Ljubljana, 17. december 2013 – Stališče Poslanske skupine SLS k 8. točki dnevnega reda, to je k drugi obravnavi Predloga zakona o zdravilih, v okviru rednega postopka, je drugi dan na 20. redni seji Državnega zbora RS predstavil poslanec SLS Franc Pukšič:
»Pravzaprav je takole, ko poslušaš nekaj predstavitev stališč, se prvi del stališč ponavlja, sicer ne gre drugače, ker gre za tehnično precej zahteven predlog zakona, ki seveda ne bo vplival samo na javno zdravje, ampak tudi na obveznosti tako zdravstvene blagajne in seveda na njeno poslovanje ter subjekte, ki so vključeni v promet zdravil. Kot že povedano, tudi mi ne moremo mimo tega, da ne bi povedali, da je bistveni razlog za spremembo novega sistemskega zakona o zdravilih, tako je bilo pojasnjeno, v prenosu direktive Evropske unije glede preprečevanja vstopa ponarejenih zdravil v zakonito dobavno verigo v slovenski pravni red. Zagotovo take spremembe pomenijo pozitivne ukrepe za okrepitev visoke ravni varovanja javnega zdravja prebivalcev. Kljub temu pa imamo v poslanski skupini pomisleke glede podpore zakonu, glede na dejstvo, da se je vanj prikradla rešitev, ki ji nasprotujejo strokovnjaki in Fakulteta za farmacijo. Okoli tega bom rekel še nekaj kasneje. Poglavitne rešitve zakona so, prvič - v spremembi obsega spremembe nezaželenih učinkov zdravil, drugič - na novo se urejajo neintervencijske študije o varnosti zdravil, tretjič - bolj prost in varen pretok zdravil, četrtič - vzpostavljajo se pravne podlage za učinkovitejše ukrepe pri preprečevanju vstopa ponarejenih zdravil na trg. Petič - dodane so določbe, ki urejajo pravice bolnikov, ki so vključeni v neintervencijska klinična preizkušanja zdravil, na novo so regulirani tudi posredniki v prometu z zdravili in učinkovinami, ki do zdaj tudi v evropski zakonodaji niso bili regulirani. No, zdaj pa tisto, kar ostaja odprto in od česar je odvisna tudi podpora Slovenske ljudske stranke, torej od tega, na osnovi česar se bomo odločali, ali bomo glasovali za ali proti zakonu. Torej na seji odbora je bil sprejet amandma k 153. členu, ki vnaša spremembo glede laboratorija, za katero zahtevamo dodatna pojasnila. To ob amandmajih s strani ministrstva upam, da lahko pričakujemo, kaj v resnici ta sprememba pomeni in kakšne bodo dejansko posledice prenosa, torej nalog Uradnega kontrolnega laboratorija javne agencije na Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano. In še ena zadeva je pomembna. Na seji odbora smo podprli tudi amandma Poslanske skupine DeSUS k 105. členu in novi 197.a člen, ki razmejuje možnost veledrogerije z malo prodajo, da je torej to vse v eni osebi. Torej o podpori zakona se bomo odločali prav glede razrešitve problema spremembe 153. člena in podpore Državnega zbora amandmaju, ki je bil izglasovan na seji odbora, torej k amandmaju Poslanske skupine DeSUS. Seveda se nam tukaj postavlja vprašanje okoli 153. člena. Ali je to ponovno pisano komu na kožo, gre za kakšno prikrito prevaro, za katero ne vemo? In seveda bistvo vsega je verjetno spet denar, torej za pretok denarja na škodo tistih, ki zdravila potrebujejo.«