Ljubljana, 21. oktober 2013 – Poslanec SLS Jakob Presečnik je danes predsednici Vlade RS mag. Alenki Bratušek postavil poslansko vprašanje v zvezi z vizijo razvoja letalskega prometa v Sloveniji. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Kakšna je vizija razvoja letalskega prometa v Sloveniji in predvsem Letališča Brnik?
Poslansko vprašanje je v imenu Poslanske skupine SLS predsednici Vlade RS mag. Alenki Bratušek zastavil poslanec SLS Jakob Presečnik:
»Moje vprašanje se nanaša na nepotrjeno investicijo na osrednjem slovenskem letališču - na Letališču Brnik. Dejstvo je, da je osrednje slovensko letališče eno od najpomembnejših oken v svet; podobno kot Luka Koper, podobno kot železniški sistem, podobno kot cestna infrastruktura, avtocestni projekt, itd. Torej na področju mobilnosti prebivalstva Slovenije, predvsem pa ljudi, ki prihajajo v Slovenijo, zagotovo pomembna točka, in brez tega, če to vse zapremo, lahko zapremo tudi državo. Prva faza na letališču Brnik, povzemam nekatere podatke, ki so bili v zadnjih mesecih objavljeni v medijih in so dostopni vsem, torej_ prva faza je bila predana obnovi letališča 2007, pred predsedovanjem Slovenije Evropi. Projekt modernizacije Letališča Brnik je vključen v Resolucijo o nacionalnem programu razvoja civilnega letalstva do 2020, ki je bil potrjen tudi v prejšnjih sklicih Državnega zbora. Projekt je glede sofinanciranja potrdila tudi Evropska komisija. Mislim, da gre za okoli 15 milijonov evrov, ki bodo ob neizvedbi izgubljena. Gre za to, da ima letališče okoli 35 milijonov lastnih sredstev in samo za okoli 6 milijonov je za to investicijo treba kreditov. Državi so bile odvzete glasovalne pravice, vendar vlada po informacijah ni storila nič, da bi te glasovalne pravice pridobila nazaj. Po informacijah Ministrstva za infrastrukturo in prostor podpira to investicijo. Na skupščini so mali delničarji to investicijo, kot je vsem dobro znano, iz ne vem kakšnih interesov tudi zavrnili. Torej vas sprašujem to, kar sem že pisno nakazal_ kakšna je vaša vizija razvoja letalskega prometa v Sloveniji, razvoja Letališča Brnik? Kako nameravate zagotoviti, da bo ljubljansko letališče, ne glede na lastništvo, ostalo slovensko okno v svet, predvsem pa resen igralec v regiji, in ne samo podružnica katerega od okoliških letališč?«
Predsednica Vlade RS mag. Alenka Bratušek je poslancu SLS Jakobu Presečniku odgovorila naslednje_
»Najprej naj vam povem, da smo želeli pridobiti glasovalne pravice. SOD, ki opravlja z našim premoženjem, je to zahtevo dal, pa pač na žalost nismo bili uslišani. Ne bom se spuščala v pravice drugih organov. Dejstvo je, da nam glasovanje na skupščini ni bilo omogočeno. Kar se tiče razvoja tega letališča, mislim, da mi vsi skupaj moramo stremeti k temu, da se bo število potnikov povečalo in - kar je še pomembneje - da se bo povečalo število destinacij, kamor se s tega letališča da leteti oziroma od drugod na naše letališče prileteti. Zakaj so se mali delničarji odločili, kot so se, pa boste moral vprašati njih, ne mene kot predsednico.«
Jakob Presečnik je dopolnil svoje vprašanje:
»Mislim, da ste dobro navedli pozitivno željo vlade, da je Letališču Brnik treba zagotoviti večje število potnikov. To večje število potnikov je bilo dejansko izvršeno v vseh letih - mislim, da do leta 2008. Do takrat se je število potnikov stalno povečevalo. Po podatkih, ki jih imam, pa zadeva od 2008 naprej zgleda približno tako_ 2008 je bilo na ljubljanskem letališču okoli milijon 670 tisoč potnikov. To število se je zaradi krize bistveno zmanjševalo v vseh teh letih in je lani doseglo rekordno nizko stopnjo s številko slabih milijon 200 tisoč potnikov. Mislim, da imam pravilen podatek. Za primerjavo naj povem, da je zagrebško letališče v tem času od 2008 najprej izgubilo določeno število potnikov, nato je ta številka naraščala in ima danes oziroma lani okoli 200 tisoč več potnikov, kot jih je bilo 2008. In pa še nekaj okoli teh regionalnih letališč okoli nas. Zagotovo imate podatek, da bo zagrebško letališče z oddajo koncesije, ne s prodajo, z oddajo koncesije, pričelo v letošnji zimi z izgradnjo novega terminala za okoli pet milijonov potnikov z jasno željo, da postane regionalno letališče. Podobne želje ima tudi beneško. Ker mi je zmanjkalo časa, vas prosim za komentar navedenih podatkov.«
Predsednica slovenske vlade je odgovor dopolnila_
»Kaj naj rečem, v celoti se strinjam z vami in tudi s temi podatki in velika večina svetovnih letališč raste z 2 do 4 %, če govorimo o številu potnikov. Zato je očitno pri nas res nekaj zelo narobe. Na začetku sem povedala, da je naš skupni cilj, da je treba na tem letališču zagotoviti več stika s svetom, več destinacij, kamor bomo z našega letališča lahko leteli oziroma na to letališče prileteli in seveda posledično s tem pride tudi rast potnikov. Dejstvo je, da je bilo 2008 iz znanega razloga, to je predsedovanje, število potnikov maksimalno, zdaj pa vsako leto na žalost pada. Zato upam in verjamem, da je naš skupni cilj, da povečamo število potnikov na tem letališču kot povezavo z različnimi konci sveta, zato pa tudi iščemo strateškega partnerja, ki bi zagotovil razvoj podjetja točno v tej smeri, o kateri sva danes govorila oba.«
A poslanec SLS Jakob Presečnik je izrazil postopkovno zahtevo.
»V skladu s poslovnikom predlagam, da opravimo razpravo o odgovoru predsednice vlade. Mislim, da je to izredno pomembno vprašanje, ali se bo Slovenija tudi na ta način, tudi s tem projektom, z razvojem Letališča Brnik, razvijala naprej, ali se ne bo. Mislim, da so sodobna letališča, sodobne prometne povezave, predpogoj za prisotnost tujih gospodarstvenikov, tujih investitorjev, tujih diplomatskih predstavništev, v nasprotnem primeru bomo zagotovo vse to izgubili, kot sem že prej rekel. Strinjam se, da seveda rabimo aktivne investitorje, vendar je treba razmišljati tudi o tem. Prej sem omenil zagrebško letališče oziroma Hrvaška ni prodala letališča, Hrvaška je oddala koncesijo. S koncesijsko pogodbo lahko bistveno bolj vpliva na razvoj nekega objekta prometne infrastrukture kot samo s prodajo. Preprosto se bojim, da bo brniško letališče postalo neko manjše letališče z zračnim »trolejbusom«, torej prevozom do nekega večjega letališča v bližini, od koder bodo možni poleti na vse destinacije. Tega se zagotovo najbolj bojim. Zakaj to sprašujem vas in ne ministra za infrastrukturo in prostor? Zaradi tega, ker sem slišal njegove izjave, da je pozitivno naravnan do te investicije. Drugi razlog je ta, da ste se vi ob srečanju v Benetkah, po medijih povzemam, pogovarjali s potencialnim investitorjem, z upravo beneškega letališča, in ravno to se mi zdi izredno nevarno, da ne bomo dobili aktivnega investitorja, ampak bomo dobili nekoga, ki bo z zračnim »trolejbusom« pritegnil na svoje letališče potnike z Brnika, torej na svoje letališče. To je največja bojazen. Kot sem že uvodoma rekel, predlagam glasovanje o tem, da razpravljamo o odgovoru predsednice vlade.«