Ljubljana, 12. november - Stališče Poslanske skupine SLS k 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. in 15. točki dnevnega reda 47. izredne seja Državnega zbora RS - to je_
k Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem države za organe državne uprave in pravosodne organe ter javne agencije, javne sklade, javne zavode in javne gospodarske zavode za leto 2014;
k Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem države za organe državne uprave in pravosodne organe ter javne agencije, javne sklade, javne zavode in javne gospodarske zavode za leto 2015;
o Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem Državnega zbora Republike Slovenije za leto 2014;
o Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem Državnega zbora Republike Slovenije za leto 2015;
o Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem Varuha človekovih pravic za leto 2014;
o Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem Varuha človekovih pravic za leto 2015;
o Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem Državnega sveta Republike Slovenije za leto 2014;
o Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem Računskega sodišča Republike Slovenije za leto 2014;
o Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem Računskega sodišča Republike Slovenije za leto 2015;
k Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem države za Državno revizijsko komisijo za leto 2014;
k Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem države za Državno Revizijsko komisijo za leto 2015;
k Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem države za Ustavno sodišče Republike Slovenije za leto 2014 in Predlogu odloka o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem države za Ustavno sodišče Republike Slovenije za leto 2015
je drugi dan zasedanja Državnega zbora RS predstavila poslanka SLS Jasmina Opec_
»Spoštovani, predlagani odloki o načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem, ki je v lasti države oziroma državnih organov, sodijo v običajni sestavni del proračunskih dokumentov, o katerih običajno ni veliko razprave. Vlada v predlaganih dokumentih 2014 načrtuje prek 245 milijonov evrov prihodkov od prodaje nepremičnega in premičnega premoženja, medtem ko je za nakupe tovrstnega premoženja predvidenih skoraj 110 milijonov evrov. Za 2015 so številke, vsaj kar se tiče prihodkov od prodaje, bistveno nižje. Predvidenih je namreč slabih 70 milijonov evrov iz naslova prodaje stvarnega premoženja. S predlaganimi odloki v poslanski skupini Slovenske ljudske stranke načeloma nimamo težav. Se pa mogoče lahko vprašamo, ali so ocenjene vrednosti nepremičnin v lasti države realne. Dejstvo je namreč, da se pri ocenjevanju vrednosti nepremičnega premoženja upošteva posplošena tržna vrednost nepremičnin, ugotovljena na podlagi množičnega vrednotenja nepremičnin, ki pa, kot je bilo v zadnjem času v okviru razprave o nepremičninskem davku rečeno o marsikaterem primeru, ne odraža realnega stanja. Poleg tega se v poslanski skupini Slovenske ljudske stranke sprašujemo, kaj se bo dogajalo z ostalim nepremičnim premoženjem, ki je v lasti državnih organov oziroma institucij po morebitnem sprejetju in uveljavitvi zakona o davku na nepremičnine. Ali bo država začela množično prodajo svojega nepremičnega premoženja, ali se bodo državni organi zaradi obveznosti plačevanja davka na nepremičnine morali odpovedovati vzdrževalnim in ostalim investicijam? Teh odgovorov po našem mnenju nismo dobili ne v okviru razprave na matičnem odboru glede davka na nepremičnine niti kje drugje. Prav mogoče je, da bodo državne institucije morale zmanjševati izdatke za svoje delovanje, da bodo lahko našle sredstva za plačevanje navedenega davka. Naj se vrnem k obravnavanim odlokom o ravnanju s stvarnim premoženjem države. V naši poslanski skupini zaradi že navedenih razlogov ne podpiramo predlaganih proračunov za prihodnji dve leti. Glede predlaganih odlokov pa ocenjujemo, da bi morali še bolj zasledovati načelo dobrega gospodarjenja, kljub temu pa njihovemu sprejetju ne bomo nasprotovali.«