Ljubljana, 27. november 2013 – Stališče Poslanske skupine SLS k 17. točki dnevnega reda, to je k drugi obravnavi Predloga zakona o makrobonitetnem nadzoru finančnega sistema, je šesti dan zasedanja na 19. redni seji Državnega zbora predstavil poslanec SLS Janez Ribič:
»Kot smo danes že slišali, obravnavani zakon sledi priporočilu evropskega odbora za sistemska tveganja, da tudi posamezne države oblikujejo interni nadzorni organ, ki bo bedel nad stabilnostjo nacionalnega finančnega sistema. V našem primeru bodo t. i. odbor za finančno stabilnost sestavljali po dva predstavnika Banke Slovenije, Agencije za trg vrednostnih papirjev in Agencije za zavarovalni nadzor ter Ministrstva za finance, vodil ga bo pa guverner Banke Slovenije. Najbrž danes nima smisla, da se sprašujemo, kje je bil takšen odbor 2008, toda dejstvo je, da imajo nekatere države podoben organ, ki se ukvarja s sistemskimi tveganji na makro ravni, že ves čas v sestavi, in zato so tudi ustrezno ukrepale, ko je bilo treba, in se takoj odzivale na krizo. Nas očitno v oblikovanje takšnega telesa niti ni prisilila kriza, temveč priporočila evropskega organa. Res je tudi, da obstajajo države, kjer takšen nadzor v celoti koordinira centralna banka. Pri nas verjetno nekaj takega ne bi delovalo, saj nas je naša centralna banka še do pred pol leta javno prepričevala, kako z našimi bankami ni nič kaj pretirano kritičnega. Najbrž tudi njej ne moremo izstaviti računa za tiste milijarde evrov, ki bodo namenjene sanaciji bančnega sistema, velik del tudi zaradi tega, ker je država prepozno reagirala na bančno krizo. Skratka, kar želim povedati je, da nas zgolj sestavljanje nekih odborov, ki so sami sebi namen, tudi v prihodnje ne bo obvarovalo pred kriznimi situacijami. Ti agenciji - za trg vrednostnih papirjev in za zavarovalni nadzor bi že tako morali aktivno sodelovati tako z Banko Slovenije kot z Ministrstvom za finance. Ti agenciji morata še zdaj opozarjati na morebitna ekonomska neravnovesja in sistemska tveganja vsaj za svoja področja, za katera sta zadolženi, tako kot mora to aktivno početi Banka Slovenije. Izgovori, da vsi ti organi nimajo zakonskih pooblastil za skupno ukrepanje, se nam v SLS ne zdijo na mestu, saj vsi dobro vemo, da kjer je volja, je tudi pot. Večji problem je, kadar volje po sodelovanju ni. Seveda v SLS nikakor ne nasprotujemo ustanovitvi takšnega organa, toda bolj bistveno od same ustanovitve Odbora za finančno stabilnost je, da bo opravljal svoje delo na najvišji možni strokovni ravni, v kar sicer ne dvomimo, in kar je še pomembneje, da ga bo kdo izmed pristojnih med tistimi, ki v naši državi sprejemajo ključne odločitve, tudi upošteval. Zakaj to izpostavljam - ker velikokrat ne Ministrstvo za finance ne vlada kot celota ne upoštevata strokovnih priporočil, čeprav nam v Sloveniji ne manjka strokovnjakov, ki imajo dobre ideje, ki so poznavalci področij, ki zelo dobro vedo, kje so težave in kakšne so rešitve zanje. Žal pa jim potem politika pri oblikovanju državne ekonomske politike ponavadi ne prisluhne, temveč raje v imenu socialnega miru, predvsem pa v imenu ljubega miru v koaliciji, sprejema gnile kompromisne rešitve, brez vizije, kaj bo naslednji mesec. Kot že rečeno, v SLS bomo Predlog zakona o makrobonitetnem nadzoru finančnega sistema podprli.«