Ljubljana, 27. marec 2013 - V nadaljevanju 12. redne seje Državnega zbora RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS do predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o motornih vozilih. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Spoštovani,
kar smo danes že povedali pri predhodnih dveh točkah, velja tudi za novelo Zakona o motornih vozilih. Tudi pri predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o motornih vozilih, ki ga je pripravil bivši minister in ki ga je 28. februarja letos sprejela ter v Državni zbor poslala prejšnja vlada, smo v Slovenski ljudski stranki zadržani iz podobnih razlogov kot pri prejšnjih dveh.
Gre za sklop sprememb treh zakonov, katerih bistvena skupna točka je reorganizacija delovanja Ministrstva za infrastrukturo in prostor, zlasti je njen namen ukinitev Javne agencije Republike Slovenije za varnost v prometu. S tem so, kot smo danes že povedali, povezani tako kadrovski posegi kot tudi nova organizacija ministrstva in seveda ne tako majhna finančna sredstva tako za preselitve uradnikov, opreme, za prenovo računalniških programov, za usposabljanja upravnih delavcev ki delajo na teh postopkih.
V Slovenski ljudski stranki vsekakor podpiramo racionalizacijo državne uprave in bomo še naprej podpirali tudi tovrstne predloge. Glede danes obravnavanih zakonov pa vendarle menimo, da je potrebno zajeti nekaj zraka in ne spreminjati cele vrste prometnih zakonov na vrat na nos, kot so se sprejemali na vladi.
Ključna vsebina novele Zakona o motornih vozilih je tako kot pri že obravnavanih Zakonu o voznikih in Zakonu o cestah, v reorganizaciji delovanja ministrstva oziroma njenih organov, kar pa naj ureja njeno vodstvo, zlasti seveda pristojni minister. Ki pa ga kot vemo trenutno ni, oziroma je takoj po imenovanju podal odstopno izjavo. Kot smo videli pri predhodnih točkah, se novi minister, ki pa je že odstopil, niti nova vlada ni opredelila do teh zakonov in do reorganizacije. No, mimogrede, žalostno je, da nova vlada že na prvi seji Državnega zbora nima stališč do obravnavanih zakonov, temveč nam pridejo samo prebrat vsebino sprememb.
Sprašujemo se tudi, zakaj v pripravo novele Zakona o motornih vozilih niso bili vključeni predstavniki organov v sestavi ministrstva, na katere se reorganizacija nanaša in ki bodo prevzeli nove naloge in kadre.
Spoštovani, v Slovenski ljudski stranki smo prepričani, da se moramo poslanci obnašati racionalno. Javna agencija Republike Slovenije za varnost v cestnem prometu, ki se s tem paketom zakonov ukinja, je bila ustanovljena pred manj kot tremi leti in danes smo pričakovali, da nam bo vlada povedala, ali bo to agencijo zdaj res ukinila ali ne.
Da ne bomo čez nekaj mesecev na poslanske klopi ponovno dobili teh istih zakonov, ker se bo morda novi minister odločil, da bi bilo primerno, da takšno agencijo v Sloveniji imamo. Država pa bo ponovno zapravljala denar, selila pohištvo, odpuščala in spet na novo zaposlovala kadre in z neprestanimi spremembami vznemirjala ljudi.
Po mnenju poslanke in poslancev Slovenske ljudske stranke bi se morali spreminjanja tako pomembnih zakonov lotevati manj pogosto, vendar bolj sistematično, pri tem pa bi morala biti v javno obravnavo vključena vsa strokovna in tudi zainteresirana javnost.
Zdaj pa še glede ostalih vsebinskih sprememb predlagane novele Zakona o motornih vozilih. Imenovanje nacionalne kontaktne točke za potrebe čezmejne izmenjave informacij o prometnih prekrških in poenostavitev postopka spremembe lastništva vozila pa v Slovenski ljudski stranki menimo, da so primerne, a ne tako nujne, da se ne bi dalo počakat.
V Slovenski ljudski stranki torej predlagamo, da načrtovano reorganizacijo ministrstva in druge spremembe Zakona o motornih vozilih, ponovno prouči novi minister in ga nato vlada predlaga v obravnavo in sprejem Državnemu zboru.
Hvala!