Ljubljana, 28. marec 2013 - V nadaljevanju 12. redne seje Državnega zbora RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS do predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnosti v železniškem prometu. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Hvala za besedo, spoštovana podpredsednica Državnega zbora, gospod minister, spoštovani gospe in gospodje poslanci.
Danes je pred nami že četrti iz paketa prometnih zakonov, ki jih je vlada sprejela konec prejšnjega meseca. Za razliko od treh, ki smo jih obravnavali včeraj, pa novela zakona o varnosti v železniškem prometu ne uvaja reorganizacije delovanja resornega ministrstva ali katerega od njenih organov v sestavi, ampak je v prvi vrsti namenjena uskladitvi s pravnim redom Evropske unije, poleg tega pa še nekaterim drugim manjšim spremembam. Iz predlaganih sprememb Zakona o varnosti v železniškem prometu tako razberemo, da je ključni namen spremembe zakona prenos direktive Evropske unije, ki posega na področje varnosti in interoperabilnosti železniškega sistema. Drugi, tudi zelo pomemben razlog za spremembo, pa je neustrezen prenos direktive o varnosti na železnici, s katero se določa delovanje preiskovalnega organa ob nesrečah in incidentih. Za prenos te direktive je namreč Slovenija dobila obrazloženo mnenje Evropske komisije, da ni bila ustrezno prenesena. Ostale spremembe se nanašajo zlasti na racionalizacijo izvedbe izven nivojskih prehodov in s tem tudi znižanje stroškov njihove izvedb ter na poenostavitev izvajanja vzdrževalnih del v primerih, ko objekti, ki se gradijo segajo izven progovnega pasu. Nekatere druge spremembe zakona se nanašajo še na strokovno usposabljanje nekaterih železniških delavcev, dovoljenja in spričevala za strojevodje in druge zahteve. Nekatere so po našem mnenju nepotrebne in nimajo tudi nobene podlage v evropskih predpisih, na primer širitev ureditve spričevala s strojevodij na ostale izvršilne delavce. Nekatere spremembe so morda tudi premalo dodelane, zato v Slovenski ljudski stranki napovedujemo, da bomo v nadaljevanju obravnave, če bo seveda zakon danes dobil zeleno luč, predlagali amandmaje k temu zakonu. Poleg tega tudi menimo, da bi bilo treba revidirati še nekatere druge določbe tega zakona, ki jih sicer ni v predlogih sprememb, zlasti tiste, ki povzročajo nepotrebne stroške in zaplete v delovnih procesih železniškega prometa. Zato ministrstvu za infrastrukturo in prostor predlagamo, da skupaj s svojimi strokovnimi službami ponovno pregleda obravnavani zakon in po potrebi pripravi nove spremembe in dopolnitve. V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke menimo, da je sicer predlagani Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnosti v železniških prometu primeren za nadaljnjo obravnavo.
Hvala.