeljil na jasnih dejstvih in dokazih.
Zaradi tega smo v poslanski skupini Slovenske ljudske stranke še s posebno skrbnostjo preučili navedbe, ki jih predlagatelj interpelacije navaja v svojem predlogu ter odgovore na navedbe, ki jih je posredoval minister za notranje zadeve, dr. Vinko Gorenak.
Ker trditve interpelacije niso bile tako, kot to velja v sodobnem, pravnem in demokratičnem sistemu podkrepljene z nobenimi dokazi ampak so ostale zgolj domneve, smo si pri svoji opredelitvi poslanci Slovenske ljudske stranke pomagali predvsem s svojimi lastnimi izkušnjami, ki smo si jih pridobili v preteklosti z delom na ministrstvih, s poznavanjem delovanja izvršilne in zakonodajne veje oblasti, pri vsem tem pa sledili temeljnim načelom pravnega in demokratičnega sistema.
Navedbe v interpelaciji in v odgovoru nanjo predstavljen časovni potek preverjanja podpisov in primerjava s postopki glede preverjanja podpisov v podobnih primerih, je v nas vzredilo prepričanje, da je preverjanje podpisov v tem postopku potekalo po ustaljeni praksi.
Dodaten argument k našemu prepričanju v korektni in pravilni izvedbi postopka preverjanja podpisov je navedena dodatna skrbnost zaposlenih glede odprave in razjasnitve morebitnih dvomov glede verodostojnosti podpisov, saj je pristojna javna uslužbenka na ministrstvu po tem ko je bilo jasno, da podpisov ni dovolj, ponovno preverjala vse že enkrat preverjanje podpise, da bi preprečili morebitne napake zaradi neberljivosti podpisov.
Domnevno izgubljeni podpisi za vložitev zahteve za razpis zakonodajnega referenduma o Zakonu o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank so našo misel zaustavili pri postopkih ravnanja s podpisi s prakso, ki v našem sistemu velja že vrsto let. Navedeno, da noben ne prešteva ali pregleduje prilog, saj naj bi sistem funkcioniral na zaupanju, nas vodi k zaključku, da praksa in dejansko stanje, dejanski dogodki šele sčasoma pokažejo, ali so določeni administrativni postopki učinkoviti in zadostni. Če niso, se seveda pričakuje njihovo ustrezno korekcijo.
Naj na tem mestu izrazimo zadovoljstvo, da se je na neustrezne postopke ob sprejetju podpisov v Državnem zboru že reagiralo in vzpostavilo ustrezne mehanizme, da v prihodnje do takih dogodkov ne bo več prihajalo.
Poslanci Slovenske ljudske stranke razumemo možnost parlamentarne opozicije, da lahko v skladu s 118. členom ustave sprožijo v Državnem zboru interpelacijo o delu posameznega ministra, pravico, da kontrolira večino in postavlja ogledalo Vladi in ministrom. Vendar mora imeti vsak tak predlog, s katerim se posega v integriteto posameznega ministra in avtonomnost pri izvrševanju njegovih nalog in pooblastil utemeljene razloge in dokazne navedbe, s katerimi predlagatelji dokazujejo, da je minister prekoračil pooblastila ali kršil zakonodajo, in ne zgolj abstraktnih trditev brez dokazne osnove.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke ocenjujemo, da so navedbe v predlogu interpelacije brez dokazne podlage za politično odgovornost ministra za notranje zadeve dr. Vinka Gorenaka, zato predloga sklepa za razrešitev ministra ne bomo podprli. Hvala.