Ljubljana, 10. januar 2014 – Poslanec SLS Janez Ribič je danes vložil pisno poslansko vprašanje v zvezi z novembrskim javnim razpisom Eko sklada za nepovratne finančne pomoči za nakup okolju prijaznejših težkih tovornih vozil in avtobusov, ki ga je naslovil na Vlado Republike Slovenije. Omenjeni javni razpis je v javnosti sprožil številne polemike in medtem tudi že pripeljal do skorajšnje stavke avtoprevozniških podjetij.
Poslanec SLS Janez Ribič je Vlado RS vprašal, ali je bil ta javni razpis pisan določenim upravičencem na kožo in katerim? Sredstva, ki so bila na voljo za ta javni razpis, so namreč znašala štiri milijone evrov, in ker tovrstnega javnega razpisa ni bilo že od leta 2009, je bilo jasno, da je sredstev bistveno premalo, da bi jih prejeli vsi potencialni upravičenci. Zato je toliko bolj nenavadno, da je bil razpis objavljen v petek, 15. novembra 2013, popoldne, rok za oddajo vlog za prvo odpiranje pa je bil že v ponedeljek, 18. novembra 2013, do 14. ure. Torej je bil zainteresiranim vlagateljem na voljo za pripravo in oddajo vloge manj kot en delovni dan, z oddajo vloge po pošti pa roka niti ni bilo mogoče ujeti. Glede na to, da je bilo že na prvem odpiranju razdeljenih 90 % sredstev, so bile vloge na drugem odpiranju praktično brezpredmetne, torej so lahko pravočasno pripravili vloge samo tisti upravičenci, ki so vnaprej vedeli za ta razpis in so imeli vloge že pripravljene. Nenavadno kratek rok je še toliko bolj nenavaden spričo dejstva, da je Vlada RS Program porabe sredstev za ta namen sprejela že 12. septembra 2013, torej dva meseca pred objavo spornega javnega razpisa.
Glede na navedeno, je Janez Ribič Vlado RS vprašal, kakšni so bili dejanski razlogi za omejitev časa med objavo javnega razpisa in rokom za prvo odpiranje na celo manj kot en delovni dan.
Ribiča tudi zanima, ali Vlada RS morda celo podpira sumljive pogoje, kot so bili v tem javnem razpisu, iz katerega kar štrlijo elementi korupcije. Ali Vlada RS namerava ukrepati proti odgovornim za ta konkretni javni razpis?
Podrobno vsebino pisnega poslanskega vprašanja poslanca SLS Janeza Ribiča lahko preberete spodaj.
Datum_ 10. 01. 2014
Janko Veber
Predsednik Državnega zbora
ZADEVA: Pisno poslansko vprašanje
V skladu z 240. in 248. členom Poslovnika Državnega zbora vam posredujem pisno poslansko vprašanje v zvezi z novembrskim javnim razpisom Eko sklada za nepovratne finančne pomoči za nakup okolju prijaznejših težkih tovornih vozil in avtobusov, ki ga naslavljam na Vlado Republike Slovenije.
S spoštovanjem!
Janez Ribič
poslanec DZ RS
Pisno poslansko vprašanje Vladi Republike Slovenije
Spoštovana Vlada,
dne 15. novembra 2013 je Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad objavil javni razpis za nepovratne finančne pomoči za nakup okolju prijaznejših težkih tovornih vozil in avtobusov 23SUB-CTP13 (v nadaljevanju_ javni razpis).
Javni razpis je bil pripravljen na podlagi Programa porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v letih 2013, 2014 in 2015, ki ga je Vlada RS sprejela na 23. redni seji dne 12. 9 .2013 in pogodbe, sklenjene med Ministrstvom za kmetijstvo in okolje ter Eko skladom.
Predmet javnega razpisa so bila nepovratna sredstva v obliki državne pomoči za nakup novih vozil z EURO V EEV ali EURO VI motorjem kategorije N3 (tovorna vozila) ali M3 (avtobusi), ki so bila prvič po proizvodnji registrirana v Republiki Sloveniji na ime vlagatelja.
Vozilo je moralo biti po določilih javnega razpisa kupljeno ali zakupljeno od 1. 1. 2010 dalje in mora ostati v lasti prejemnika še tri leta po izdaji sklepa o dodelitvi pomoči.
Skupni znesek sredstev za namen tega javnega razpisa je znašal 4 milijone EUR, višina pomoči je po določilih javnega razpisa znašala (odvisno od velikosti podjetja):
- za tovorna vozila standarda EURO V EEV ali EURO VI med 1.950 EUR in 6.050 EUR
- za avtobuse standarda EURO V EEV ali EURO VI med 2.450 EUR in 10.000 EUR.
Vlagatelji so morali v skladu z določili javnega razpisa vse dokumente, skladno z zahtevami razpisne dokumentacije vložiti najkasneje en delovni dan pred dnevom odpiranja vlog do 14. ure.
Datumi, predvideni za odpiranje vlog so bili navedeni v razpisu in sicer_ 19. 11. 2013, nato pa še 22. 11. 2013, 26. 11. 2013, 29. 11. 2013 in 3. 12. 2013; pogoj za obravnavo je bila popolnost vloge. Z javnim razpisom je bilo tudi predvideno, da se na zadnjem odpiranju v primeru pomanjkanja razpoložljivih sredstev sredstva razdelijo vsem vlagateljem v ustrezno nižjem odstotku.
Spoštovana Vlada,
navedeni javni razpis Eko sklada je v javnosti sprožil številne polemike in medtem tudi že pripeljal do skorajšnje stavke avtoprevozniških podjetij.
Sredstva, ki so bila na voljo za ta javni razpis, so znašala 4 milijone EUR, in ker tovrstnega javnega razpisa ni bilo že od leta 2009, je bilo seveda vsem jasno, da je sredstev bistveno premalo, da bi jih prejeli vsi potencialni upravičenci. Zato je toliko bolj nenavadno, da je bil razpis objavljen v petek, 15. novembra 2013 popoldne, rok za oddajo vlog za prvo odpiranje pa je bil že v ponedeljek, 18. novembra do 14. ure. Torej je bil zainteresiranim vlagateljem na voljo za pripravo in oddajo vloge manj kot en delovni dan, z oddajo vloge po pošti pa uvrstitve na prvo odpiranje niti ni bilo mogoče ujeti. Glede na to, da je bilo že na prvem odpiranju razdeljenih 90 % sredstev, so bile vloge na drugem odpiranju praktično brezpredmetne, iz česar sledi, da so lahko pravočasno pripravili vloge samo tisti upravičenci, ki so vedeli za ta razpis in ki so imeli vloge že pripravljene. Nenavadno kratek rok je še toliko bolj nenavaden spričo dejstva, da je Vlada Program porabe sredstev za ta namen sprejela že 12. septembra 2013, torej dva meseca pred objavo spornega javnega razpisa.
Zanima me torej, kakšni so bili dejanski razlogi, da je bilo potrebno omejiti čas med objavo javnega razpisa in rokom za prvo odpiranje na celo manj kot en delovni dan? Naslednje vprašanje, ki se mi poraja je, ali je bil ta javni razpis pisan določenim upravičencem na kožo in katerim? Kdo vse je bil o tem javnem razpisu informiran že pred objavo, saj sicer skorajda ne bi bilo možno od petka popoldne, ko je delovnega tedna že konec, do ponedeljka pripraviti in še osebno na Eko sklad v Ljubljano do 14. ure dostaviti vso zahtevano dokumentacijo? Prav tako me zanima tudi, kaj bo z vlogami, za katere je zmanjkalo sredstev in kaj z vsemi tistimi prevozniki, ki vloge sploh niso oddali, saj so za razpis izvedeli, ko je bilo praktično že prepozno in sredstva razdeljena. Prav tako me zanima, kaj bo s subvencioniranjem novih nabav tovornih vozil in avtobusov v letošnjem letu, kako in s katerimi ukrepi nameravate spodbujati nakup okoljsko primernejših vozil, kar je brez dvoma pozitiven cilj in je tudi stalna praksa v drugih državah Evropske unije? Koliko sredstev boste za okolju prijazna vozila namenili v letu 2014 in koliko v letu 2015? Kdaj bodo po terminskem planu objavljeni razpisi, kakšni bodo časovni roki in na kakšen način bo o razpisih obveščena zainteresirana javnost?
Zanima me tudi, ali menite, da bi bilo spričo te sporne prakse, ki se ni primerila prvič, in v izogib takšnim špekulacijam za v bodoče, primerno in potrebno s predpisom regulirati neke splošne minimalne pogoje oziroma standarde vseh javnih razpisov. V ta pravila bi morali vključiti tudi zahtevani minimalni rok od objave razpisa do prvega odpiranja, ki po mojem mnenju ne bi smel biti krajši od osmih koledarskih dni ali morda petih delovnih dni. Zanima me, ali se strinjate s tem predlogom ali pa morda celo podpirate takšne sumljive pogoje, kot so bili v tem javnem razpisu, iz katerega kar štrlijo elementi korupcije?
V konkretnem primeru me zanima tudi, ali ste oziroma boste na Vladi obravnavali takšno izigravanje predpisov in ali nameravate ukrepati proti odgovornim za ta konkretni javni razpis?
Hvala za odgovore.