SLS predlaga Ministrstvu za finance RS umik predloga nepremičninskega davka iz postopka
SLS Slovenska ljudska stranka

Sreda, 26. Junij 2013 ob 22:00

Predlog nepremičninskega davka je »inkasantski« ukrep, da bi se prikrila nesposobnost Vlade RS za ureditev javnih financ brez dodatnega obremenjevanja gospodarstva in ljudi



Ljubljana, 27. junij 2013 – Na današnji novinarski konferenci sta predsednik SLS Franc Bogovič in podpredsednik SLS Janez Tomšič predstavila pripombe Slovenske ljudske stranke na predlog Zakona o davku na nepremičnine, ki je v javni obravnavi do 28. junija 2013, in zahteva za umik zakonskega predloga iz postopka



v Slovenski ljudski stranki napovedano obdavčenje nepremičnin gledamo skozi kontekst posrednih in neposrednih vplivov tako na celotno gospodarsko sliko v državi, kot na socialne posledice novega davka na prebivalstvo.



Republika Slovenija je v zadnjem obdobju sprejela dodatne ukrepe za povečanje proračunskih prihodkov. Vlada je doslej večkrat javno poudarila, da je treba poleg konsolidacije javnih financ in sanacije bančnega sistema sprejeti tudi nujne ukrepe za povečanje gospodarske rasti.

V ta namen bi morala po prepričanju SLS Vlada RS pripraviti radikalnejše ukrepe v segmentu odhodkov proračuna (kot to ves čas počno gospodarski subjekti) oz. le – te predrugačiti na način, da bi hkrati_



-    celo povečala proračunske odhodke za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti,

- razbremenila javnofinančne obremenitve slovenskih gospodarskih subjektov z zmanjšanjem davščin.



Vlada je spomladi 2012 že sprejela določene ukrepe, ki bi pospešili gospodarsko rast, a je letos nova vlada smer spremenila in jo v zadnjem času izrazito zaostrila v škodo gospodarstva. Ob zmanjševanju proračunskih odhodkov za podjetništvo in konkurenčnost, kakor tudi z dodatno obremenitvijo gospodarskih subjektov z višjim DDV, prispevki za obnovljive vire energije, davki na sladke pijače, potencialnimi višjimi prispevki za zdravstvo, je očitno, da je nova Vlada RS napovedala oster boj z  gospodarskimi subjekti. S tem daje jasen signal, da si ne želi gospodarske rasti v državi, celo nasprotno, da je nadaljnja gospodarska stagnacija sprejemljiva zaradi ozkih političnih ciljev vladajoče elite, ki skrbno pazi na svoje skupine volivcev. Vlada ob tem namerno zanemarja dejstvo, da je gospodarstvo ključni vir rasti in ključni plačnik davkov.



V ta sklop za gospodarstvo pogubnih ukrepov spada tudi davek na nepremičnine, kakor ga je predlagala Vlada RS. Vlada RS kot predlagatelj osnutka zakona si pri tem dovoli v posmeh gospodarskim subjektom zapisati, da »davek na nepremičnine neposredno pospešuje gospodarski razvoj posameznega okolja, od česar imajo koristi tako občina kot lastniki posameznih nepremičnin« , pri tem pa vlada pozabi predstaviti podatke, da se pričakuje najmanj 467 milijonov evrov davčnega izplena, ki bi se lahko dvignil na kar 701 milijon evrov  iz sedanjih 192 mio evrov ! Po izračunih bi se obremenitev nepremičnin najbolj poznala v občini Rogaševci, kjer bo lahko višja za 9.602 %, povprečno bo pa ob upoštevanju maksimalnih stopenj višja za 243,40 %. Tako seveda ne morejo veljati populistične napovedi predsednice Vlade RS mag. Alenke Bratušek, da obremenitev ne bo nič višja od današnje ureditve.



Vlada RS predlaga, da se davčne stopnje za nepremičnine v gospodarski funkciji (poslovna, industrijska ter kmetijska raba) gibljejo v razponu od 0,50 do 0,80 odstotka od posplošene tržne vrednosti nepremičnin letno. SLS ob tem ponavlja svoje večletne usmeritve, da nepremičnine, ki so v gospodarski funkciji, ne smejo biti obremenjene z davkom na lastništvo, saj to predstavlja ekonomsko dvojno obdavčenje. Od nepremičnin v gospodarski funkciji se namreč plačujejo davki od eksploatacije teh nepremičnin, predvsem davek na dohodek pravnih oseb in dohodnina. Nedopustno je, da se subjektom, ki uporabljajo nepremičnine za doseganje dohodkov na trgu, predpiše dodaten davek na lastništvo nepremičnin. Če pa Vlada zaradi načela davčne nevtralnosti namerava vztrajati pri svojih stališčih v predlogu zakona, SLS vztraja, da je treba morebitni davek na nepremičnine šteti kot akontacijo davka na dohodek pravnih oseb oz. dohodnine (t. i. davčni kredit). V SLS pričakujemo, da obremenitev gospodarstva iz naslova tega davka v nobenem primeru ne bo presegla sedanjih dajatev iz naslova nadomestil za stavbna zemljišča.



SLS tudi nasprotuje uzurpaciji državnega proračuna na davčnem viru, ki je izrazito lokalnega pomena in značaja. Obdavčitev nepremičnin mora biti absolutno prihodek občin, ki so po naši ustavni ureditvi pristojne za urejanje okolja. Argument vlade, da je treba kar polovico virov nameniti državnemu proračunu (vzpostavitev evidenc, urejanje prostora z državnimi načrti), je neprimeren. Država naj obračuna stroške s pobiranjem morebitnega davka po načelu dejanskih stroškov, naj pa občinam prepusti ta vir, saj so le–te pristojne za urejanje prostora, lokalni razvoj in so za to tudi usposobljene.

V kolikor bi omogočili, da tovrstna obdavčitev v celoti ostane prihodek občin, v SLS predlagamo, da se višina stopnje obdavčitve nepremičnin v lasti gospodarskih subjektov prepusti občinam. Tako bi lahko same ustvarjale konkurenčnejše okolje za investicije in se tudi na podlagi gospodarskih in socialnih razmer v občini odločale o višini stopnje davka in s tem privabljale nove investicije in odpiranje delovnih mest.



Po oceni SLS sicer davek na nepremičnine, kot je predlagan, predstavlja slab in obupen poskus Vlade RS, da zapolni proračun. Ta davek bo prizadel vse segmente družbe, tako tiste socialno najšibkejše, vse upokojence, kakor tudi tiste, ki ustvarjajo dodano vrednost v naši državi, torej ustvarjalne segmente družbe. SLS bo nasprotovala vsaki davčni obliki, ki bo dodatno obremenjevala subjekte in nepravično razdeljevala bremena krize v družbi. SLS tudi ocenjuje, da gre pri predlogu Vlade RS za tipični »inkasantski« ukrep, katerega namen je prikriti nesposobnost Vlade RS urediti javne finance brez dodatnega obremenjevanja gospodarstva in ljudi.



Problemi predlaganih rešitev po posameznih segmentih zakona



Nesorazmerna dodatna davčna obremenitev



Ne samo, da davek predvideva povsem nove finančne vire za državni sporazum, ob tem še spodbuja občine, naj povečajo tudi svoje delež v obdavčitvi. Ocenjeni dodatni davčni izplen pri maksimalno izkoriščenih davčnih stopnjah pa je 500 milijonov evrov, kar nikakor ne more  biti izpeljano brez velikih vplivov na padec konkurenčnosti, potrošnje, dobičkov itd. Poleg tega simulacije novega davka po občinah zelo jasno kažejo, da bo obremenitev državljanov nesorazmerna, saj nova davčna obremenitev v urbanih središčih v povprečju nekajkrat manjša kot v manjših središčih in podeželju, kjer je življenjski standard ljudi prav gotovo nižji.



Primeri iz simulacij povišanja davka glede na sedanje stanje obdavčitve v urbanih središčih:



Celje, 10 %

Koper, 121 %

Maribor, 67 %

Ljubljana, 102 %

Murska Sobota, 80 %

Nova gorica, 80 %

Novo mesto, 80 %

Postojna, 48 %

Velenje, -22 %

Jesenice, 85 %

Kranj, 134 %



Primeri iz simulacij povišanja davka glede na sedanje stanje obdavčitve v nekaterih srednje velikih občinah:



Bled, 343 %

Bohinj, 361 %

Brežice, 358 %

Grosuplje, 358 %

Kočevje, 374 %

Krško, 335 %

Metlika, 375, %

Sevnica, 688 %

Šentjernej 354 %

Tolmin, 441 %



Primeri iz simulacij povišanja davka glede na sedanje stanje obdavčitve v nekaterih drugih manjših občinah:



Borovnica, 582 %

Bovec, 431 %

Cerklje na Gorenjskem, 842 %

Dobrova, Polhov Gradec, 1038 %

Ivančna gorica, 1701 %

Komen, 692 %

Ljubno, 593 %

Luče, 1127 %

Osilnica, 769 %

Rogaševci, 9502 %

Sveti Jurij, 933 %

Velike Lašče, 820 %

Vodice, 2417 %

Vojnik, 847 %

Kostel, 628 %



Če upoštevamo, da je povprečno zvišanje obremenitve 143,4 %, potem lahko zelo jasno vidimo, kateri del prebivalstva bo nosil največji delež nove davčne obremenitve. Med tem seveda ni nepomembno, da občine navedene v prvi simulaciji, katerim se bo obremenitev povečala zgolj v povprečju za 80 %, obsegajo več kot 1/3 slovenskega prebivalstva. Ali naj bi bil to res pravičen davek, ko bodo preostali plačali razliko? Zato v SLS ostro nasprotujemo takšni nesorazmerni obdavčitvi, saj je iz podatkov razvidno, da se večino načrtovanih dodatnih prihodkov pričakuje iz manj razvitih, perifernih območij. Tovrstni davek ne sledi smernicam in zavezam zagotavljanja enakomernega regionalnega razvoja, temveč spodbuja nadaljnjo centralizacijo države.



Neustrezno pripravljena podlaga za pravilno ugotavljanje davčne osnove in neusklajenost podatkov z dejanskim stanjem

 

Ocenjene tržne vrednosti GURS-a izhajajo iz popisa leta 2006. Po izkušnjah tedanjega popisa, ta ni bil opravljen po merilih, ki bi omogočala zelo natančno in zavezujoče pridobivanje podatkov o nepremičninah, in kot tak je zelo šibka podlaga za izvajanje takšnega zakona. Pred njegovo implementacijo bi se nujno moralo izvesti dovolj dolgo obdobje, da se odpravijo vse napake in pomanjkljivosti. Problemi so predvsem pri neusklajenosti podatkov v registru nepremičnin z dejanskim stanjem, urediti je treba črne gradnje, neprijavljene prizidke in druge posege, neustrezne spremembe namembnosti, nepravilna vrednotenja, ugotoviti spremembe na nepremičninah, ki vplivajo na posplošeno vrednost od popisa do danes ipd. V SLS smo prepričani, da so evidence trenutno toliko pomanjkljive, vrednotenja pa tako posplošena, da ne odražajo pravičnega ugotavljanja davčne osnove. Pred začetkom veljavnosti zakona in prvega obračuna, morajo biti registri in evidence urejeni, velika večina pritožbenih postopkov, ki bodo nedvomno še sledili, pa ustrezno razrešena.



Obdavčitev nepremičnin za poslovno dejavnost (tudi kmetijsko)



V predlogu zakona je zapisano_ "Davek na nepremičnine neposredno pospešuje gospodarski razvoj posameznega okolja, od česar imajo koristi tako občina kot lastniki posameznih nepremičnin."

V SLS tovrstno argumentacijo označujemo kot zelo slabo šalo, če že ne kot popolni nesmisel. Povišani davek na poslovno nepremičnino v nobenem primeru ne more biti pospeševalec gospodarske aktivnosti, še več, uvedba davka bo poleg dodatne obremenitve podjetij, znižala tržno vrednost nepremičnin, terjala nove slabitve bilanc in zniževala bonitete poslovnih subjektov in jim s tem višala stroške financiranja (pojavile se bodo tudi zahteve po dodatnih zavarovanjih ipd.) Predlagani davek je tudi v nasprotju z nacionalnem strateškim programom, ki nas zavezuje k povečevanju konkurenčnosti gospodarstva.



V SLS ocenjujemo, da si slovensko gospodarstvo ne more privoščiti kakršnegakoli dodatnega obdavčenja iz tega naslova, zato naj se v zakonu kvečjemu nagiba k rešitvam, ki omogočajo dodatne razbremenitve. Kot že omenjeno, v SLS predlagamo, da država določi zgolj široki razpon davčne stopnje za nepremičnine v lasti poslovnih subjektov, občine pa naj se samostojno odločajo, kako visoko stopnjo bodo postavile. Na ta način bi tudi spodbudili tekmovalnost med občinami pri privabljanju novih vlagateljev, stopnja obdavčitve v posameznih občinah pa bi lahko postala zanimiva konkurenčna prednost in priložnost za občine, ki socialno in gospodarsko po razvitosti zaostajajo za slovenskim povprečjem. Seveda pri tej rešitvi mora davek na nepremičnine v celoti pripadati lokalnim skupnostim.



Kmetijska panoga je danes v celoti obdavčena prek katastrskega dohodka. Trenutno se na resornih ministrstvih pripravljajo spremembe metodologije pri določanju katastrskega dohodka, zato končne številke še niso znane, zagotovo pa bodo višje od sedanjih. Z dodatno obdavčitvijo kmetijskih in gozdnih površin ter objektov za kmetijsko rabo, bi uvedli popolnoma nov davek, katerega kmetijska dejavnost nikakor ne bi mogla prenesti. V SLS smo prepričani, da bi predvsem tisti, ki se ukvarjajo s kmetovanjem kot dopolnilno dejavnostjo, začeli slednjo popolnoma opuščati. Pri tem bi hitro začelo prihajati do povečanja neobdelanih kmetijskih zemljišč, ki bi v povezavi z davkom na neobdelana kmetijska zemljišča kmalu privedlo do poplave kmetijske zemlje in posledično popolnih nesorazmerij na kmetijskem nepremičninsko-zemljiškem trgu. Tako kot se nam trenutno dogaja na mejnih območjih, kjer tujci pospešeno kupujejo kmetijsko zemljo, bi lahko postala tudi ostala kmetijska zemljišča po celotni Sloveniji izrazito podcenjena in posledično zanimiva tarča za obsežne nakupe. 



Ob morebitnem sprejemu davčnega zakona v predlagani obliki, v SLS ocenjujemo, da bodo vsa nadaljnja prizadevanja države za povečanje samooskrbe povsem brezpredmetna, zato predlagamo, da se obdavčitev kmetijskih gospodarstev in dejavnosti ohrani v okviru sedanjega katastrskega dohodka.



Obdavčitev kulturnih spomenikov



V SLS glede na poznavanje stanja v naravi ne moremo podpreti kakršnegakoli obdavčenja objektov, ki so vpisani v Register nepremične kulturne dediščine, bodisi so to razvaline, gradovi, spomeniki, sakralni objekti, mostovi, arheološka območja, samostani, pokopališča, grobišča, domačije, kozolci, zidanice ipd... Glede na to, da je ohranjevanje in vzdrževanje kulturne dediščine, ne glede na to, ali je v državni, občinski ali zasebni lasti, že samo po sebi ogromen finančni zalogaj, ki ga pri številnih objektih že danes država oz. lokalne skupnosti niso zmožne zagotavljati, potem je ideja o obdavčitvi teh objektov popolnoma neresna in pomeni na srednji rok propadanje in zmaličenje spomenikov kulturnega pomena. Davek na tovrstne nepremičnine je končni udarec kakršnimkoli prizadevanjem za ohranjanje kulturne dediščine in vlaganje v njeno obnovo in vzdrževanje. Motiva za vlaganje v obnovo tovrstnih objektov s tako visoko obdavčitvijo praktično ne bo več ne v javnem ne v zasebnem sektorju.



Obdavčitev nepremičnin, namenjenih za vzgojo in izobraževanje, zdravstvo, socialno varstvo in kulturo



Danes občine za šole, vrtce, in druge vzgojno-izobraževalne objekte, zdravstvene domove, knjižnice, domove za starejše občane plačujejo nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, ki pa je seveda njihov lastni proračunski prihodek. Po novi predlagani ureditvi naj bi si država vzela svoj delež v višini 50 odstotkov. V SLS predlagamo, da se tovrstne objekte izvzame iz obdavčitve, sicer lahko to ocenimo zgolj kot ukrep, ki finančno izčrpava občine in se jim na ta način zmanjšuje finančno suverenost.



Možnost konverzije davčnega dolga v lastniške deleže (nacionalizacija premoženja?)



V predlogu zakona 13. člen "dopušča možnost, da se lastnik nepremičnine in občina dogovorita, da se dolg poplača v obliki vzpostavitve lastniškega deleža občine na nepremičnini z davčnim dolgom (konverzija)." Logika je torej naslednja. Kdor ne bo zmogel poravnati davčnih obveznosti, mu bo občina podržavila nepremičnino. Je res to tista rešitev, ki bo državljane spodbujala k vlaganju v lastne nepremičnine? Bomo državljanom na stara leta rubili njihove nepremičnine? Obstaja načrt, kaj naj bi lokalne skupnosti počele z zarubljenim premoženjem?



V SLS sicer podpiramo višje davčne stopnje od dosedanjih na_



• neizkoriščena stavbna zemljišča

• neobdelana kmetijska zemljišča

• prazne stanovanjske nepremičnine



Vendar za vse tri kategorije pričakujemo simulacije učinkov z različnimi davčnimi obremenitvami. Le tako bo tudi možno opredeliti cilje, ki jih želimo doseči z obdavčitvijo, hkrati pa bi lahko tudi videli, ali so predlagane stopnje primerne in prinašajo želene učinke.



SLS v predlogu zakona o davku na nepremičnine vidi izredno nedodelan instrument za polnjenje državnega proračuna in ne sistemski zakon, ki bi poenotil obdavčevanje lastnikov nepremičninskega fonda. SLS zato predlaga Ministrstvu za finance RS, da predlog Zakona o davku na nepremičnine začasno umakne iz postopka ter najprej posodobi evidence in zagotovi pravilno in pravično ugotavljanje davčne osnove na podlagi čim bolj realne posplošene tržne vrednosti. Šele nato bodo nastopili pogoji za sprejetje takšnega koncepta zakona.



SLS tudi poziva pristojno ministrstvo, naj kasneje, vsaj v prvih letih zakona davčne stopnje prilagodi tako, da bo skupni davčni izplen približno enak sedanjemu, morebitne dvige pa naj izvaja postopoma in v razumnem časovnem roku. Novih 275 ali maksimalno dopuščenih 509 milijonov obdavčitev že v naslednjem letu, bi namreč pomenilo prevelik enkratni šok, ki ga slovensko gospodarstvo in prebivalstvo trenutno preprosto ne moreta absorbirati.



Zaradi vseh navedenih razlogov v Slovenski ljudski stranki predlagamo, da Ministrstvo za finance RS preuči vse prejete pripombe in pripravi nov predlog zakona v okviru finančnih obremenitev, ki ne bodo presegale sedanjih dajatev iz tega naslova,  sedanji predlog zakona pa umakne iz postopka.

a

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1313 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2255 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1698 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1597 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

SLS predlaga Ministrstvu za finance RS umik predloga nepremičninskega davka iz postopka