..., ki je javno opozorila na neustreznost postopkov spreminjanja zakonodaje s področja okolja in prostora po nujnem postopku?
Ker toliko sprememb zahteva premišljeno vsebino in sodelovanje vseh, bi bilo treba predlog zakona speljati po rednem postopku!
Ljubljana, 29. oktober 2013 - Stališče Poslanske skupine SLS k 4. točki dnevnega reda – to je k obravnavi Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varstvu okolja, nujni postopek, je zadnji dan zasedanja Državnega zbora RS na 18. redni seji predstavil poslanec SLS Janez Ribič:
»Zakon o varstvu okolja smo v Državnem zboru zadnjič spreminjali lani, pred dobrimi 15 meseci. Tako kot zdaj smo ga tudi tedaj spreminjali po nujnem postopku. Naj spomnim, da je tedaj v imenu Poslanske skupine Socialnih demokratov nujnemu postopku izrazito nasprotoval prav sedanji minister za kmetijstvo in okolje mag. Dejan Židan, ki je povedal, da so se v stranki dogovorili, da bodo spoštovali mnenje protikorupcijske komisije, ki je tedaj javno opozorila na neustreznost postopkov spreminjanja zakonodaje s področja okolja in prostora po nujnem postopku. Pri tem je tudi izpostavil, da, citiram, »je nujno, da se zadržijo, dajo v javno razpravo, postavijo jasni roki in pripravijo vsebinske utemeljitve posameznih rešitev«. Mag. Židan se je v stališču Poslanske skupine Socialnih demokratov skliceval na to mnenje. Naj preberem del magnetograma 16. izredne seje Državnega zbora julija 2012_ "Ni sporno, da so spremembe zakonodaje s področja urejanja okolja, prostora in tudi kmetijstva v nekaterih delih celo nujne, saj so obstoječe rešitve pomanjkljive in seveda jasno je, da moramo odpraviti birokratske ovire. Pri tem pa je treba poudariti, da morajo biti te spremembe domišljene, predvsem pa sprejete na transparenten način tako v smislu medresorskega usklajevanja kot v smislu omogočanja javne razprave." V nadaljevanju je povedal_ "Komisija skozi svoje postopke ugotavlja, da gre pri regulaciji okolja in prostora tako na državni, še posebej pa na lokalni ravni za korupcijsko izrazito izpostavljeno področje, na katerem deluje veliko zasebnih interesov in lobijev. Hkrati pa gre pri okolju in prostoru za problematiko, pri kateri je prisoten izrazit javni interes, saj gre za dolgoročna vprašanja, povezana s preskrbo s čisto pitno vodo, življenjskim prostorom, obdelavo zemlje in podobno. Dolžnost države je, da ta tveganja obvladuje in zavaruje javni interes. Z načinom in pristopom k spremembi omenjenih zakonov," mišljen je nujni postopek, "ta dolžnost po mnenju komisije ni izpolnjena. Obenem pa tako ravnanje tudi ni v duhu Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije." Zdaj pa se, spoštovane poslanke in poslanci, v Slovenski ljudski stranki sprašujemo: kaj tako pomembnega se je v tem letu spremenilo, da minister in stranka Socialnih demokratov tako lahko pozabljajo na svoje zaveze, saj so pred enim letom ne le ostro nasprotovali spremembam zakona po nujnem postopku, izrecno so obljubili, da bodo spoštovali že omenjeno mnenje Komisije za preprečevanje korupcije, ki se medtem ni v ničemer spremenilo, vsaj kolikor mi vemo. Pa naj pri tem podam še eno zanimivo primerjavo. Lanska sprememba Zakona o varstvu okolja je vsebovala spremembo šestih členov, ta, ki jo obravnavamo danes, pa ima 83 členov. Nekateri od teh se celo nanašajo na več zakonskih členov, tako da se s to novelo spreminja vsaj 100 členov. V Slovenski ljudski stranki se ne bomo spuščali v vsebino sprememb. Verjamemo, da so nujne in ustrezne. Smo pa prepričani, da je ob tolikšnem obsegu sprememb nujni postopek pa tokrat res problem. V Slovenski ljudski stranki bi predlog zakona podprli, če bi šel po rednem postopku, kajti menimo, da je toliko sprememb, pri katerih je treba vsebino zapisati premišljeno in ob sodelovanju vseh.«