Ljubljana, 27. marec 2013 - V nadaljevanju 12. redne seje Državnega zbora RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS do predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o voznikih. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Spoštovani,
V Slovenski ljudski stranki smo glede obravnavanega predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o voznikih, ki ga je pripravil bivši minister in ki ga je 28. februarja letos sprejela ter v Državni zbor poslala prejšnja vlada, dokaj zadržani. Ključni namen obravnavanega Zakona je namreč reorganizacija delovanja Ministrstva za infrastrukturo in prostor, zlasti je njen namen ukinitev Javne agencije Republike Slovenije za varnost v prometu. S tem pa so povezane tako premestitve kadrov kot tudi nova organizacija delovnih področij ministrstva ter seveda dodatna finančna sredstva.
Poslanka in poslanci Slovenske ljudske stranke smo sicer naklonjeni racionalizaciji državne uprave in smo doslej vedno podprli tovrstne vladne predloge. Pri paketu petih zakonov prometnega resorja, ki so bili na eni zadnjih sej prejšnje vlade sprejeti pred dobrimi tremi tedni, pa smo kljub temu v dilemi.
Bistvo novele Zakona o voznikih je namreč v reorganizaciji delovanja ministrstva oziroma njenih organov, kar je po našem mnenju domena njenega vodstva, zlasti seveda ministra. Pri tem je seveda v vsako noveliranje zakona še posebej potrebno vključiti tako strokovne službe ministrstva, vodstvo njenih ključnih organov v sestavi, kot tudi druge resorje in seveda strokovno javnost. Po naših informacijah temu ni bilo namenjeno dovolj časa, tudi strokovna javnost praktično ni bila vključena.
Pri tem ne moremo mimo dejstva, da je bila Javna agencija Republike Slovenije za varnost v cestnem prometu, ki se s tem paketom zakonov ukinja, ustanovljena pred manj kot tremi leti in da z novim vodstvom ministrstva tvegamo čez nekaj mesecev ponovno spremembo zakona, bodisi zato, da bi spet vzpostavili Agencijo za varnost prometa ali iz kakšnih drugih razlogov.
To je po našem mnenju še posebej problematično zato, ker vsaka takšna sprememba zakonov, kot jih imamo danes na mizi, zahteva precejšnje organizacijske in kadrovske posege, pa nenazadnje tudi precej finančnih sredstev. Po mnenju poslanke in poslancev Slovenske ljudske stranke pa je pogosto spreminjanje tako pomembnih zakonov nedopustno in neodgovorno, tako do izvajalcev upravnih postopkov, kot tudi do voznikov in seveda do državne blagajne.
Vsekakor pa bi si ob obravnavi tako pomembnih zakonov v državnem zboru želeli vsaj to, da jih v zakonodajnem postopku v imenu predlagatelja, torej vlade, zagovarja vodstvo ministrstva s polnimi pooblastili.
Z novelo zakona je sicer predlaganih kar nekaj korekcij in dopolnitev, in tudi uskladitev s pravnim redom Evropske unije. Marsikatera med njimi je zagotovo tudi potrebna in upravičena, nekatere rešitve pa bi bilo po našem mnenju vendarle treba bolj dodelati.
Glede vsebine predlagane novele Zakona o voznikih, smo bili zlasti pozorni na ukinitev obveznega opravljanja izpita iz prve pomoči kot sestavni del vozniškega izpita. Obrazložitev, ki je podana, torej da takšna obveznost ni predpisana v nekaterih državah, na primer v Italiji, Franciji, Španiji, in da bi z vsebinami s področja prve pomoči nadgradili teoretično usposabljanje kandidatov za voznike, nam ne zadošča.
Glede tega bi v Slovenski ljudski stranki želeli bolj konkretno razlago ministra, torej, kako in na kakšen način se bo tako pomemben del vozniškega izpita nadomestilo pri teoretičnem usposabljanju.
Če povzamem, v Slovenski ljudski stranki ocenjujemo, da v predlagani noveli ne gre za takšne spremembe ali dopolnitve zakona, zaradi katerih bi lahko zaradi nekajmesečnega zamika nastale nepopravljive posledice. Še posebej ne zato, ker je od vladnega sklepa o ukinitvi Agencije Republike Slovenije za varnost prometa že zdaj minilo več kot leto dni, pa najbrž lahko počaka še nekaj mesecev.
Še zlasti pa je v primeru nadaljnje obravnave tega zakona potrebno upoštevati, da predvidena reorganizacija terja hkratno spremembo treh zakonov, poleg Zakona o voznikih tudi spremembo Zakona o cestah in Zakona o motornih vozilih.
V Slovenski ljudski stranki torej predlagamo, da načrtovano reorganizacijo ministrstva in druge spremembe Zakona o voznikih, v roku dveh ali treh mesecev prouči novi minister z ekipo; upamo, da ga boste čim prej našli; in pričakujemo, da ga nato vlada ponovno predloži v obravnavo in sprejem Državnemu zboru.
Hvala!