Ljubljana, 19. december 2013 – Stališče Poslanske skupine SLS k 12. točki dnevnega reda, to je k prvi obravnavi Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o gozdovih, je četrti dan zasedanja na 20. redni seji Državnega zbora predstavil vodja Poslanske skupine SLS Mihael Prevc_
»Mislim, da je slabe pol leta od sprejetja zadnje novele Zakona o gozdovih, ki je uvedel t. i. prevoznice, pa imamo na mizi nov predlog zakona, tokrat predlagan s strani opozicijskih kolegov. Poglavitne rešitve tega zakona so, da se za prevoze in dobavo gozdno-lesnih sortimentov zahteva listina o prevozu. Še posebej je pomembna rešitev, da se za prevoz gozdno-lesnih sortimentov, namenjenih za lastno porabo iz lastnega gozda, za fizične osebe opravlja na podlagi odločbe za posek dreves, ki ga v upravnem postopku izda Zavod za gozdove. Naj najprej poudarim oceno Poslanske skupine Slovenske ljudske stranke, da je vzpostavitev kakovostnejšega sistema nadzora nad posekom slovenskih gozdov, kar naj bi zasledovala prevoznica, nujna. To smo poudarjali tudi takrat, ko smo sprejemali novelo zakona. Glavni namen uvedbe prevoznice je bil zagotoviti sledljivost gozdno-lesnih sortimentov in s tem tudi operacionalizacija Evropske uredbe o določitvi gospodarskih subjektov, ki dajejo na trg les in lesne proizvode. Že v postopku sprejemanja prejšnje novele Zakona o gozdovih smo izrazili podporo vsakršnemu prizadevanju za izboljšanje nadzora nad neevidentirano sečnjo v naših gozdovih ter nelegalno izvažanje lesa v tujino, kar je sicer bil glavni namen takratne novele. A vendar smo se po tehtnem premisleku, kakšne posledice lahko ima uveljavitev zakona predvsem za lastnike gozdov, kmete in tudi Zavod za gozdove, ki, mimogrede, na uveljavitev zakona sploh niso bili pripravljeni, odločili, da takratne novele zakona ne podpremo. K takšni odločitvi so nas napeljale tudi nesorazmerno visoke kazni, ki jih je predvidel zakon. Primer_ najvišja predpisana kazen 50.000 evrov za pravno osebo bi pomenila tudi več kot štiridesetkratnik
najvišje možne vrednosti lesa, ki ga je mogoče pripeljati z enim prevoznim sredstvom. Na to smo seveda takrat tudi opozarjali. Predvsem zaradi slednjega smo poslanka in poslanci Slovenske ljudske stranke kmalu po uveljaviti zakona prispevali tudi podpise za oceno ustavnosti zakona, ki pa jo je Ustavno sodišče zaradi neizkazanega pravnega interesa pobudnikov žal zavrglo. Kakor koli, naše bojazni so se kmalu po uveljavitvi novele Zakona o gozdovih izkazale za pravilne, saj je po uveljavitvi zakona na terenu zavladala prava zmeda. Sprva prevoznice niti niso bile natisnjene, nato so Zavodu za gozdove povzročile prek dvesto tisoč evrov nepredvidenih stroškov. Poleg tega se je pri izvajanju zakona v praksi izkazalo, to so namreč potrdili tudi gozdarji sami, da velika večina lastnikov gozdov prevoznic sploh ne potrebuje, saj prevoznica ni potrebna, če požagan les sami spravijo do kamionske ceste, kjer ga odkupi kupec. Prevoznico namreč potrebujejo tisti lastniki, ki les prodajajo kupcu na svojem skladišču oziroma tisti, ki les prevažajo od gozda do svojega skladišča. Problemi se pojavijo na pomožnih skladiščih, kjer se potem les presortira. Predlog zakona, kot rečeno, odpravlja tako prevoznice kot tudi prevozni dokument, izdan na podlagi predpisov, ki urejajo koncesije za izkoriščanje državnih gozdov in jih nadomešča z listino o prevozu. S tem se po mnenju predlagatelja zmanjšajo administrativna bremena za zavezance, znižujejo se stroški Zavoda za gozdove, poleg tega pa se odpravlja tudi že prej omenjena pravna praznina pri odkupu gozdno-lesnih sortimentov, odkupljenih na kamionski cesti. Predvideva se tudi izjema za lastnike, ki so fizične osebe, v veliki večini so to kmetje, ki za prevažanje lesa za lastno porabo ne bodo potrebovali listine o prevozu, pač pa bo za to zadostovala odločba o poseku dreves, ki jo izda Zavod za gozdove. S predlogom zakona se na bolj sprejemljivo raven znižujejo tudi globe za kršitve. Dejstvo je namreč, da se zadnje čase z višinami glob, ki jih predvidevajo posamezni zakoni, močno pretirava, in niso v sorazmerju s storjenim prekrškom. V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke se torej s predlaganimi spremembami v celoti strinjamo, saj predstavljajo bolj življenjsko ureditev nadzora nad prometom z gozdno-lesnimi sortimenti, ki pa je po našem mnenju še v skladu z evropsko uredbo, na katero se je sklicevala že prejšnja novela tega zakona. V naši poslanski skupini ocenjujemo, da so predlagane spremembe dobrodošle, saj trenutno veljavni zakon več kot očitno ni dosegel svojega namena. Še več, ustvaril je še večjo luknjo v blagajni Zavoda za gozdove, ki že dlje časa praktično životari in povrh vsega postaja še poligon za politično preigravanje. Kot rečeno, poslanka in poslanci Slovenske ljudske stranke bomo predlagano novelo Zakona o gozdovih podprli in jo ocenjujemo kot primerno za nadaljnjo obravnavo.»