Ljubljana, 25. september 2013 - Stališče Poslanske skupine SLS glede 7. točke dnevnega reda - obravnave Predloga sprememb in dopolnitev Poslovnika Državnega zbora, skrajšani postopek, je na 17. redni seji DZ RS, tretji dan zasedanja, predstavil poslanec SLS Franc Pukšič:
»Poslovnik Državnega zbora je temeljni organizacijski in procesni predpis za tekoče delo tako Državnega zbora, kjer ga pri svojem delu uporabljajo poslanci, strokovne službe in seveda tudi Vlada RS oziroma vsi ostali kvalificirani predlagatelji zakonov. Predlagane spremembe poslovnika pomenijo uskladitev njegovih določb z Resolucijo o normativni dejavnosti in drugih predpisih na področju zunanje politike. Čeprav gre za majhne spremembe, naj bi te imele pomemben vpliv na kakovost vloženih in sprejetih predpisov, kar je danes že bilo nekajkrat tukaj omenjeno. S spremembo 115. člena poslovnika se predlaga določitev specifičnega obsega elementov, ki jih mora vključevati predlog Zakona o ratifikaciji mednarodne pogodbe, posega pa tudi v nabor elementov, ki jih mora vsebovati predlog zakona. Natančneje se namreč določa, da mora biti v uvodu predloga zakona navedena presoja posledic na posamezna področja, administrativne posledice, posledice na okolje, prostor in varstvene vidike, vpliv na gospodarstvo, socialna področja, dokumente, razvojne načrte in druga področja. V nekaterih elementih imajo za to celo posebna delovna telesa. Slednje bo veljalo v primeru, ko bo predlagatelj zakona Vlada RS, medtem ko za ostale kvalificirane predlagatelje poslance, Državni svet in najmanj pet tisoč volivcev to ne bo treba. V poslovnik se dodaja tudi nov 115.a člen, ki daje predsedniku Državnega zbora pristojnost poziva, da v primeru nezadostne sestave, določene s poslovnikom, pozove predlagatelja, da predlog zakona dopolni. Če slednji tega ne stori, se šteje, da predlog zakona ni bil vložen. Omenjene spremembe naj bi po mnenju predlagateljev in našem mnenju izboljšale kakovost novih predpisov in poenostavile zakonodajno urejanje, zato jih bomo v Poslanski skupini SLS tudi podprli. Z veseljem, ker sem že pri besedi, lahko povem, da smo v zadnjem času počistili na stotine predlogov, ki so bili dani za spremembo poslovnika, celo predlagateljev, ki več ne obstajajo, tako da je zdaj na tem področju, bom rekel, popolnoma čisto, zato bomo kakršne koli spremembe oziroma predloge za spremembe lahko aktualizirali in obravnavali sproti. Za moje pojme je pa seveda nesprejemljivo, da se vložijo določene spremembe in ostajajo več kot deset let v predalu. Torej te spremembe o dopolnitvi Poslovnika DZ SLS podpira.«
Ljubljana, 25. september 2013 - Stališče Poslanske skupine SLS glede 7. točke dnevnega reda - obravnave Predloga sprememb in dopolnitev Poslovnika Državnega zbora, skrajšani postopek, je na 17. redni seji DZ RS, tretji dan zasedanja, predstavil poslanec SLS Franc Pukšič:
»Poslovnik Državnega zbora je temeljni organizacijski in procesni predpis za tekoče delo tako Državnega zbora, kjer ga pri svojem delu uporabljajo poslanci, strokovne službe in seveda tudi Vlada RS oziroma vsi ostali kvalificirani predlagatelji zakonov. Predlagane spremembe poslovnika pomenijo uskladitev njegovih določb z Resolucijo o normativni dejavnosti in drugih predpisih na področju zunanje politike. Čeprav gre za majhne spremembe, naj bi te imele pomemben vpliv na kakovost vloženih in sprejetih predpisov, kar je danes že bilo nekajkrat tukaj omenjeno. S spremembo 115. člena poslovnika se predlaga določitev specifičnega obsega elementov, ki jih mora vključevati predlog Zakona o ratifikaciji mednarodne pogodbe, posega pa tudi v nabor elementov, ki jih mora vsebovati predlog zakona. Natančneje se namreč določa, da mora biti v uvodu predloga zakona navedena presoja posledic na posamezna področja, administrativne posledice, posledice na okolje, prostor in varstvene vidike, vpliv na gospodarstvo, socialna področja, dokumente, razvojne načrte in druga področja. V nekaterih elementih imajo za to celo posebna delovna telesa. Slednje bo veljalo v primeru, ko bo predlagatelj zakona Vlada RS, medtem ko za ostale kvalificirane predlagatelje poslance, Državni svet in najmanj pet tisoč volivcev to ne bo treba. V poslovnik se dodaja tudi nov 115.a člen, ki daje predsedniku Državnega zbora pristojnost poziva, da v primeru nezadostne sestave, določene s poslovnikom, pozove predlagatelja, da predlog zakona dopolni. Če slednji tega ne stori, se šteje, da predlog zakona ni bil vložen. Omenjene spremembe naj bi po mnenju predlagateljev in našem mnenju izboljšale kakovost novih predpisov in poenostavile zakonodajno urejanje, zato jih bomo v Poslanski skupini SLS tudi podprli. Z veseljem, ker sem že pri besedi, lahko povem, da smo v zadnjem času počistili na stotine predlogov, ki so bili dani za spremembo poslovnika, celo predlagateljev, ki več ne obstajajo, tako da je zdaj na tem področju, bom rekel, popolnoma čisto, zato bomo kakršne koli spremembe oziroma predloge za spremembe lahko aktualizirali in obravnavali sproti. Za moje pojme je pa seveda nesprejemljivo, da se vložijo določene spremembe in ostajajo več kot deset let v predalu. Torej te spremembe o dopolnitvi Poslovnika DZ SLS podpira.«