Ljubljana, 21. november 2013 - Stališče Poslanske skupine SLS k 9. točki dnevnega reda, to je k obravnavi Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, skrajšani postopek, je četrti dan zasedanja na 19. redni seji Državnega zbora predstavil poslanec SLS Jakob Presečnik:
»Tej noveli zakona v poslanski skupini ne bomo nasprotovali, saj prinaša nekatere popravke napak, storjenih ob sprejemanju zakona, ki smo mu takrat nasprotovali, ker je bil krivičen in smo takrat zaman opozarjali na nedopustnost in nesprejemljivost nekaterih novosti in nepremišljenih odločitev. Največja krivica takrat je bila storjena z odvzemom pridobljene pravice prejemnikom državnih pokojnin. Vesli nas, da se je na drugi strani ponovno uresničila uveljavitev štipendij za mladoletne dijake. Ena od napak, na katere smo opozarjali, je bila pri takratnem sprejemu zakona tudi prevelika hitrost uvajanja sprememb, kar se je potrdilo, saj smo naknadno dvakrat podaljševali rok za uveljavitev nove zakonodaje. Opozarjali smo takrat, in ponovno opozarjamo, na nove naloge ter nezadostno število strokovnjakov na centrih za socialno delo, zato v Poslanski skupini SLS resnično upamo, da se bo uresničila obljuba o noveli te zakonodaje, ki jo je ministrica napovedala že prihodnje leto in da bodo tam razjasnjene in poenostavljene obveznosti centra za socialno delo v povezavi z roki za posamezna procesna dejanja. V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke sicer spoštujemo prizadevanja, ki jih je napovedala ministrica glede sprememb določb, ki so usmerjene k izboljšanju položaja družin, seveda v okviru finančnih možnosti države. Podpiramo tudi bolj ažurirane podatke pri dodeljevanju otroških dodatkov.
Delno se izboljšuje tudi problem vračanja socialne pomoči ali varstvenega dodatka in prepoved odtujitve premoženja, ker se določa daljše, osemnajst mesecev dolgo obdobje prejemanja pomoči kot osnove za vračilo oziroma tri leta prejemanja pomoči kot osnove za zaseg premoženja. Za mnoge, ki so se zaradi tega že odpovedali varstvenemu dodatku ali socialni pomoči, pa je to žal že prepozno. Glede na številne spremembe in na dejstvo, da se v majhnih korakih popravljajo napačne usmeritve iz prvotnih določb, je nemogoče izračunati in do popolnosti vedeti, kaj popravki za posamezne pravice in njihove prejemke sploh pomenijo. Ali gre res za manj zapletene postopke in kar je najpomembnejše, ali bodo pravice bolj pravično odmerjene in jih bodo prejeli vsi, ki potrebujejo pomoč, in to pravočasno?
Zakonu smo, kot rečeno, 2010 upravičeno nasprotovali, zaradi nekaterih pozitivnih sprememb pa bomo tokratne spremembe in dopolnitve zakona podprli.
Opozarjam pa, ker sem razpravljal že na matičnem odboru, na prenormiranost, ne samo tega zakona, in na premalo objektivnih podatkov glede finančnega položaja posameznikov, da bi tudi socialni transferji bili lažje in pravičneje določeni.«