Ljubljana, 13. december 2013 – Stališče k 5. točki dnevnega reda, to je k drugi obravnavi Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih, je drugi dan zasedanja Državnega zbora RS na 50. izredni seji predstavil poslanec SLS Janez Ribič:
»Pred nami je novela Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih, katere glavni cilj je uskladitev slovenske zakonodaje z evropsko na področju kršitev, predpisov s področja časov vožnje, odmorov in počitkov poklicnih voznikov ter tahografov. Predlagana novela je vsebinsko precej obsežna. Obsega namreč kar 40 členov. Spremembe obsegajo skoraj vsak člen osnovnega zakona. Vsebina zakona se torej v pretežni meri nanaša na spremembe sistema glob za kršitve, ki izhajajo iz nespoštovanja določb o obveznih počitkih poklicnih voznikov oziroma o določbah, ki se nanašajo na prirejanje podatkov v tahografih. Te so namreč opredeljene v Uredbi Evropske unije številka 561/2006 in v Evropskem sporazumu o delu posadk vozil, ki opravljajo mednarodne prevoze, s skrajšanim nazivom AETR. Trenutna ureditev namreč ne vsebuje natančnih sankcij za nedovoljena ravnanja delavnic, ki vgrajujejo, aktivirajo, pregledujejo, umerjajo in servisirajo tahografe, zato se s predlaganimi spremembami v zvezi s tem uveljavljajo določene novosti, kot je, na primer, začasni odvzem odobritve delovanja takšne delavnice. Spremenjeni način izrekanja prekrškov za kršitve, predvidene v predlaganem zakonu, pomeni kar veliko spremembo, saj se bodo po novem globe za kršitve, navedene v evropski uredbi, ki se uporablja neposredno, izrekale glede na težo prekrška in ne več v razponu, kot to velja zdaj. Takšen način izrekanja kazenskih sankcij naj bi bil v skladu s smernicami evropske direktive, ki predvideva kategorizacijo kršitev glede na resnost kršitve in morebitne posledice na varnost v cestnem prometu. V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke ne nasprotujemo predlaganim rešitvam, saj se zavedamo, da mora biti ob tako velikem povečanju tovornega prometa, kakršnemu smo pri nas priča v zadnjih letih, varnost na prvem mestu. Nedavna tragična nesreča na avstrijski strani predora Karavanke nas še kako opominja, kako zelo je za varnost v cestnem prometu pomembno jasno spoštovanje določb o obveznih počitkih poklicnih voznikov tovornih vozil. Opozarjamo pa, da predlagani način določanja glob zelo verjetno ni v skladu z določbami Zakona o prekrških, na kar opozarja Zakonodajno-pravna služba. Predlog zakona namreč veže kaznovanje na vsako začeto časovno obdobje, ki je izraženo v urah oziroma tednih. To omogoča postopno naraščanje izrečenega zneska globe glede na čas trajanja prekrška, za kar v Zakonu o prekrških ni neposredne pravne podlage. Poleg tega to odstopa od ustaljenega načina predpisovanja in izrekanja glob za prekrške, saj Zakon o prekrških instituta nadaljevanega prekrška ne pozna. Kljub določenim pomislekom, ki sem jih navedel, v Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke predlagani noveli Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih ne bomo nasprotovali.«