Ljubljana, 13. november - Stališče Poslanske skupine SLS k 18. točki dnevnega reda 47. izredne seje Državnega zbora RS - to je na prvo obravnavo Predloga energetskega zakona, je tretji dan zasedanja Državnega zbora RS predstavil poslanec SLS Franc Pukšič:
»Spoštovani, jaz sem zakon prinesel s seboj, da boste videli, kako je to debelo, če govorimo o 500 členih. Torej, pred kratkim smo na poslanske klopi dobili predlog zakona, ki naj bi na novo sistematično uredil celovito področje slovenske energetike. Ta zakon je zdaj tukaj pred vami, ki ima skupaj z obrazložitvami skoraj 500 strani, zato smo v Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke od njega upravičeno veliko pričakovali. Najmanj seveda to, da bomo končno dobili tudi en sposoben energetski koncept, ki bo imel rep in glavo, da bomo poslej vsi vedeli, v katero smer bo šla slovenska energetika. Pa smo kaj kmalu ugotovili, da je tudi v tem primeru veliko hrupa za nič. Zdaj, če rečemo bobu bob, ta zakon je, tako kot v zadnjem času postaja že pravilo, pod varnim dežnikom prenosa evropskih direktiv, sicer pa državljanom prinaša predvsem nove podražitve elektrike in ogrevanja. Glej ga, hudiča, pa še pred dvema dnevoma so tukaj govorili, da ne bo novih obremenitev državljank in državljanov?!
Torej nove podražitve elektrike in ogrevanja tam okrog 100 milijonov. Po nekaterih ocenah bomo navadni državljani torej letno prispevali več samo za elektriko in ogrevanje, država pa od tega ne bo imela nič. Gre pa v tem zakonu tudi za omejevanje konkurence in tudi rušenje koncepta trga, ki danes v Sloveniji deluje, začuda; nekaj, kar vendarle dobro deluje, je treba rušiti. Ampak zakaj? Tu se nam je postavilo vprašanje. Torej, to dokazuje, da je tu spet na delu nek vpliv. Kakšen vpliv energetskih lobijev, ki želijo na srednji rok, ne na dolgi, na srednji rok, poceni privatizirati energetiko. Temu pa je podleglo, žal, ministrstvo, in tudi celotna vlada. Kako že, kdo je že podpredsednik največje vladne stranke? Spoštovani, nobenega razloga sicer ni, da bi z energetskim zakonom predpisovali gospodinjstvom in poslovnim odjemalcem časovno omejitev pogodb za dobavo električne energije na največ eno leto in pri tem celo natančno opredeljujete velikost podjetja v rangu gospodinjstva. Zakon opredeljuje celo vsa podjetja do 50 zaposlenih in do 10 milijonov premoženja ali letnega prometa. V to pa sodi približno 99 % vseh slovenskih podjetij. Spoštovani, v Slovenski ljudski strani menimo, da je predlog energetskega zakona slab in ni primeren za nadaljnjo obravnavo. Samo nekaj točk, zakaj. V prvi vrsti zato, ker prinaša podražitve državljanom in gospodarstvu. Drugič, ker ne temelji na strategiji. Torej, normalno bi bilo najprej strategija, potem zakon, torej na strategiji razvoja slovenske energetike. Pravzaprav ne vemo, kje smo, in ne vemo, kam hočemo priti, zakon je pa tisti, ki nam razlaga, po kateri poti bomo šli. Torej, ne vemo, kje, in ne vemo, kam, zakon pa je dal pot. Tretjič, ker ne obravnava enakovredno vseh udeležencev na trgu energetike in s tem čisto po nepotrebnem omejuje konkurenco. Kar pa mislim, da ni v evropski direktivi. Še nekaj drugih razlogov. Ta zakon uvaja nek nov model, za katerega pravijo strokovnjaki, da je slabši in dražji. Vsebuje 556 členov, pa v zakonu ne omenja nizkoogljičnih virov energije, čeprav razvite države EU prioritetno obravnavajo uvajanje nizkoogljičnih tehnologij, med njimi tudi jedrsko energijo. Kam se tako hiti s tem zakonom, ni jasno nikomur. Ali lahko razložite, zakaj je bilo treba ta obsežni zakon obravnavati na nujni seji po proračunu, po zakonu o obdavčitvi nepremičnin in tako naprej? Zakaj je bilo treba splošno razpravo o zakonu opraviti danes, pred javno predstavitvijo mnenj, ki bo v petek? Ne bi moglo to počakati, ne bi moglo to počakati, ta zakon, da pride na redno sejo? V Slovenski ljudski stranki predlagamo vladi, da najprej pripravi koncept, da pripravi strategijo razvoja slovenske energetike. Zakaj? Zato, da se nam več ne bodo dogajali TEŠ-i, da bomo vedeli, koliko in kakšne hidroelektrarne hočemo, da bo jasno zapisano, ali bodo gradili drugi blok jedrske energije, da bomo najprej določili energetske cilje, naredili energetski zemljevid in potem v okviru finančnih možnosti postavili tudi časovno zaporedje. Potem bo smiselno, da vlada revidira predlog energetskega zakona in ga ponovno prinese v Državni zbor. V Slovenski ljudski stranki menimo, da predlog energetskega zakona niti časovno niti vsebinsko ni primeren za nadaljnjo obravnavo.«