SLS: Od predsednice Vlade RS Alenke Bratušek pričakujemo takojšnjo razrešitev ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo mag. Stanka Stepišnika - dodelitev javnih sredstev lastnega ministrstva svojemu podjetju je ne le neetično, gre za grobo kršenje protikorupcijske zakonodaje
SLS javno poziva KPK k temeljiti in politično ter strokovno nepristranski proučitvi primera z vidika protikorupcijske zakonodaje
Podjetje, ki je v posredni lasti ministra v Vladi RS oz. je v njem pomemben lastnik, v času opravljanja funkcije ministra nikakor ne more biti prejemnik nepovratnih sredstev iz proračuna svojega lastnega ministrstva!
Ljubljana, 29. oktober 2013 - Po javno dostopnih podatkih, je na javnem razpisu SMER+ 2013 in 2014, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo RS, objavljenem 1. februarja 2013 za sofinanciranje raziskovalno razvojne dejavnosti za izvedbo tehnološko razvojnih projektov podjetij sodelovalo tudi podjetje EMO - ORODJARNA proizvodna družba d. o. o., katere največji posredni lastnik je trenutni minister za gospodarski razvoj in tehnologijo RS mag. Stanko Stepišnik.
Omenjeno podjetje je bilo skupaj s 25 drugimi podjetij od 76 ustrezno prijavljenih podjetij, v času ministrovanja mag. Stepišnika izbrano na razpisu in dobilo odobrena nepovratna proračunska sredstva v višini 348.500 evrov. Razpis se je sicer zaključil le 8 dni pred nastopom mag. Stepišnika na funkcijo ministra, zato ni nobenega dvoma, da sta bila tako postopek izbire, kot tudi izdaja sklepa o odobritvi in posledično sklenitev pogodbe opravljena v času njegovega mandata.
Minister je nedvomno eden najvišjih političnih funkcionarjev v državi, je odgovorna oseba ministrstva in kot član Vlade RS tudi pomemben člen izvršilne veje oblasti. V kolikor ima v lasti podjetje oziroma poseduje lastniške deleže v njem, se mora to podjetje v času njegovega mandata odpovedati sodelovanju z državo in prejemanju kakršnihkoli javnih sredstev. To je tudi edino etično in moralno sprejemljivo, vse drugo pomeni zelo jasen konflikt interesov in grobo kršenje Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.
Izločitev iz postopka dodeljevanja sredstev, kot ga predpisuje tudi Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije, in na kar se sklicuje minister, v tem primeru nikakor ni bila mogoča, saj je v skladu z veljavno zakonodajo tako podpisovanje sklepov o dodelitvi sredstev kot tudi pogodb in nakazil sredstev v pristojnosti ministra ali od njega neposredno pooblaščene osebe. Minister pa ima obenem tudi vse vzvode, da lahko vpliva na svoje podrejene, saj so v njegovi izključni pristojnosti poleg lastnoročne izbire članov komisij tudi vse druge kadrovske zadeve vključno z imenovanjem oseb s posebnimi pooblastili, ki tako ali drugače odločajo pri posameznem razpisu. Teh pooblastil noben minister po veljavni zakonodaji ne more prenesti na drugo osebo, niti na državne sekretarje ne.
Seveda, v kolikor minister mag. Stanko Stepišnik ocenjuje, da nezmožnost prijavljanja njegovega podjetja na javne razpise za nepovratna finančna sredstva škodi ali celo ogroža poslovanje njegovega podjetja, bi se moral v danem primeru že pred izdajo sklepa odločiti, ali se bo odpovedal funkciji ministra ali (so)lastništvu.
V SLS smo negativno presenečeni nad prvim odzivom Komisije za preprečevanje korupcije, ki po poročanju medijev, povzeto po časniku Finance meni_ »Če se minister izloči, težave ni«, čeprav isti časnik v enem izmed člankov po mnenju SLS pravilno ugotavlja nesporno dejstvo z vidika pristojnosti ter odgovornosti nosilca ene najvišjih funkcij v vladi, kar vsak minister nedvomno je, in sicer_ »Stepišnik daje denar Stepišniku« (vir: http://www.finance.si/8350299). Glede na to, da Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije državnim organom prepoveduje poslovanje s subjektom, v katerih je funkcionar, ki pri tem organu ali organizaciji opravlja funkcijo, ali njegov družinski član neposredno ali prek drugih pravnih oseb v več kot petodstotnem deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu, SLS javno poziva KPK, da ta konkretni primer temeljito prouči z vidika protikorupcijske zakonodaje. Če KPK po temeljiti proučitvi ugotovi, da minister Stepišnik v primeru dodelitve visokega zneska – v vrednosti 348.000 evrov državnega denarja - podjetju, katerega največji lastnik je on sam, ni ravnal koruptivno, potem naj nemudoma predlaga spremembo protikoprupcijske zakonodaje.
SLS še pričakuje, da bo svojo oceno v tej korupcijski zadevi v najkrajšem možnem času podalo tako tudi Računsko sodišče RS ter da bo minister mag. Stepišnik pred svojim odstopom še sam nemudoma razveljavil izdano odločbo in poskrbel, da bo podjetje v najkrajšem možnem času vrnilo morebitna že pridobljena nepovratna sredstva. Obenem mora zaradi nezakonitega ravnanja, ki ga celo zagovarja, minister tudi nemudoma odstopiti s svoje funkcije. Ne glede na reakcijo pristojnih organov, pa SLS pričakuje odločno ravnanje predsednice Vlade RS mag. Alenke Bratušek, ki je edina prva pristojna, da svojega kolega ministra, obremenjenega s kršitvijo protikorupcijske zakonodaje in okrnjene integritete ministra, nemudoma razreši.