Ljubljana, 12. november - Stališče Poslanske skupine SLS k 16. točki dnevnega reda 47. izredne seja Državnega zbora RS - to je k obravnavi Predloga zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2014 in 2015, nujni postopek, je drugi dan zasedanja Državnega zbora RS predstavil poslanec SLS Janez Ribič:
»V tem vladnem mandatu se skozi politiko sestavljanja tega zakona, ki je sicer sestavni del proračuna, uvaja vse več izjem in dodatnih določil, ki tja seveda ne sodijo. Na primer, povečevanje možnosti prerazporejanja sredstev. Prerazporejajo lahko neposredni uporabniki, organi upravljanja, ministrstva, vlada. Praktično vsi lahko aktivno prerazporejajo denar in, bodimo iskreni, gre za precej obsežna sredstva. Poslanci Slovenske ljudske stranke se sprašujemo, zakaj sploh še sestavljamo in sprejemamo proračun, če pa se potem vedno več sredstev prerazporeja. Prišli smo že do te stopnje, da minister Virant javnim uslužbencem zagotavlja razliko v plačah, plače ureja kar prek notranjih prerazporeditev, kot se je to dogovoril pred meseci. Če seštejemo vse opcijske zadolžitve, ki jih je vlada opredelila v temu zakonu, pridemo skoraj na deset milijard evrov potencialne zadolžitve z različnimi cilji in potrebami. Država se v takšnem obsegu seveda ne bo zadolžila, a če upoštevamo še dodatna sredstva, potrebna za sanacijo bančnega sistema, bo ta številka še vedno zelo visoka, zato v Slovenski ljudski stranki resnično upamo, da bodo predstavniki finančnega ministrstva zelo dobro proučili, kako se bodo zadolževali in pod kakšnim pogoji. Ni dvoma, da denar dobimo, toda po kakšni ceni, namreč obrestna mera, ki jo zahtevajo vlagatelji v slovenske dolžniške vrednostne papirje, dosega okoli 6 %, lahko da bo še višja. To je, spoštovani, zelo žalostno.
Po takšnih obrestnih merah se zadolžujejo države z najnižjo ravnjo zaupanja, ki sodijo na rep ekonomske razvitosti, kot na primer nekatere države podsaharske Afrike. Žalostno je, da smo se znašli v tej družbi, vendar ta obrestna mera odraža zaupanje tujine do naše države in do naše politike. Tega zaupanja seveda ni. Četudi nas je predsednica vlade iz te govornice včeraj prepričevala drugače, pa ti zahtevani donosi nosijo zelo jasno sporočilo iz tujine_ »Zaenkrat ne verjamemo vašim načrtom za konsolidacijo javnih financ, ne verjamemo vašemu reformnemu programu, ne verjamemo vašemu programu upravljanja države.« Naslednja nepravična stvar, ki jo vsebuje ta zakon in zaradi katere tudi odrekamo podporo temu zakonu, seveda če ne bo ustreznih popravkov z amandmaji - z lanskoletnim zakonom za uravnoteženje javnih financ so se v dogovoru z vlado in v luči gospodarske krize slovenske občine že odrekle skoraj dvestotim milijonom evrov državnega denarja. Z novim zniževanjem povprečnine v 2015 jim sredstva s tem zakonom še dodatno znižujete. Prav tako se razpolovi tudi odstotek za sofinanciranje investicij občinam. In ker se kvota sredstev primerne porabe razdeli po indeksu razvojne ogroženosti, bodo najbolj prizadete občine z veliko površinami na prebivalca oziroma tiste, ki so že zdaj v razvojnem zaostanku. Mimogrede - Ljubljana, Domžale, Logatec in še kakšna mestna občina tega ukrepa praktično ne bodo občutile. Resnično se moramo počasi vprašati, kakšno države si želimo, morda takšne, kjer se bomo vsi drenjali v velikih naseljih, kjer bo vse centralizirano in kjer bodo o vsemu odločali iz enega mesta. Kajti pri takšnih ukrepih ne gre le za načrt zmanjševanja števila občin po željah ministra Viranta, temveč za sistemsko uničevanje slovenskega podeželja, zato poslanci Slovenske ljudske stranke odrekamo podporo takšnim ukrepom in tudi temu zakonu, vsaj do trenutka, ko bo ta vlada dokazala, da zna kaj privarčevati tudi pri sebi in pri organizaciji svojega aparata, ne samo na državljanih.«