Ljubljana, 12. julij 2013 - Stališče Poslanske skupine SLS k 11. točki dnevnega reda, to je na obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa, skrajšani postopek, je na današnjem zasedanju 16. redne seje Državnega zbora predstavil predsednik SLS in poslanec Franc Bogovič:
»Dovolite mi, da najprej opozorim na pomembno dejstvo, namreč to, da se to področje, se pravi kazni in globe v cestnem prometu, v zadnjih desetih letih povprečno spreminjajo vsaj enkrat letno, kar je po našem prepričanju precej neresno početje. Z izjemo vodstev ministrstva oziroma Agencije za varnost v cestnem prometu, ki se morda večkrat zamenjajo, so ostali zaposleni na tem področju več ali manj isti, torej dobro poznajo ali pa bi vsaj morali dobro poznati svojo stroko. V SLS bi zato pričakovali, da bi se odgovorni za to področje vendarle enkrat usedli skupaj in temeljito pregledali na eni strani cilje, sprejete z Resolucijo o varnosti v cestnem prometu, na drugi strani dejanske učinke, ki jih z zakonskimi rešitvami in predvsem s kazenskimi določbami dosegamo v praksi, in potem preudarno novelirali Zakon o pravilih cestnega prometa in po potrebi sprejeli tudi še kakšne druge ukrepe. Pri nas smo očitno sprejeli prakso, da zakone, še posebej s področja pravil cestnega prometa, sprejemamo simptomatično, in ob vsakem usodnem primeru, ki se zgodi na cesti, iščemo, kdo je za to kriv, in katere kazni bi še morali zvišati in katere globe še povečati, da se to ne bi zgodilo. V SLS se zavedamo, da so ravnanja udeležencev na cestah vse prevečkrat usodna, še mnogo bolj pa nam je vsem hudo ob misli, da so pogoste žrtve nedolžni udeleženci, ki so se znašli ob napačnem času na napačnem mestu, vendar je neodgovorno, če že ne neresno, da se vedno - kot popravilo - s spremembami zakona odzivamo na težke - v javnosti odmevne - prometne nesreče. V SLS se zavedamo, da verjetno v Sloveniji še ne bomo mogli kmalu doseči smiselnega cilja vizije - nič mrtvih, ki smo ga zapisali v Resolucijo o varnosti v cestnemu prometu, vendar pa moramo temu cilju sistematično načrtno slediti. To pa lahko dosežemo samo z resnim in strateškim delovanjem na vseh področjih, ne le s kaznovalno politiko. Treba je načrtno od malega vzgajati udeležence v cestnem prometu, v proračun nameniti več sredstev za obnovo cest, ki so, kot vemo, v zelo slabem stanju in seveda nenazadnje poskrbeti tudi za kazni in globe, ki pa morajo biti sorazmerne teži prekrškov. V SLS bomo predlagani zakon podprli, saj razumemo in podpiramo dober namen predlagatelja, da zaostri kazni tudi tistim voznikom, ki pogosto prekoračijo hitrost, in s takšnim ravnanjem povzročajo tveganje usodnih prometnih nesreč. Prav tako pozdravljamo predlagane rešitve, ki cestnim nadzornikom povečujejo pooblastila in jim po novem dopuščajo, da vozila, ki ob neugodnih vremenskih razmerah ne upoštevajo predpisov in navodil, izločijo iz prometa.
Bi pa vseeno še enkrat opozoril, da se ti zakoni prepogosto spreminjajo. To po našem mnenju kaže, da se ne pripravljajo dovolj sistematično in na strokovnih podlagah. Pozivamo vlado in še posebej pristojno ministrstvo, da se resno projektno lotita urejanja tega področja z vsemi sredstvi in z vsemi možnimi ukrepi, razen če ocenjujeta, da bosta z današnjo novelo Zakona o pravilih cestnega prometa in vsemi drugimi predpisi ter določbami v celoti sledila ciljem, ki smo jih v Državnem zboru pred nekaj meseci potrdili s strateškim dokumentom - Resolucijo o varnosti v cestnem prometu. V SLS bomo predlog zakona podprli.«