Franc Bogovič: Končno je treba izpostaviti tiste, ki so odgovorni, da je cena projekta TEŠ 6 toliko narasla
SLS Slovenska ljudska stranka

Četrtek, 23. Januar 2014 ob 23:00

Ljubljana, 24. januar 2014 – Predsednik SLS Franc Bogovič je na današnji 53. izredni seji DZ RS predstavil stališče PS SLS glede predloga priporočila v zvezi z neobvladovanjem investicije v šesti blok Termoelektrarne Šoštanj, ki resno ogroža razvoj slovenske energetike in javne finance_



»Naj takoj v uvodu povem, da v SLS podpiramo, da se o tako zahtevnem projektu, kot je TEŠ 6, večkrat spregovori v parlamentu. Podpiramo tudi iskreno, odkrito in pošteno besedo ter, da odstremo čim več tančic s tega projekta. Strinjam se tudi s predhodnikom, ki je dejal, da se je treba v državi otresti dvomov o koruptivnih dejavnostih in čim več integritete vnesti v politiko.

 

Gre za investicijo, ki je takoj za avtocestnim križem, mislim, da druga največja investicija v samostojni Sloveniji in prva v enem kosu, če smem temu tako reči, ter investicija, ki temeljito vpliva na našo prihodnost, tako z vidika stroškov in poteka investicije kot na koncu tudi cene električne energije. Danes je bilo že rečeno, da je zdaj že kar dobro desetletje, odkar se je o tej investiciji začelo govoriti. In bodimo vsi skupaj toliko pošteni in odkriti, da priznamo, da je to desetletje razdeljeno s prvimi petimi leti visoke konjunkture, ki je kulminirala ravno v napačnem času, ko so se z vidika tega projekta podpisovale vse pogodbe, in druga polovica tega desetletja, ko je cel svet, ne samo Slovenijo, zaznamovala velika ekonomsko-gospodarska kriza. To je obdobje, v katerem je od leta 2004 pa vse do konca leta 2008 cel svet, primerno tudi Evropo, zaznamoval velik porast porabe električne energije, velik porast cen električne energije, po Evropi so se vrstili električni mrki, v Italiji, Nizozemski, v Ameriki so sistemi razpadali. Cena električne energije pa je v tem času zrasla s 40 evrov na megavatno uro na 90 evrov na megavatno uro.



V tem času je proizvodnja iz TEŠ-a in še danes predstavlja približno tretjino do 40 % slovenske elektro oskrbe. Vemo vsi, da je energetsko okolje zelo pomembno, da ga lokalna skupnost sprejme in Šaleška dolina je dosegla družbeno sprejemljivost glede tega okolja panoge tudi v povezavi z rudarjenjem in s proizvodnjo električne energije velikih podjetij, ki so povezani z energetiko. Sam izhajam iz okolja, kjer smo bili zaradi neke družbene sprejemljivosti večkrat označeni, da smo jedrski lobi. Šaleška dolina je pokazala odgovoren odnos, da so to sprejeli. Vemo, da je od te investicije odvisen ne samo obstoj TEŠ-a, ampak tudi premogovništva in vsega, kar je povezano v tej dolini. Govorimo torej o veliko večji stvari kot zgolj o samo tej investiciji.



Danes smo tu slišali s strani gospoda Meha, pa tudi stroka ves čas govori, da je tega premoga za naslednjih 30, 40 let.  Kar se tiče samega umeščanja tega dokumenta so bili sprejeti strateški dokumenti najprej v TEŠ-u, strateški dokumenti v Holdingu slovenskih elektrarn in tudi v okviru Vlade RS v letih 2004–2008. Na osnovi teh podatkov, ki so bili pridobljeni iz teh energetskih družb, je bilo zapisano, da je to strateški projekt vlade s številko 600 milijonov evrov. Tisti, ki danes še vedno govorijo, da je bil ta projekt na začetku ovrednoten na 600 milijonov, tudi zavajajo v tem delu, ker je bila to ocena, ki je temeljila na tem, da so se v tistem trenutku takšni objekti gradili približno s ceno tisoč evrov po megavatu. Nič kaj več ni bilo od tega izračunanega v tistem času.



V letih od 2006 do 2008, je prišlo obdobje, ko je bila najhujša konjunktura, in če se spomnite, tako kot so rasle cene elektrike, tako so podobno rasli tudi materiali, iz katerih se takšnih objekti zgradijo in vse, kar je vezano na to. Zato pravim, da je bil povsem napačen čas z vidika izvedbe investicije, v katerem so se sprejemale dokončne odločitve okoli tega. Novembra v letu 2006 je bil prvi takšen investicijski program pripravljen, ki je temeljil, in je bil narejen na pričakovani ceni opreme. Ko se je v tistem času dobilo ponudbo, koliko bi naj stala ta oprema, se je videlo, da je oprema 870 milijonov in je bil novembra 2006 investicijski program 870 milijonov za opremo, 105 milijonov za gradbena dela, 22 milijonov strošek investiranja, 70 milijonov, se je ocenjevalo, za financiranje, skupaj milijardo 70. To je bil november 2006. Od tam naprej je potekala ta velika dilema, ali ta objekt sprejeti in cene so naraščale. Ta cena je bila že za mnoge v tistem trenutku previsoka in od tu naprej se potem zgodi leto 2008, ko se v okviru Evrope sprejme energetsko okoljski paket, ki je bil resnici na ljubo velika omejitev za umestitev takšnega projekta, na drugi strani pa tudi realnost, da je iz lignita proizvedenega tretjina tega premoga.



Sam sem bil tudi v letih 2007, 2008 v Nadzornem svetu Holdinga slovenskih elektrarn, tako da sprejmem tudi sam del te odgovornosti, če je kaj narobe z menoj in naj tudi tisti,

ki so pristojni, preiščejo. Vem pa, v kakšnih pogojih so se že takrat sprejemale te odločitve. Velikokrat so prihajali ti investicijski programi z velikimi zamudami na Holding Slovenskih elektrarn iz TEŠ-a in vedno je bila neka časovna stiska in pa grožnja, kako se bo elektroenergetski sistem Slovenije praktično razletel. In v takšnem vzdušju je bila v letu 2008 že podpisana tista prva predpogodba, ki ima za sabo 25-milijonsko obveznost.



Konec leta 2008 je kriza neumorno udarila v slovenski prostor, evropski prostor, kot sem že dejal, se je v Bruselj sprejel energetsko okoljski paket in takrat smo mnogi, ki smo kaj vedeli o tej investiciji, začeli opozarjati, da je treba v tem parlamentu o tem odgovorno spregovoriti in se ponovno odločati. Ni res, da sem sam v jedrskem lobiju in da se borim za blok 2, kot so govorili. Na koncu leta 2008 in začetku leta 2009 je bil usodni čas, ko bi lahko to investicijo zaustavili. Zaustavili na takšen način, da bi rekli ne pogodbi za 870 milijonov z Alstomom, da bi odprli še enkrat ta pogajanja, jo znižali, ker so tudi materiali začeli drastično upadati. Jaz sem prepričan, da bi lahko znižali za bistveno, bistveno več kot je tistih 25 milijonov. Na drugi strani pa bi se predvsem lahko odločili še enkrat, ali v energetski sistem sodi tako velik blok, kot smo ga načrtovali.



Poslanec DZ RS sem postal konec leta 2008. V rokah imam gradivo, ki sem ga sam pripravil za točko, ki se je odvila v tem DZ RS. Moje poslansko vprašanje Borutu Pahorju je bilo prvo poslansko vprašanje iz opozicije, ki je dobilo zadosti glasov, da se o tem opravlja razprava v Državnem zboru RS. 30. marca je bilo to izglasovano, 15. maja se je opravila razprava na osnovi gradiva, v kateri sem navedel to, na kar sem zdaj opozarjal. Zaključki, ki sem jih takrat predlagal, so šli v sledečo smer_ »Pred posameznimi odločitvami na področju energetike je potreben strateški premislek o nadaljnjem razvoju, ki bo zapisan v strateškem dokumentu, in sicer v obliki novelacije nacionalnega energetskega programa. Naslednji koraki v slovenski energetiki, kot so potrjevanje posameznih investicij, predvsem TEŠ 6 je bila ta investicija, ki jo je bilo treba potrditi. Ali reorganizacija Slovenskega energetskega sistema se lahko sprejmejo zgolj na podlagi strateškega dokumenta, ki je po razpravi v strokovni javnosti potrjen v DZ RS.«



Žal je šlo mimo tega po takšnih manirah, kot se deluje v tej koaliciji. Marca 2009 je bil sprejet NIP 2, novelacija investicijskega programa, in takrat je bil ta noveliran investicijski program težak 1 milijardo 424 milijonov. To pomeni, da govorimo o 1 milijardi 430, tu kjer smo danes. Marca 2009 sem postavil poslansko vprašanje o tem in odvila se je razprava. Na tej razpravi je bil prisoten predsednik Vlade RS gospod Borut Pahor 5, 6 ur. Resorni minister, gospod Matej Lahovnik, član Zares-a, ki se danes javno predstavlja kot edina stranka, ki je temu nadaljevala, je bil kot resorni minister cel dan v Prekmurju, tako mi je predsednik Vlade RS takrat dejal, da je imel neko obveznost in se je umaknil v Prekmurje. Ta isti minister je za moje pojme odgovoren, da je bil do novembra 2009 sprejet novelacijski program 3 v višini 1 milijardo 189 milijonov. To je ta preskok iz marca do novembra 2009.



Oktobra 2009 je bila podpisana dokončna pogodba in v tem novelacijskem programu je bila oprema vredna že 963 milijonov, gradbena dela 83 milijonov, stroški investitorja 10 milijonov, stroški financiranja 131 milijonov, čeprav so bili marca stroški financiranja 225 milijonov, so se čudno znižali na 131 milijonov. V tem novelacijskem programu 3 se prvič pojavi teh 25 milijonov kot poseben strošek in podobno. Opreme, montaže, katere na začetku ni bilo nikjer predvidene, je bila v tem NIP 3 že 95 milijonov in v NIP 5 156 milijonov, to je pa, ko pridemo do 2 milijardi 303. In ko iščemo te politične odgovornosti, bodimo jasni, eksaktni, odkriti in povemo, kdaj se je kaj zgodilo.



Res je to, da je bil kolega Vizjak minister, ko se je izdalo energetsko soglasje, kot je bilo že rečeno na odboru. To je osnova, da se lahko nadaljuje naprej in brez kakršnegakoli potvarjanja resnice iščimo, kaj se je zgodilo od marca do novembra 2009. Meni je vse jasno. Nekdo se je dogovoril s poslovodstvom TEŠ, da stroške fiktivno zniža za ta znesek med milijardo 424 in milijardo 189, kar je bilo v tistem trenutku družbeno politično sprejemljivo, da je odločitev okoli projekta padla. Če me kdo prepriča v nasprotno, mu bom na osnovi argumentov, dal eno plačo takoj, ker tukaj je ključna odgovornost. S tega mesta lahko odgovorno rečem, takrat so vsi, ki so to delali, vedeli, da bo to stalo milijardo 430.



Takrat so verjetno tudi vedeli, kdo bo dobil kakšno provizijo. Ali je bil to Inženiring, ali je bil to kakšen svetovalec, ali je bil to kdo odgovoren kje. Verjamem, da je v eni milijardi 400, kjer 1 % predstavlja 14 milijonov, precej prostora za mrhovinarje, ki se očitno plazijo v slovenskem političnem gospodarskem prostoru in tudi tukaj verjetno ni nič drugače. Zato bom na koncu zaključil, kaj predlagam. Že avgusta 2011 ob izdihljajih Pahorjeve vlade je bilo predstavljeno, da je to 1,3 milijarde, milijarda 302 milijonov evrov vreden projekt. V tistem času in v tem času pač naraste ta oprema že iz prej 963 milijonov za celih 100 milijonov na milijardo 63. Naj kdo poišče, kaj se je zgodilo od novembra 2009 do avgusta 2011, in še enkrat povem, nisem noben pristaš, da mi spet neke tuje revizorje vlačimo v to državo, ker je to že tolikokrat pregledano, da če nekdo vzame zadevo zares v roke, bo vse odkril in med tistimi desetimi ljudmi, ki so v tem krogu, se naj poišče, kdo je za to odgovoren.



In tako je bila ta Novelacija investicijskega programa 2004, avgusta 2011 narejena. Potem se je zgodil padec Vlade RS in nastopila je naša vlada, v kateri sem tudi sam sedel. Naj opišem zelo iskreno, kaj si mislim o tem, ko smo septembra 2012 na mizo dobili enako, podobno številko, prej je bilo milijardo 302 milijonov 747, novembra, septembra 2012 smo dobili pa milijardo 302 milijona 492, za nekaj sto tisoč evrov je bilo razlike. Dobili smo spet rezultat, za katerega je takratno vodstvo ocenilo, da lahko vladi dajo dokument v roke, da bo poroštvo sprejeto v tem DZ RS. Mislim, da smo tudi tisto poslovodstvo spravili v neko situacijo, ko se je v enem trenutku verjetno zavedajoč se vseh številk odločilo, da bo Vlado RS zavedlo. To, da smo bili zavedeni, kot cela Vlada RS, cel parlament, pričajo sedaj podatki, to kar je sedanji direktor TEŠ odkrito povedal poleti lansko leto, da je isti dan direktor TEŠ, ko je podpisal pred Vlado RS, da je ta cena končna, podpisal anekse k tej pogodbi za preskok iz te milijarde na dobro milijardo 400. Ve se, gospod Tot je bil direktor takrat in če je dopoldan upal podpisati poroštveno izjavo in garantirati s podpisom odgovorne osebe TEŠ-a, da je to milijarda 302, pol leta kasneje zaključena pa za sto milijonov dražja, je odgovoren in se nehajmo sprenevedati in zato ne rabimo nobenega iz tujine. In tu smo danes.



Jaz mislim, da smo bili lansko leto, kot vlada, kot parlament, kot državljani vsi skupaj jasno zavedeni. Najbrž je bila tudi situacija takšna, da smo s podražitvami dobili evropske kredite, in ko je investicija rasla, so postali pozorni v Evropski investicijski banki in tudi v Evropski banki za razvoj, ko smo te kredite dvigovali in prišli do 750 milijonov, da je bil pogoj poroštvo države in tudi, če bi nam lansko leto gospod Tot odkrito povedal, oziroma novembra, septembra 2012, da je to že milijarda 400, smo mi že imeli ta projekt zavožen. In bi se zopet odločali med samimi slabimi stvarmi, ker kot sem že dejal, odločitve in pa zagotovo za kot vidimo iz stroškov opreme, za milijardo in več stroškov, je bilo narejeno v letu 2009, ker tisto pogodbo z Alstomom bi zelo težko še razdrli, ali pa je nihče ni hotel.



Zato sem šel skozi nekatere postavke, in prav je, da zelo jasno lociramo odgovorne in kot je dejal predsednik oziroma član protikorupcijske komisije, če je treba za 1,5 milijardno investicijo sprejeti poseben zakon, je moj glas dvakrat za ta zakon in verjamem, da ga bomo vsi mi dali, ker govorimo o 1,5 milijarde evrov. Če je potreben poseben zakon zato, da bo to javna razprava, da bodo ljudje, da bodo tisti, ki imajo težave zdaj s pridobivanjem dokumentacije, prišli v jedro problema, to sprejmimo. In naj tisti, ki so za to odgovorni, ne mi, dejansko te ljudi postavijo tja, kamor sodijo. Mi pa nimamo danes nobene dobre rešitve. Zagotovo je za projekt, kar se tiče investicije, porabljen ves denar. Objekt še ni ves zgrajen, so pa podpisane pogodbe. Vsaka prekinitev takšnega projekta pomeni, da bomo mi plačali za kazni pogodbenikom, ki pač ne bodo mogli zadeve izvesti do konca in konzervirati objekta.



Ta holding in pa slovenska energetika mora zagotoviti to, da se holding ne poruši, in da ne bo treba 750 milijonov evrov vračati, ker to so bistveno bolj ugodni krediti kot tisti, ki smo jih dobili za sanacijo bančne luknje. In ne vem, od kod jih bomo še, kje bomo še enkrat ta denar dobili. Zresnite se in ne kličite tistih, ki so nam ta denar dali, da bodo prišli drug dan pa zahtevali od nas vračilo tega denarja. Bodite toliko odgovorni tudi v vladi in ne na tem projektu še naprej nabirati teh političnih točk. Zato mislim, da je treba ta projekt zaključiti. Zelo me moti to, da ga zaključujejo iste skupine, ki so ga tudi zavozile. Mislim, da nas čaka zelo hudo delo, da najprej, kot sem že dejal, slovenska energetika strne vrste in ta projekt zaključi. Hkrati pa mora narediti to, da bo preučila, kako bo v teh nemogočih razmerah z energetiko poslovala v naslednjih letih. Tu pa mislim, da zdaj, ko je ta projekt 50 milijonov izgube na leto ne bo delala, če bo projekt stal, če bo potrebno, če bo možno ceneje elektriko uvoziti pa bo mogoče to bolj pametno, za leti 2016, 2017, ko že vemo približno, kakšne bodo cene. Ali pa ne bo porabil tri milijone ton lignita ampak bo porabil milijon ton lignita.



Mislim, da je ključno za nas, da naredimo vse pogoje, da lahko odgovornost, ki jo je tu nedvomno treba poiskati, da pristojne institucije pridejo do odgovornih, če je treba, kot sem že dejal, sprejeti zakon, ga sprejmimo in naj, za božjo voljo, pridejo stvarem do dna. Hudo iskanje teh ljudi ni več potrebno, ker njihov krog je že identificiran.  Mislim, da moramo čim prej to investicijo zaključiti in potem vzpostaviti pogoje, da se bo ugotavljajo, pod katerimi pogoji bo v prvih letih, ko je zdaj s tako nizkimi cenami slovenska energetika najlažje izšla. Vse ostalo, se mi zdi, je okoli TEŠ-a že zdaj nek balast, ki je zelo uporaben za dnevnopolitične potrebe. In bi res predlagal, da se osredotočimo na bistvo tega problema.



Zagotovo pa mislim, je bilo napačno na seji odbora, kjer je koalicija enostavno mirno zavrnila te predloge, ker se o tem niso želeli pogovarjati. Mislim, da so bili predlogi korektni, šli so v smeri, da se ta projekt spremlja naprej, in mislim, da bi morali na vsaka dva ali tri mesece dobiti res brez vsakega zavajanja jasno situacijo tega projekta in s strani odgovornih, tako v TEŠ, Holdingu, ministrstvu, usmeritev, kako bomo projekt zaključili in kako bo ta projekt deloval.



V Slovenski ljudski stranki bomo podprli predlog, da pridemo do resnice v zvezi s TEŠ, izogibali se bomo pa vsem populističnim vložkom, ki so res nepotrebni pri tem projektu. Želimo pa si, da bi odgovorni tako na področju poslovodstva podjetij, ki so delovala, nadzornikov teh podjetij, raznih svetovalcev pa vse do politično odgovornih ljudi za ta projekt, odgovarjali, kjer je pač treba poklicati na odgovornost.«



 

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1517 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2458 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1882 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1792 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2738 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2252 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Franc Bogovič: Končno je treba izpostaviti tiste, ki so odgovorni, da je cena projekta TEŠ 6 toliko narasla