ZAHTEVA ZA SKLIC NUJNE SEJE ODBORA ZA INFRASTRUKTURO IN PROSTOR
SLS Slovenska ljudska stranka

Torek, 5. November 2013 ob 23:00

Ljubljana, 6. november 2013 - Poslanska skupina SLS je danes vložila pet zahtev za sklice nujnih sej odborov Državnega zbora. Tu lahko preberete zahtevo za sklic nujne seje odbora za infrastrukturo in prostor.



 



Odbor za infrastrukturo in prostor



Predsednik

g. Samo Bevk



 



ZADEVA: ZAHTEVA ZA SKLIC NUJNE SEJE ODBORA ZA INFRASTRUKTURO IN PROSTOR



Poslanska skupina Slovenske ljudske stranke zahteva, da se na podlagi drugega odstavka 48. člena, v povezavi z 32. členom Poslovnika Državnega zbora Republike Slovenije, skliče nujna seja Odbora za infrastrukturo in prostor z obravnavo naslednje točke dnevnega reda_





1. Problematika izvajanja Zakona o davku na nepremičnine v povezavi z neurejenimi evidencami na področju urejanja prostora



Obrazložitev:



1. Uvod



Vladna koalicija v zadnjih dneh po hitrem postopku sprejema enega najpomembnejših sistemskih zakonov zadnjih let - Zakon o davku na nepremičnine. V Sloveniji trenutno že poznamo obdavčitev premoženja in sicer v obliki davka od premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest in nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča. V zadnjem letu 2012 se je na ta račun v občinske proračune nateklo okoli 192 milijona evrov. Gre za utečen sistem obdavčitve, ki je pomemben vir lokalnih skupnosti z namenom razvoja javne infrastrukture.



Vladna koalicija z novim davkom predvideva spremembo koncepta obdavčevanja nepremičnin, kjer bi si finančna sredstva razdelila 50% med lokalne skupnosti in 50% neposredno v državni proračun. Že v letu 2014 si iz tega vira obeta za 205 milijonov evrov svežih sredstev ob predpostavki, da bo občinam vseeno zagotovila v znesku, enakemu znesku, ki so ga občine odmerile za nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč v letu 2012, zmanjšanem za znesek prihodka občine v letu 2012 iz naslova pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest.



To v preprostem jeziku pomeni približno 200 milijonov dodatnih obremenitev za gospodinjstva, posameznike, podjetja, obrtnike, kmete in vse ostale lastnike nepremičnin in zemljišč v Republiki Sloveniji in to v času, ko se slovensko gospodarstvo nahaja v globoki recesiji. Prav gotovo lahko zatrdimo, da gre za načrtovano spremembo, ki ne upošteva specifičnosti lastništva nepremičninskega fonda v državi, hkrati pa dodatno obremenjuje gospodarstvo, predvsem malo podjetništvo in kmetijstvo ter se zajeda v razpoložljivi dohodek Slovenk in Slovencev, ki so zaradi zgodovinskih danosti v veliki večini tudi lastniki nepremičnin.



Predlagatelj sklica seje sicer sistemski ureditvi obdavčitve nepremičnin v okvirjih, ki jih pozna večina evropskih držav, ne nasprotuje, vendar gre za proces, ki zahteva izpolnitev številnih pogojev; od strokovnih simulacij, upoštevanja lastniške strukture nepremičnin do temeljite organizacijske priprave vseh javnih služb za njegovo izvajanje. Povsem neprimerne so tudi višine davčnih stopenj, ki predvidevajo, da bodo lastniki nepremičnin in zemljišč že v prvem letu v povprečju plačali dvakratne, nekateri pa celo večkratnike sedanjih zneskov. Za določene segmente te družbe, predvsem v gospodarskem sektorju, so načrtovane dodatne obremenitve kaplja čez rob, in to v časih, ko je konkurenčnost na globalnem trgu najpomembnejši dejavnik uspešnosti poslovanja.



Velike luknje obstajajo tudi pri vrednotenju nepremičnin, problem pa predstavljajo tudi nepopolne evidence in obstoječi podatki, ki ne ustrezajo več stanju v naravi. Vse to so osnovni pogoji za normalno izvajanje takšnega zakona, ki jih ni možno urediti v le nekaj tednih, kot jih je vladna koalicija namenila sprejemanju tega zakona.



Prihodki od davka na nepremičnine so sicer v svetu v veliki večini prihodki lokalnih skupnosti in le redko neposrednega proračuna. Z omenjenim zakonom se lokalnim skupnostim odvzame velik del vpliva pri načrtovanju prostorske politike skozi oblikovanje davčnih stopenj. Skozi možnost izdaje odločbe o prepovedi odtujitve in obremenitve nepremičnine v korist države oz. občine v primeru, da lastnik ne zmore plačevati davka, pa smo na pragu novega kroga nacionalizacije premoženja. Prek obdavčitve javne infrastrukture se obeta močan pritisk na cene storitev v zdravstveni in socialni dejavnosti. Obdavčitvi se ne bo moglo izogniti niti šolstvo in vzgojno-varstvene ustanove. Najbolj obremenjena pa bi bila s tem zakonom starejša populacija Slovencev, ki se bo morala zaradi nizkih dohodkov v starosti, odpovedovati tistemu, v kar je vlagala skozi celo življenje - lastnemu domu!



V Poslanski skupini SLS ne nasprotujemo davku na nepremičnine kot takemu. Problematiziramo pa predlagani način ugotavljanja davčne osnove, ki temelji na določbah Zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin, kot tudi predlagane skupine nepremičnin in pripadajoče davčne stopnje. Prav tako je sporen tudi predlog oprostitev in določb, da prihodki od pobranega davka dolgoročno pripadajo (tudi) proračunu Republike Slovenije.



Zaradi pomembnih finančnih posledic, ki jih bo imela uvedba predlaganega davka na nepremičnine na določene skupine ljudi, zlasti na tiste z nizkimi prejemki, na družine, na socialno ogrožene, na mlade, na upokojence, na brezposelne, nič manj pa tudi na gospodarstvo, na podjetništvo, na kmetijstvo in gozdarstvo, bi bilo potrebno tak sistemski zakon kot je Zakon o davku na nepremičnine, brez izjeme sprejemati po rednem postopku, z javno predstavitvijo mnenj, z upoštevanjem pripomb in predlogov vseh deležnikov in s temeljito proučitvijo in ob upoštevanju vseh možnih posledic, ki jih prinese uvedba takega zakona. Brez dvoma je pri tem treba vsem, ki jih takšen zakon prizadene, dati na razpolago ustrezen čas, da se prilagodijo novim dajatvam in organizirajo svoje zasebno oziroma poklicno življenje v skladu s svojimi možnostmi.





2. Problematika vezana na področje infrastrukture in prostora





Zakon o davku na nepremičnine je tesno povezan s področjem urejanja prostora, saj so nepremičninske evidence, ki so podlaga za obračun davka, in vrednotenje v skladu s predlaganim zakonom (z veljavnim Zakonom o evidentiranju nepremičnim in z Zakonom o množičnem vrednotenju nepremičnin je to register nepremičnin) v pristojnosti Ministrstva za infrastrukturo in prostor ter Geodetske uprave RS.



Predlagani zakon za davčno osnovo določa posplošeno tržno vrednost nepremičnine, ki se ugotavlja s predpisi o množičnem vrednotenju nepremičnin. To vrednotenje se je ob enkratnem popisu v letu 2008 kot vemo izvajalo s pomočjo pogodbenih izvajalcev, ki niso imeli nobenih posebnih znanj s področja popisovanja in cenitve nepremičnin, imeli pa so navodilo, da lahko vse potrebne podatke posreduje lastnik nepremičnine. Za stanovanjske in poslovne stavbe so tako v registru nepremičnin zajeti podatki, katere so večinoma posredovali lastniki sami, ki pa imajo seveda različna znanja in so te posredovane podatke lahko prilagajali v skladu s svojimi potrebami, saj je bilo ves čas jasno, da bodo ti podatki slej ali prej namenjeni določanju osnove za izračun davka na nepremičnine.



Poleg tega seveda napake v obstoječih evidencah GURS (v registru nepremičnin) izvirajo še najmanj iz dveh razlogov_



Prvi razlog tiči v (ne)doslednosti zajemanja podatkov s strani popisovalcev, katerih dolžnost ni bila in niti ni mogla biti ugotavljanje dejanskega stanja, kot že rečeno, za to niso bili niti usposobljeni, niti pooblaščeni, še manj pa plačani. Poleg tega tudi nihče, razen ob predhodni pridobitvi sodnega oziroma policijskega naloga brez dovoljenja lastnika ali posestnika, nima pravice vstopa v/na zasebno (in tudi javno) nepremičnino (z izjemo gozda in javnega dobra). To absolutno velja za stavbe, pri teh pa brez vstopa sploh ni mogoče pravilno določiti bistvenih lastnosti, to je površine, rabe, finalne obdelave, inštalacij, vzdrževanja stavbe.



Drugi razlog je sprememba dejanskega stanja nepremičnine in dejanske rabe stavbe v času od popisa do izračuna davka. Med tem časom je prišlo do vrste sprememb, ki vplivajo na izračun davčne osnove, pri čemer pa ne gre samo za posege, za katere je potrebno pridobiti gradbeno dovoljenje, za večino investicijskih vzdrževalnih del, pri katerih se ne posega v konstrukcijo stavbe, namreč to sploh ni potrebno. 



Pri tem je premalo izpostavljati zahtevo, da morajo te podatke sproti sporočati lastniki nepremičnin, saj to terja obsežno administracijo in kup novih birokratskih postopkov, pri čemer je tudi potrebno jasno določiti, kdaj gre za poseg, ki spreminja vrednost. Če naštejemo primeroma_ menjava enega okna, dveh, treh? Menjava umivalnika? Prenova kopalnice? Ali morda menjava talne obloge v enem prostoru, dveh, v vsej etaži? Nova peč za centralno ogrevanje?



Pojavlja se vprašanje kontrole pravilnosti zajetih podatkov in dejanskega stanja in kdo bo v praksi izvajal nadzor nad pravilnostjo podatkov v registru nepremičnin. Glede na anomalije, ki jim lahko sledimo v dnevno-informativnih oddajah in tiskanih medijih, spomnimo samo na hišo slovenjgraške sodnice, je evidentno, da bi bilo potrebno pred pričetkom obračunavanja davka na nepremičnine razrešiti vsaj največja odstopanja po sistemu "razmerja med vrednostjo in volumnom stavbe", nedoslednosti povezane z vrsto rabe in opraviti vsaj naključne kontrole po sistemu vzorčenja.



Predlagatelji se tudi iz tega razloga upravičeno sprašujemo, koliko oseb bo izvajalo nadzor nad zajetimi podatki in tudi spremembami, ki so in bodo še sledile.



V zvezi z določanjem davčne osnove se seveda pojavlja še več dilem, saj pri vrednotenju npr, kmetijskih in gozdnih zemljišč niso pravilno upoštevane (oziroma izločene) špekulativne transakcije. Vrednosti kmetijskih in gozdnih površin v območju planirane spremembe zazidljivosti dosegajo ne le nekajkratno temveč nekajdesetkratno ceno, ki nima nobene zveze s siceršnjim donosom oziroma potencialnim dohodkom tega zemljišča ob nespremenjeni rabi.



Ob tem predlagatelji ponovno opozarjamo tudi na neusklajenost registra nepremičnin s podatki, ki se vodijo v drugih zbirkah predpisov in se morajo po uveljavitvi Zakona  o davku na nepremičnine do začetka uporabe posredovati Geodetski upravi RS. Naj ob tem opozorimo, da mora vlada RS medtem sprejeti še podzakonski akt, s katerimi bo predpisala način vodenja in podrobnejši opis novih podatkov, ki jih morajo zatem v ustrezni obliki posredovati različne inštitucije; za evidentiranje podatkov o rezidenčnosti stanovanjske nepremičnine dostop do registra prebivalstva, podatke o nelegalnih gradnjah mora zagotoviti Inšpektorat RS za promet, energetiko in prostor, podatke o nepremičninah v lasti tujih držav, mednarodnih organizacij in institucij EU Ministrstvo za zunanje zadeve, podatke o javni infrastrukturi posamezno pristojno ministrstvo, podatke o deležih neplodnih zemljišč Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, nepremičnine za namene obrambe Ministrstvo za obrambo, podatke o skupni lastnini članov agrarne skupnosti upravne enote, povečane oziroma zmanjšane davčne stopnje občine, podatke o kulturnih spomenikih ministrstvo pristojno za kulturo in občine itd... Iluzorno je pričakovati, da bi se vsi te podatki zbrali in uskladili v samo nekaj mesecih, ko mora biti že vse pripravljeno za izvajanje obdavčitve v letu 2014.



Množično vrednotenje prav tako predstavlja nesorazmeren problem v luči davčnega postopka, kjer ni možne poenostavitve v primerih, ko se davčni zavezanec ne strinja z ugotovljeno vrednostjo nepremičnine in bodo stroški postopkov tako za davčno upravo kot tudi za zavezance presegli upravičenost, ali pa bodo odmere preprosto nepravične za davčne zavezance.



S predlogom davka na nepremičnine je imaginarna, s statističnimi metodami določena posplošena vrednost nepremičnin čez noč postala davčna osnova, kar posledično pomeni, da  množičnega vrednotenja nepremičnin ne moremo več jemati samo kot skupek podatkov za nekakšno abstraktno, statično modeliranje prihodkov proračuna, upoštevati je potrebno, da se bodo s tem davkom pomembno spremenile nakupno prodajno odločitve davčnih zavezancev in da se bo na novo postavil tudi prag ekonomičnosti



Predlog davka na nepremičnine je tipičen primer, kako se davka ne sme vpeljevati. Kljub temu, da je bila zamisel korektna, je v praksi to postal najboljši manifest, kako se "zelo natančno dela povsem napačne stvari" in tako rezultat ne more biti drugega kot slab, pri čemer lahko pričakujemo, da se bodo odgovorni za njegovo implementacijo kaj kmalu pričeli izgovarjati na svoje predhodnike, čeprav je že danes evidentno, da so ključne napake nastale prav v zadnji fazi. Glede na relativno nizko ocenjen dejanski izplen tega davka na državni proračun in glede na dosedanje stroške in v globoki krizi nepotrebno povzročene obremenitve tako fizičnim kot tudi pravnim osebam, je najslabša možna rešitev ta, ki smo ji priča sedaj_ za vsako ceno vztrajati pri slabi rešitvi, ki bo na koncu imela pičle finančne učinke in še to sprejemati po hitrem postopku, brez odprave največjih napak in brez upoštevanja opozoril strokovne javnosti.



Predlagatelji nujne seje Odbora infrastrukturo in prostor predlagamo, da na sejo odbora poleg ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela, povabi še naslednje goste_



– Dr. Uroša Čuferja, ministra za finance

– Branka Meha, podpredsednika Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije in predsednika Upravnega Odbora Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije

– Romana Žvegliča, predsednika Sindikata kmetov Slovenije

– Roberta Smrdelja, predsednika Združenja občin Slovenije, Ulica Janeza Pavla II. 13, 1001 Ljubljana;

– Cvetka Zupančiča, predsednika Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije

– Dr. Mitjo Štularja, Civilna družba za pravično Slovenijo

– Aleša Seliškarja, direktorja Geodetske uprave Republike Slovenije

– Dr. Eda Pirkmajerja, Združenje lastnikov nepremičnin v Sloveniji, Novi trg 6, Ljubljana



V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke predlagamo, da Odbor za infrastrukturo in prostor sprejme naslednje sklepe_





1. Odbor za infrastrukturo in prostor predlaga Vladi RS, da datum uveljavitve predloga Zakona o davku na nepremičnine premakne na 1. januar 2015.



2. Odbor za infrastrukturo in prostor predlaga Vladi RS, da pred uveljavitvijo Zakona o davku na nepremičnine prilagodi zakonodajo na področju množičnega vrednotenja nepremičnin v smeri izboljšanja metodologije izračunavanja ocenjene tržne vrednosti nepremičnin



3. Odbor za infrastrukturo in prostor predlaga Vladi RS, da pred uveljavitvijo Zakona o davku na nepremičnine natančno uredi in posodobi zemljiške in nepremičninske evidence



4. Odbor za infrastrukturo in prostor predlaga Vladi RS, da v skladu z evropsko primerljivo zakonodajo ohrani davek na nepremičnine kot izvirni davčni prihodek lokalnih skupnosti.





Mihael Prevc

Vodja poslanske skupine SLS

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1510 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2453 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1878 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1785 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2729 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2248 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

ZAHTEVA ZA SKLIC NUJNE SEJE ODBORA ZA INFRASTRUKTURO IN PROSTOR