Ljubljana, 21. november 2013 – Stališče Poslanske skupine SLS k 10. točki dnevnega reda, to je k obravnavi Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o socialnovarstvenih prejemkih, skrajšani postopek, je četrti dan zasedanja na 19. redni seji Državnega zbora predstavil poslanec SLS Jakob Presečnik:
»V Poslanski skupini SLS ne moremo podpreti predloga zakona, kljub nekaterim spremembam, ki so sicer nujne in odpravljajo velike hibe veljavnega zakona in težave na centru za socialno delo pri izvajanju tega zakona. Na drugi strani ta predlog zakona prinaša nove krivice in nedopusten odvzem pravic ter posega v pridobljene pravice brez prave osnove, zgolj zaradi polnjenja oziroma manjših izdatkov proračuna. Glede na napovedi pri sprejemanju novele Zakona o zdravstvenem zavarovanju smo pričakovali, da bosta posmrtnina in pogrebnina dejansko preneseni iz zdravstvene košarice med socialne pravice. Izkazalo pa se je, da se ju ukinja in na novo določa kot pravici do izredne socialne pomoči na podlagi izračuna dohodka. V nadaljevanju ta zakon prinaša neupravičen in krivičen poseg v pridobljeno pravico z ukinitvijo pravice do varstvenega dodatka za upravičence, ki so v celodnevnem varstvu v socialnovarstvenih zavodih. Ukinitev te pravice je krivična iz treh razlogov. Gre za ukinitev pravice, saj je napačno tolmačenje, da jim pravica ne pripada, saj enako plačujejo stroške, za katere je namenjen varstveni dodatek. So zato te osebe v neenakem položaju v primerjavi z drugimi upravičenci? Upravičenci so dodatno krivično oškodovani, ker jim v skladu s predlogom zakona oziroma sprejetim Zakonom o davku na nepremičnine zaradi ukinitve pravice do varstvenega dodatka ne bo pripadala olajšava za znižanje davka na nepremičnine, če jo še imajo, ki je v 11. členu pogojena s sprejemanjem varstvenega dodatka ali socialne pomoči. Skratka - posega se v pravice oseb, ki so oslabele in so zato morale v oskrbo, težko plačujejo stroške, zdaj pa bodo prikrajšane še za varstveni dodatek in olajšavo pri davku na nepremičnine. Dodatne posledice bodo zaradi tega neplačevanja stroškov nosili socialni zavodi in posledično ustanovitelji, ki bodo morali poravnati izgube socialnih zavodov. To sta samo dva primera - po našem mnenju - krivičnega poseganja v pravice in selektivnega nepreglednega odločanja in varčevanja na račun nekaterih upravičencev. Kljub napovedim, da zakona izboljšujeta in odpravljata napake pri sprejetju teh dveh zakonov 2010 oziroma sprememb 2011, ta dva primera dokazujeta, da se jemlje in varčuje pri najbolj ranljivih, pri starejših in tistih, ki si ne morejo več sami pomagati iz nastale situacije. Z našimi amandmaji, ki so bili zavrnjeni pri glasovanju na seji odbora na matičnem delovnem telesu, smo sicer želeli te določbe popraviti, zato poslanci Poslanske skupine SLS pozivamo vlado in upravičeno pričakujemo, da bo ob že napovedanih novih spremembah socialne zakonodaje ponovno proučila te krivične določbe in jih odpravila. Neprimerno je sklicevanje na pomanjkanje denarja v proračunu, saj gre za odvzem pravic, za katere bi sredstva morala biti že v proračunu oziroma v socialnih blagajnah, saj ne gre za nove pravice. Na drugi strani pa se ne ukrepa, saj bi pričakovali tako na področju zdravstvene blagajne kot socialnih pravic sistemske ukrepe, ki bi zagotovili dolgoročno stabilnost javnih financ in socialnih blagajn. Gre zgolj za krivične parcialne posege, ki jasno kažejo na trenutno polnjenje blagajn, kar lahko dolgoročno še poslabša stanje javnih financ.«