Ljubljana, 13. november - Stališče Poslanske skupine SLS k 17. točki dnevnega reda 47. izredne seje Državnega zbora RS - to je k obravnavi Predloga zakona o davku na nepremičnine - nujni postopek, je tretji dan zasedanja Državnega zbora RS predstavil predsednik SLS in poslanec Franc Bogovič:
»Naj uvodoma takoj povem, da v Slovenski ljudski stranki nasprotujemo takšnemu zakonu o nepremičninah in predvsem sprejemanju tako pomembnega zakona na takšen način. Ne nasprotujemo v osnovi davku na nepremičnine in ocenjujemo skupaj s sopodpisniki peticije, da bi ta davek moral biti sprejet v sodelovanju z ljudmi, z različnimi asociacijami in s prvim možnim datumom uveljavitve 1. 1. 2015, ne pa prek noči in po nujnem postopku. Nujni postopek je predviden, kadar je v državi vojna, kadar so elementarne nesreče ali druge težko popravljive posledice. Sklicujete se na to, da so težko popravljive posledice zaradi proračuna. Pot, po kateri gremo zdaj, ko prek tega davka uveljavljamo 200 milijonov novih davčnih obveznosti, me zelo spominja na bančni sistem, kjer se je vsakega pol leta prosilo za 200 do 300 milijonov evrov dokapitalizacije. Če bomo šli samo z novimi davki, spoštovane kolegice in kolegi, si bomo čez pol leta zopet umislili nek nov davek in tako enostavno države ne bomo rešili. Davek je napačen zato, ker temelji na tem posplošenem vrednotenju. Iz tega naslova smo imeli možnosti v zadnjih dneh videti celo vrsto anomalij, ki se pojavljajo, od najrazličnejših vil, ki imajo bistveno nižje vrednosti kot stanovanja upokojencev v Ljubljani, do tega, da je gozdna površina na Črnem kalu kot pogorišče vredna več kot najboljši gozdovi na Kočevskem, do tega, da je kmetijsko zemljišče v Kopru petnajstkrat več vredno kot v Moravskih toplicah. Kolegice in kolegi, tu ni zagotovljene ustavne kategorije enakosti pred zakonom. Na te stvari se enostavno ne da pritožiti. Tudi amandma, ki smo ga predlagali, ga koalicija predlaga za črtanje. Se pravi, niti te anomalije ne bo moč odpraviti v samem postopku. Ker smo videli veliko napak, smo šli med ljudi, s podpisi peticije in tudi z javnimi tribunami. 65.000 ljudi je že dalo svoj glas proti temu zakonu in to v dobrem tednu. To je vsak 30 Slovenec in Slovenka. Ko so v Evropi poskusili uvesti direktivo, ki bi lahko imela za posledico privatizacijo vodnih virov, je nasprotoval vsak 333 Evropejec in je komisija ustavila postopek, premislila in si vzela čas ter pripravila primeren zakon. Nič drugega nismo poskušali, niti zdaj v teh postopkih v parlamentu, z rednim postopkom, z javno predstavitvijo mnenj, s tem, ko smo poskušali na odbore povabiti tudi zainteresirano javnost. Na zainteresiranih odborih niti tega več ne dopuščate v Državnem zboru. Zgrožen sem nad tem, na kakšen način se sprejema ta zakon. Naj povem, kaj so nas ljudje na tribunah spraševali: ali predsednica vlade podpira poštenost? Takšno vrednotenje ne podpira poštenosti! Ali je vlada izgubila razum? To je davek na poštenost! Davek na ustvarjalnost, delavnost! Kaj je bilo z menoj narobe, če sem celo življenje ne dopustoval, ampak sem si gradil dom za družino in za mirno starost, da zdaj ne bom več mogel z nizko pokojnino odplačevati teh davkov? Po drugi strani so nas obrtniki opozarjali, da se enostavno ne da živeti v tako nestabilnem gospodarskem okolju, kjer se lahko posamezniku prek noči za šestkrat, osemkrat povečajo obremenitve. Obrtniki zapuščajo naš prostor, se odrekajo že začetim investicijam zaradi nestabilnega davčnega okolja, ki je samo eden v nizu ukrepov, ki bodo sledili, s ciljem 200 milijonov novega davka na pol leta. Kmetje se sprašujejo, če se res tudi v tem primeru uveljavlja šahovsko pravilo, da se najprej žrtvuje kmeta. Ko govorite o uspešnih pogajanjih_ v Avstriji kmetje plačajo petkrat manj nepremičninskega davka za petkrat več površin. Se pravi, petindvajsetkratna je ta razlika. Če dodamo še dohodnino_ novih 30 milijonov bremen bo padlo na kmetijstvo v naslednjem letu in dohodnina, kjer bodo subvencije višje obdavčene, kar pomeni - nove 3 % od celotne dejavnosti se v tem trenutku jemlje ljudem. Občine se sprašujejo, kako bodo stimulirale gospodarsko aktivnost v mestnih jedrih, ko se npr. v Celju zgodi, da bo v mestnem jedru zdaj davek dvanajstkrat večji, v trgovskih centrih pa šestkrat nižji. Cela vrsta vprašanj se postavlja; ko so se pojavili ljudje, ki so združeni v sindikatu upokojencev, ljudje, ki so brezposelni, in nas resno opozarjajo, kaj si dovolimo, da pišemo takšne zakone, da v zakonu že predvidimo nacionalizacijo oziroma da bodo lahko njihovi potomci plačevali za njimi. To je zanje ponižujoče, saj so v življenju ustvarjali, si zgradili nepremičnino. Vsi vemo, da so v Sloveniji mnogi lastniki nepremičnin v neprimerno slabšem položaju v dohodkovnem smislu kot marsikje drugje in da to sorazmerje med nepremičninami, posredovanjem nepremičnin in trenutnimi prejemki za upokojence, za brezposelne, za delavce, ki delajo v podjetjih, da enostavno tega sorazmerja v slovenskem prostoru ni in da je to eden od zelo velikih problemov, zaradi česar bo tudi v naslednjih letih nastala cela vrsta problemov. V gospodarskem sektorju sem že omenil, da enostavno tako nepredvidljivega in tako spreminjajočega okolja nobeno gospodarstvo ne premore, zato je bil naš apel in tudi še enkrat, več povem ob zaključku stališča, da smo želeli z vsemi metodami – parlamentarnimi in demokratičnimi - opozarjati na te napake. Žal smo bili neuspešni, ljudje nasprotujejo temu zakonu. Mi bomo še naprej nadaljevali aktivnosti, da se ali v Državnem svetu ali na Ustavnem sodišču takšen zakon zaustavi, kajti verjamemo, da bo, kot je bilo že rečeno danes, ravno ta zakon povzročil tiste krizne razmere v državi, na katere se sklicujete kot razlog za nujni postopek. Glasovali bomo proti temu predvsem zato, ker ne želimo, da bi s 1. januarjem 2014 bil sprejet tako krivičen davek.«