SLS: Zdravilo za zdravstvo niso novi davki. Zdravstvo se da upravljati ZDRAVO brez njih.
SLS Slovenska ljudska stranka

Torek, 17. December 2013 ob 23:00

Ljubljana, 18. december 2013 Na današnji novinarski konferenci sta podpredsednica SLS in predsednica Strokovno–operativnega odbora za zdravstvo pri SLS Olga Franca in član Izvršilnega odbora SLS ter član Strokovno–operativnega odbora za zdravstvo pri SLS, sicer tudi direktor Zdravstvenega doma Ljutomer, mag. Tomislav Nemec pod naslovom_ »Zdravilo za zdravstvo niso novi davki.  Zdravstvo se da upravljati ZDRAVO brez njih« predstavila pogled SLS na razmere v slovenskem zdravstvu in predlog rešitev zanj.



Podpredsednica SLS Olga Franca je izpostavila, da zdravstvo potrebuje enoten, reden, kontinuiran in strokoven nadzor nad porabo sredstev. Odsotnost kakršnegakoli finančnega nadzora in široka paleta pravic v Obveznem zdravstvenem zavarovanju, zmanjšujeta občutek odgovornosti tako izvajalcev kot uporabnikov zdravstvenih storitev.



Olga Franca v je svoji predstavitvi opozorila predvsem na nujnost sprememb v sistemu nadzora nad zdravstvom_



V letu 2013 bo javna zdravstvena blagajna zaključila poslovanje cca. z 32 milijonov minusa, v prihodnje leto pa prenaša obveznosti za 48 mio evrov, kar skupaj pomeni cca. 80 mio evrov primanjkljaja, po napovedih generalnega direktorja ZZZS Sama Fakina pa bo leto 2014 še kritičnejše.

Po ocenah EFCN (European Healthcare Fraud and Corruption Network) se zaradi različnih nepravilnosti izgubi v zdravstvenem sistemu  v povprečju 7,3 % sredstev, v tranzicijskih državah, kjer je stopnja koruptivnosti še višja, pa lahko izguba dosega tudi do 20 %. Za slovenski zdravstveni sistem bi to pomenilo cca. 190 mio EUR in več sredstev letno.

Za zobozdravstvene storitve v Sloveniji letno namenimo iz javne blagajne in dopolnilnega ZZ cca. 100 mio EUR, za bolnišnične storitve več kot 600 mio EUR, za zdravljenje srčno žilnih bolezni 140 mio EUR, le nekaj odstotni prihranek pomeni že milijone.

»Vsak evro, ki se izgubi zaradi sistemskih ali osebnih napak, nevestnega ravnanja, zlorab, goljufij, pomeni, da nekdo dobi manj potrebne zdravstvene oskrbe kot bi jo lahko dobil,« poudarja Franca.



Načini nadzora slovenskega zdravstva_

Za zagotavljanje strokovnosti dela zdravstvenih delavcev in zavodov so z Zakonom o zdravstveni dejavnosti predpisane naslednje vrste nadzorov_

1. Interni strokovni nadzor, ki ga izvajajo zdravstveni delavci sami in odgovorni za strokovnost v zavodu.

2. Strokovni nadzor s svetovanjem, ki ga izvaja pristojna zbornica.

3. Upravni nadzor, ki ga izvaja Ministrstvo za zdravje RS.

4. Nadzor, ki ga izvaja ZZZS.

Obstaja še dodatna vrsta nadzora, ki ga opravljajo komercialne zavarovalnice na osnovi Zakona o zavarovalništvu, ZZVZZ, Obligacijskega zakonika in pogodb, ki jih imajo sklenjene z zavarovanci in izvajalci zdravstvenih storitev. 



Vrste nadzorov ZZZS

V skladu z ZZVZZ, Statutom ZZZS in ZZDej ZZZS izvaja nadzor nad uresničevanjem pravic zavarovalnih oseb, nad evidencami in obračunavanjem opravljenih zdravstvenih storitev ter nad izvajanjem pogodb z izvajalci zdravstvenih storitev. ZZZS izvaja nadzor na podlagi Pravilnika o nadzoru. Trenutnega je 30. 1. 2012 podpisal sedanji direktor ZZZS. Zavod izvaja naslednje vrste nadzorov_

• Finančno medicinski nadzor (FM)

• Administrativni nadzor_ finančni, nadzor pravic in drugih pogodbenih obveznosti (A)

Finančno medicinski nadzor  temelji na obračunskih listinah/zbirnih začunih, zahtevkih za plačilo, poročilih in specifikacijah/, listinah za uveljavljanje pravic OZZ, drugi razpoložljivi dokumentaciji in na podlagi vpogleda v medicinsko dokumentacijo ter vključuje nadzor nad evidentiranjem in obračunavanjem zdravstvenih storitev, nadzor nad predpisovanjem in izdajanjem zdravil, medicinsko tehničnih pripomočkov ali drugih pravic iz OZZ.) Nadzor se praviloma izvaja pri izvajalcu in je vnaprej napovedan.

V letu 2012 je ZZZS opravil 1100 finančno medicinskih in administrativnih  nadzorov. V letu  2013 je bilo opravljenih 440 finančno medicinskih nadzorov, načrt za leto 2014 vsebuje enako številko.



Kazni za ugotovljene napake

Izvajalec, ki prekrši pogodbeno obveznost, je dolžan povrniti 100 % znesek napačno obračunanih storitev, če te ni možno ovrednotiti, pa je kazen 400 EUR do 1.200 EUR. Primer_  Izvajalec je recimo v ordinacijskem času, dogovorjenim s pogodbo z ZZZS, opravljal samoplačniške storitve, s čimer so se neupravičeno podaljševale čakalne dobe za bolnike, ki so koristili storitve v okviru obveznega zdravstvenega zavarovanja,

Če je izvajalec preveč obračunal zdravstvene storitve, mu ZZZS izreče pogodbeno kazen in sicer

Vrednost nepravilno obr. primerov        v EUR              Pogodbena kazen v EUR

Od 101 do 1000                                                           500

Od 1001 do 5000                                                         1.000

Nad 5.000                                                                   2.000



Učinki nadzorov zdravnikov ZZZS

»Lahko rečemo, da pravih učinkov ni. Nadzorstvena funkcija v ZZZS očitno nima pravega položaja, priča smo že 3 -kratni zamenjavi vodstva te službe. Deset nadzornih zdravnikov, ki opravljajo kontrole SPP v bolnišnicah, je lani opravilo  približno (samo!) 75 nadzorov,« opozarja Olga Franca in dodaja, da to pomeni praktično nično število nadzorov glede na celotno število izvajalcev, ki obračunavajo storitve v sistemu bolnišničnih SPP, in število vseh obračunanih storitev.

Po nekaterih podatkih je pregledanih oziroma nadziranih le od 0,5 do 1 % fakturiranih storitev. Nekateri izvajalci ne pridejo na vrsto za pregled niti enkrat na 10 let. 

Dejansko je nadzorov nad evidentiranjem in obračunavanjem zdravstvenih storitev premalo, učinek pa ničen. Vsak izvajalec bi tako moral biti kontroliran vsaj enkrat letno (pri SPP vsak oddelek ali vsaka klinika v bolnišnici). Nadzor bi po besedah France moral biti pogosteje ciljno usmerjen v primerih, ko se upravičeno pojavijo določeni sumi nepravilnega obračuna.

Ena od drugačnih možnih poti pri racionalnejši, predvsem pa namenski porabi sredstev, je med drugim v drugačnem pristopu in organizaciji nadzora nad porabo sredstev.



Potrebujemo novo nadzorno inštitucijo!

Olga Franca izpostavlja potrebo po novi nadzorni instituciji, h kateri se mora pristopiti sistemsko.

• V zvezi z evidentiranjem in obračunavanjem SPP, pri katerih gre mimogrede največ denarja iz zdravstvenih blagajn, je nujno treba dokončati implementacijo avstralskega razvrščevalnika 6,0 v naš sistem. Po prepričanju France je nedopustno, da nimamo v slovenščino prevedenih navodil za uporabo razvrščevalnika, kar bi moral opraviti IVZ. Razmisliti bi bilo treba tudi o novem profilu delavca in sicer_ »gruperc«, razvrščevalec.  To ne more biti zdravnik, ki storitve opravlja, ker je to predrago za sistem in neproduktivno. »Dolžnost zdravnika je zdraviti in dolžnost drugih je pravilno obračunati delo zdravstvenega tima,« poudarja Franca.

• Nujno je treba ustanoviti pri ministrstvu za zdravje Svet za SPP (ali splošneje Svet za nadzore),  ki se bo s tem redno ukvarjal.

• ZZZS bi kot nosilec dejavnosti moral skupaj s komercialnimi zavarovalnicami razmisliti o pospešitvi nadzorov v smislu njihovega števila in kakovosti. ZZZS ima ustrezno informacijsko zbirko podatkov, pa tudi zavarovalnice imajo učinkovita orodja, s katerimi ugotavljajo nepravilnosti v zdravstvenem sistemu. Sistema sta nepovezana in zato manj učinkovita. Zdravstvene zavarovalnice sedaj izvajajo nadzore po svoji poti samostojno in nepovezano z nosilcem obveznega zdravstvenega zavarovanja.  To ni smotrno niti za izvajalce zdravstvenih storitev, niti za plačnike nadzorov, še najmanj pa za zavarovance, katerim so pozitivni učinki nadzora (preprečevanje nenamenskega odtekanja denarja) so pravzaprav namenjeni.

»Te nadzore je treba sistemsko združiti, zato potrebujemo novo skupno inštitucijo, zavod ali agencijo za nadzore, ki bi nadzirala tako javni kot zasebni zdravstveni sistem. In to že leta 2014, ne smemo čakati sprejetja ZZdej, ki je sicer predvideval ustavitev takšne agencije, vendar le za javni zdravstveni sistem,« pravi podpredsednica SLS Olga Franca.



Mag. Tomislav Nemec, član Izvršilnega odbora SLS ter član Strokovno–operativnega odbora za zdravstvo pri SLS, sicer tudi direktor Zdravstvenega doma Ljutomer, pa je v svoji predstavitvi poudaril, da zdravilo za zdravstvo niso novi davki in da se ključ za ozdravitev zdravstva ne skriva le v dodatnih sredstvih, temveč predvsem v bolj odgovorne vodenju oz. upravljanju.



Zdravilo za zdravstvo niso novi davki



»V SLS menimo, da se slovensko zdravstvo, kot tudi ves javni sektor, da opravljati veliko bolje kot sedaj.  Odgovor za rešitev problemov ni v novih davkih in nenehnem »inovativnem« prerazporejanju denarja, kar  počne sedanja Vlada RS. Novo obdavčevanje je le odlaganje problema in kaže na neodločnost Vlade RS, da bi karkoli dejansko spremenila,« pravi član IO SLS Tomislav Nemec.  Vladna zdravstvena politika po njegovih besedah žal sprejema logiko tistih v zdravstvu, ki ne zmorejo in ne želijo videti drugačnih rešitev, kot pa le sveži dodatni denar, od katerega imajo sami veliko večje koristi kot bolniki. Meni tudi, da finančne transfuzije v zdravstveni sistem ne bodo izboljšale njegovega delovanja, če ne bo prej zaustavljeno odtekanje krvi – denarja.



»Kakor upošteva medicinsko osebje zadnje dosežke medicinskih terapij, je za zdravljene organizacijskih bolezni zdravstva treba uporabljati zadnje dosežke procesno / organizacijskih terapij. Medicina naj zdravi bolnika, organizacijske vede pa organizacije /sistem. Prepričani smo, da je denarja v zdravstvu že sedaj dovolj. Treba je le izboljšati vodenje in upravljanje zavodov, predvsem pa se usmeriti na optimizacijo vseh procesov, tudi glede nabave in dobaviteljev, kjer se so ob tihi asistenci predvsem srednjega menedžmenta v zdravstvu ustvarili monopoli, vključno s kartelnim dogovarjanjem. Tem monopolom danes uspeva svoje storitve in izdelke prodajati zdravstvu  po sanjskih cenah. Ni redko, da zdravstvene ustanove njihove storitve plačujejo tudi po 100 EUR / uro, in da so njihovi materiali in blago vse prevečkrat bistveno dražji kot podobni v tujini,« poudarja Nemec.



Za slovenske dobavitelje avtomobilske industrije je običajno, da morajo vsako leto zniževati stroške pri doseganju enake ali višje kakovosti. Enako mora po prepričanju Tomislava Nemca veljati za zdravstvo in ves javni sektor, kar je mogoče le z uporabo sodobnih upravljavskih pristopov, ki že v začetku pomenijo najmanj 10 % prihranke. Tako npr. primanjkljaj 1,3 % od celotnih prihodkov, kot ga v prvih 9 mesecih l. 2013 izkazujejo slovenske bolnišnice, nikakor ne sme biti razlog za nove obdavčitve. »V Sloveniji se politika mora enkrat za vselej odločiti, da naš javni sektor postane vitek, učinkovit in bistveno bolj usmerjen k reševanju problemov uporabnikov kot ukvarjanju s samim sabo, kar pa počne sedaj,« še poudarja Nemec.



Tomislav Nemec je predstavil tudi primer dobre prakse_ Zdravstveni domi Ljutomer_



Nekateri, žal redki zdravstveni zavodi, pa vendarle dokazujejo, da se tudi v okviru obstoječih sredstev, da poslovati uspešno. Kot primer dobre prakse navajamo Zdravstveni dom Ljutomer, kjer se dokazuje, da je možno s spremembami in povsem običajnimi upravljavskimi prijemi finančno konsolidirati zavod. Iz izgube skoraj 100.000 EUR ob polletju 2011  je ZD Ljutomer končali poslovno leto 2012 s ca 320.000 EUR presežkov, kar je 9,2 % celotnih letnih prihodkov, podobno jim kaže tudi letos. Izvedeni ukrepi niso bili radikalni ali kakorkoli inovativni, bili so povsem običajni ukrepi odgovornega poslovanja in v ničemer niso vplivali na kakovost, obseg  in dostopnost storitev, vse to se je celo izboljšalo. Prakso odgovornega vodenja se gotovo lahko prepozna tudi v 8 bolnišnicah od 26, ki so v prvih devet mesecev tega leta poslovale pozitivno. Vse to dokazuje, da jedro problema v zdravstvu ni le v pomanjkanju denarja, kot to razume sedanja vlada in njeni prišepetovalci, ki zasledujejo svoje koristi bolj, kot koristi bolnikov.



V zvezi z predlogom Zakona o zdravstveni dejavnosti (SLS sicer meni, da so spremembe Zakona o zdravstveni dejavnosti nujno potrebne) pa Tomislav Nemec še opozarja, da ta aktualni zakonski predlog problemov ne rešuje, ampak jih poglablja. Argumente o  tem podaja v nadaljevanju_

 

Upravljanje - Žal sedanji predlog zakona bistveno ne spreminja okvirje in pogoje upravljanja zdravstvenih zavodov. Zakon bi moral omogočiti in zahtevati jasno merljivo ciljno vodenje,  sodobna orodja upravljanja in omogočiti razvoj podjetniške organizacijske kulture, katere cilj ni delitev presežkov, ampak vlaganja v razvoj. Menedžmentu je poleg odgovornosti potrebno dati tudi zadostna pooblastila, ki so potrebna za učinkovito podjetniško vodenje. Menimo, da je sedanja oblika organiziranosti javnih zavodov preživeta. Javne zdravstvene organizacije je potrebno v današnje poslovno okolje umestiti npr. kot javna podjetja, ki so v 100 % lasti ustanoviteljev (države, občin) ter jih tako narediti bolj fleksibilne in konkurenčne. Predvsem bi zakon moral ustvariti okolje, kjer bi se zahtevali transparentni merljivi cilji posamezne zdravstvene ustanove, predvsem pa se vzpostavila jasna korelacija med uspešnim delom in nagrajevanjem. Tega žal zakon ne ureja, čeprav bi to moral biti del celovite reforme zdravstva. 



Osnovno zdravstvo – S predlogom zakona se prikrito zmanjšuje vloga in pomen osnovne zdravstvene dejavnosti (Zdravstveni domovi …), čeprav se navzven prikazuje, da zakon krepi primarno raven. Ne moremo mimo dejstva, da se posledično krepi bolnišnično dejavnost na račun periferije, saj se usmerja denar k bolnišnicam. Številni Zdravstveni domovi so danes dobro organizirani in so približali tudi nekatere specialistične storitve bolnikom (pneumolog,  diabetolog, kardiolog, psihiater ...). S predlogom zakona pa se na široko odpirajo vrata, da bo vsa specialistika postopoma prenešena le na bolnišnice. Splošno znano je, da sta preventiva in razvita primarna raven cenejši in bistveno bolj učinkoviti pri ohranjanju splošnega zdravja prebivalcev, kot pa kurativa in draga bolnišnična zdravljenja. »Bojimo se, da je namen zakona le preusmeritev sredstev na bolnišnično raven, kar v praksi pomeni, da se z prerazporeditvijo denarja »nagrajuje« tiste, ki svojega poslovanja niso želeli ali uspeli prilagoditi razmeram,« opozarja Nemec.



Centralizacija - Predlog zakona na široko odpira vrata centralizaciji v zdravstvu, saj pod navidezno racionalnimi združevanji in ukinjanji nekaterih zdravstvenih domov, predvsem pa z možnim tihim prenosom 24 urne nujne medicinske pomoči na prehospitalne enote bolnišnic, zmanjšuje dostopnost do NMP vsem, ki ne živijo v bližini bolnišnic. Predvideno varčevanje se tako prenaša na ramena 2/3 prebivalstva, ki ne živi v regijskih centrih, dostop do storitev se za njih bistveno poslabšuje ter tako postajajo, kar se zagotovljene zdravstvene oskrbe tiče, drugorazredni državljani.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1320 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2257 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1701 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1600 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

SLS: Zdravilo za zdravstvo niso novi davki. Zdravstvo se da upravljati ZDRAVO brez njih.