Ljubljana, 15. julij 2013 – Stališče Poslanske skupine SLS k 7. točki dnevnega reda, to je na obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli, je na današnjem zasedanju 16. redne seje Državnega zbora RS predstavil vodja Poslanske skupine SLS Mihael Prevc_
»Verjetno ni dvoma, da nam znanje tujih jezikov pomaga ohranjati stik z globaliziranim svetom, v katerem živimo, in v veliki meri pomaga ohranjati konkurenčnost našega izvozno usmerjenega gospodarstva. Znanje tujih jezikov prinaša še številne druge prednosti, od večje mobilnosti, kakovostnejše in hitrejše medsebojne komunikacije do širjenja obzorij in splošne razgledanosti. Upam si trditi, da smo Slovenci, predvsem mlajša generacija, med evropskimi narodi med najboljšimi v znanju tujih jezikov in tudi med bolj dovzetnimi za učenje teh. K temu je poleg naše geografske lege in sodobnih komunikacijskih tehnologij odločilno pripomogel tudi naš izobraževalni sistem, ki po vzoru sodobnih evropskih sistemov spodbuja učenje tujih jezikov od zgodnjega otroštva naprej; in to ne glede na nenehno preigravanje s prestavljanjem leta uvajanja prvega ali drugega tujega jezika, razreda, v katerem se začne uvajati določeni tuji jezik, ter razpravljanju, ali ga je bolje uvajati kot obvezni ali kot neobvezni predmet. Naj preidem h konkretni vsebini obravnavane točke tega zakona, ki je že lep čas predmet takšnih ali drugačnih diskusij in številnih nasprotujočih si informacij. Predlagani zakon poleg nekaterih drugih redakcijskih in manjših vsebinskih sprememb na področju učenja tujih jezikov prinaša tri ključne spremembe. Te spremembe po mnenju poslancev SLS ne bodo znižale ravni kakovosti znanja tujih jezikov in dostopnosti do tujih jezikov v osnovni šoli kot tudi ne poslabšale konkurenčne prednosti slovenskih učencev pred učenci drugih držav v Evropski uniji. Kot vemo, se prva sprememba nanaša na obvezno poučevanje prvega tujega jezika v drugem razredu, v zvezi s katerim se predlaga 3-letno postopno uvajanje od šolskega leta 2014/2015 naprej. Druga sprememba se nanaša na prostovoljno vključevanje učencev med četrtim in šestim razredom v pouk neobveznih izbirnih predmetov drugega tujega jezika, umetnosti, računalništva, športa in tehnike, kar naj bi se začelo izvajati s šolskim letom 2014/2015. Tretja sprememba je bila tista, okoli katere se je v preteklih tednih dvigovalo največ prahu. Ta sprememba zadeva enoletno preložitev uvajanja drugega tujega jezika kot neobveznega predmeta v zadnji triadi osnovne šole. Kot predvideva predlagani zakon, naj bi se to začelo izvajati s šolskim letom 2014/2015, torej z enoletnim zamikom, kot je bilo sprva predvideno. Opozoriti velja tudi na to, da se za 159 osnovnih šol, ki so že vključene v poizkusno izvajanje drugega tujega jezika kot obveznega predmeta, v prihodnjem šolskem letu ne spreminja nič. V Poslanski skupini SLS se zavedamo, da je znanje tujih jezikov izjemno pomembno pri posameznikovem udejstvovanju v družbi, kar je v globaliziranem svetu še toliko bolj pomembno in tudi nujno. Vemo tudi, da znanja ni nikoli preveč, zato je čim zgodnejše in intenzivnejše učenje tujih jezikov v izobraževalnem sistemu treba krepiti, k čemer teži pravzaprav celotna Evropa. Predlagani zakon ne ukinja nobenega tujega jezika,
ker nečesa, kar še ni uveljavljeno, pač ni mogoče ukiniti. Zakon naših otrok ne prikrajšuje za možnost pridobivanja znanja, pač pa le zamika obdobje in način uvajanja prvega oziroma drugega tujega jezika v osnovni šoli, zato mu poslanka in poslanci SLS ne nameravamo nasprotovati.»