Danes že prve zapore z izmeničnim enosmernim prometom na dotrajanih in nevarnih cestnih objektih kot posledica neučinkovitosti ministra Omerzela – v ponedeljek bo kaos!
Ljubljana, 25. januar 2014 – »Skrajno neodgovorno od resornega ministra Sama Omerzela je, da ni zagotovil potrebnih sredstev za obnovo spornih premostitvenih objektov in da je zaradi opustitve nujno potrebnih del zdaj ogrožena ne le trajnost teh konstrukcij, temveč tudi varnost udeležencev v prometu,« ob prvih delnih zaporah zaradi dotrajanosti objektov, kjer od danes naprej poteka izmenično enosmeren promet na cestah_ Črnova - Arja vas, pri Skrlinovem Gradu; Postojna - Pivka, v Prestranku; Jeprca, Lj. Šentvid, v Mednem; Šentjakob - Ribče, v Vidmu pravi vodja PS SLS Mihael Prevc.
Direkcija Republike Slovenije za ceste, katere donedavni direktor mag. Gregor Ficko je že dlje časa glasno opozarjal na posledice nesanacije, je bila pretekli teden prisiljena omejiti nosilnost enajstih premostitvenih objektov širom Slovenije, na štirih nadaljnjih pa je uvedla izmenični enosmerni režim, da bi lahko ostali še naprej odprti za tovorni promet. Do tega ukrepa, ki se na cestah uresničuje z današnjim dnem, je privedlo pomanjkanje sredstev in posledično neobnavljanje in zanemarjanje mostov in viaduktov na glavnih ter regionalnih cestah.
»Izmenični enosmerni režim se sicer uporablja kot začasno rešitev, v omenjenih primerih pa bo ostal trajen, saj Direkcija RS za ceste nima zagotovljenih sredstev za nujno potrebno obnovo objektov,« opozarja Prevc. Po njegovih besedah prav tako ni zagotovljenih sredstev za obnovo ostalih mostov in nadvozov, na katerih so uveljavljene omejitve nosilnosti. »Zaradi velike gospodarske škode, ki bo nastala zaradi omejitve prometa za tovorna vozila, bodo ogrožena mnoga podjetja in s tem delovna mesta po vsej Sloveniji. Posledic pa ne bo čutilo le gospodarstvo, pač pa tudi prebivalci. Na odsekih, kjer je že doslej prihajalo do prometnih konic, po novem lahko pričakujemo še daljše zastoje in posledično zamude,« pojasnjuje Prevc realne posledice dejstva, da minister Omerzel v proračunu svojega ministrstva ni zagotovil osnovnih sredstev za z vidika varnosti nujnih obnovitev dotrajanih cest, mostov in nadvozov.
Za primer si oglejmo samo severno ljubljansko vpadnico iz smeri Medvod, ki je bila že doslej eden najbolj prometno obremenjenih odsekov v državi in ga povprečno prevozi več kot 12.000 vozil dnevno. Večinoma gre za dnevne migracije z območja Medvod, Škofe Loke, obeh dolin reke Sore ter okolice. Prebivalce teh krajev, ki se dnevno odpravljajo v Ljubljano v službe in šole, upravičeno skrbi, da bo stanje postalo še hujše kot pred uvedbo vinjet in pred odprtjem šentviškega predora, pa je bilo že takrat nevzdržno. Možnosti obvoza praktično ni, tudi uporaba javnega potniškega prometa, kot je avtobus in vlak, je omejena in za mnoge niti ne pride v poštev. Vozniki bodo ob najhujših prometnih zastojih prisiljeni iskat druge obvozne poti skozi razna strnjena naselja, ki seveda niso bila zgrajena za takšne prometne obremenitve. Zato lahko že v kratkem pričakujemo ne le pospešeno razpadanje lokalnih cest, temveč tudi povečanje števila prometnih nesreč, s tem pa bo bistveno bolj ogrožena tudi varnost prebivalcev v prizadetih krajih. Da o hrupu in smradu niti ne izgubljamo besed.
Podobno stanje lahko pričakujemo tudi na ostalih prizadetih odsekih. Glavna povezava med Litijo in Ljubljano, kjer prav tako potekajo goste dnevne migracije, bo izmenično zaprta pred priključkom na avtocesto v Šentjakobu. Izmenična zapora regionalne ceste proti Koroški bo ohromila dobršen del regije, ki že tako ni deležna kakšnih boljših cestnih povezav z ostalo Slovenijo. V vasi Prestranek pa bosta od avtoceste »odrezani« Ilirska Bistrica in Pivka z okolico. V Občini Sevnica bosta omejitev prometa za tovorna vozila deležna dva mostova, most čez Črni potok in nadvoz čez železnico v Sevnici.
»Minister je bil velikokrat opozorjen na ta problem, opozarjali smo ga tudi v Državnem zboru RS, vendar je, namesto da bi kot odgovoren resorni minister zagotovil sredstva za sanacijo teh objektov in za vzdrževanje cest, raje zamenjal tistega, ki si je upal na glas opozoriti na problem. Pričakujem, da bo minister pri iskanju manjkajočega denarja vsaj tako uspešen kot je bil pri iskanju novega direktorja Direkcije za ceste RS, ki ga je našel »čez noč« in bo sredstva za sanacijo, po nekaterih ocenah gre za 30 milijonov evrov, tako kot novega direktorja našel najkasneje v treh dneh. V nasprotnem primeru si bo, še preden bo odgovarjal na prvo, zaslužil že drugo interpelacijo«, je jasen vodja Poslanske skupine SLS Mihael Prevc.