Minister mag. Židan odgovarja poslanki SLS Jasmini Opec
SLS Slovenska ljudska stranka

Sreda, 19. Marec 2014 ob 14:48

Ljubljana, 19. marec 2014 – Minister za kmetijstvo in okolje mag. Dejan Židan je odgovoril na pisno poslansko vprašanje podpredsednice in poslanke SLS Jasmine Opec v zvezi s sivo ekonomijo na področju zbiranja odpadkov, inšpekcijskim nadzorom nad zbiranjem in odlaganjem odpadkov ter škodljivimi praksami pri ravnanju z odpadki v Sloveniji. Med drugim je Jasmina Opec mag. Židana vprašala, ali ima ministrstvo dejanski pregled (popis) vseh nelegalnih in/oziroma divjih zbirališč/odlagališč odpadkov v Sloveniji, ali ima ministrstvo seznam podjetij, ki se ukvarjajo s to dejavnostjo in ki bi morala imeti razna dovoljenja za ravnanje z odpadki, in koliko podjetij v Sloveniji, ki so registrirana za to dejavnost, dejansko nima vseh potrebnih dovoljenj.

V nadaljevanju lahko preberete odgovor ministra mag. Židana v celoti.

 

Republika Slovenija

Državni zbor

Šubičeva 4

1000 Ljubljana

gp@dz-rs.si

 

Številka: 001-32/2014/2

Datum_  10. 3. 2014

 

Zadeva:            Odgovor na pisno poslansko vprašanje in pobudo go. Jasmine Opec v zvezi s sivo ekonomijo na področju zbiranja odpadkov, inšpekcijskim nadzorom nad zbiranjem in odlaganjem odpadkov ter škodljivimi praksami pri ravnanju z odpadki v Sloveniji

Spoštovani,

v nadaljevanju dopisa vam posredujemo odgovore na vprašanja, ki jih je zastavila poslanka Jasmina Opec v poslanskem vprašanju v zvezi s sivo ekonomijo na področju zbiranja odpadkov, inšpekcijskim nadzorom nad zbiranjem in odlaganjem odpadkov ter škodljivimi praksami pri ravnanju z odpadki v Sloveniji

1. Ali ima ministrstvo dejanski pregled (popis) vseh nelegalnih in/oziroma divjih zbirališč/odlagališč odpadkov v Sloveniji?

Odgovor_

Na ministrstvu ne razpolagamo s popisom nelegalnih in/oziroma divjih zbirališč/ odlagališč odpadkov.

2. Ali ima ministrstvo seznam podjetij, ki se ukvarjajo s to dejavnostjo in ki bi morala imeti razna dovoljenja za ravnanje z odpadki? Koliko podjetij v Sloveniji, ki so registrirana za to dejavnost, dejansko nima vseh potrebnih dovoljenj?

Odgovor_

Agencija RS za okolje (ARSO) vodi evidence podjetij oziroma pravnih oseb, ki imajo dovoljenja za obdelavo odpadkov oz. evidence podjetij oziroma pravnih oseb, ki opravljajo zbiranje odpadkov; te evidence so objavljene na spletnih straneh ARSO, ne vodi pa evidenc podjetij, ki bi morala imeti za ravnanje z odpadki razna dovoljenja, vendar jih nimajo. To se ugotavlja v okviru nadzora, ki ga izvaja Inšpektorat RS za okolje in kmetijstvo (IRSKO).  Podatke o tem, koliko podjetij v Sloveniji je registriranih za dejavnost ravnanja z odpadki, se lahko pridobi iz evidenc in podatkov na AJPES portalu. Vendar so podjetja lahko registrirana za marsikaj, pa vendar teh dejavnosti ne izvajajo. Torej, če je podjetje skladno s predpisom, ki ureja klasifikacijo dejavnosti registrirano za ravnanja z odpadki, in je to razvidno iz evidenc, ki jih vodi AJPES, to nikakor ne pomeni, da takšna ravnanja  tudi izvaja.

3. Koliko inšpekcijskih pregledov je bilo opravljenih v zadnjih petih letih pri teh podjetjih oz. pravnih osebah, kakšne so bile ugotovitve, ukrepi in kako so se ukrepi realizirali?

Odgovor_

Nadzor ravnanja z odpadki je področje, kjer inšpektorji za okolje vsako leto opravijo največ pregledov in izrečejo največ ukrepov. To predstavlja skoraj polovico opravljenih nadzorov na vseh področjih dela, za katera je pristojna Inšpekcija za okolje (primer: v letu 2013 je bilo opravljenih skupno 12.908 nadzorov, na področju ravnanja z odpadki 6.048 nadzorov). Poleg rednih nadzorov so bili opravljeni tudi izredni nadzori na podlagi prejetih prijav, ki se na tem delovnem področju ponavadi nanašajo na nezakonito ravnanje z odpadki.

V tabeli so številčno prikazani podatki o številu nadzorov, izrečenih ukrepih v inšpekcijskem postopku ter izrečenih ukrepih v prekrškovnem postopku med leti 2009 in 2013 na celotnem področju ravnanja z odpadki (nadzor imetnikov odpadkov, povzročiteljev, zbiralcev, odlagališč odpadkov, itd.):







































LETO ŠTEVILO NADZOROV ŠTEVILO UKREPOV ŠTEVILO PREKRŠKOVNIH POSTOPKOV
2009 4678 602 232
2010 5443 766 279
2011 5034 1132 319
2012 5914 1253 318
2013 6048 1154 264

V primerih, ko so bile pri nadzorih ugotovljene nepravilnosti, so bili zavezancem v inšpekcijskih postopkih izrečeni ukrepi prepovedi izvajanja dejavnosti oziroma odprave nepravilnosti, v prekrškovnih postopkih pa izrečene globe. V večini primerov so zavezanci izrečene ukrepe spoštovali, v primeru nespoštovanja izrečenih ukrepov pa se je zavezance v izvršilnih postopkih prisiljevalo, da so izrečene ukrepe spoštovali.

Kot specifična problematika nadzora predstavlja ravnanje fizičnih oseb, ki znotraj romskih naselij zbirajo in obdelujejo odpadke, predvsem izrabljena vozila ter odpadno električno in elektronsko opremo. Ta problematika je izrazita predvsem v romskih naseljih na področju občine Grosuplje ter v okolici Novega mesta.

Se pa tudi ta problematika rešuje v okviru izvajanja skupnih nadzorov s predstavniki Policije in drugih služb, kar se vsaj na področju nekaterih romskih naselij kaže v vidnem zmanjšanju količine odpadkov ter urejenosti samih naselij.

4. Kakšen je znesek primanjkljaja v davčni blagajni, ki letno nastane zaradi sive ekonomije na področju ravnanja z odpadki? Katere ukrepe ste že in katere ukrepe boste v kratkem sprejeli, da boste zajezili sivo ekonomijo na področju odpadkov?

Odgovor_

Podatki o znesku primanjkljaja v davčni blagajni, ki letno nastane zaradi sive ekonomije na področju ravnanja z odpadki, so v pristojnosti Davčne uprave RS.

5. Koliko finančnih prekrškov utaje DDV na področju ravnanja z odpadki je bilo z inšpekcijskim nadzorom ugotovljenih v zadnjih petih letih in kakšni so rezultati?

Odgovor_

Ministrstvo ne razpolaga in ni pristojno za podatke o finančnih prekrških utaje DDV na področju ravnanja z odpadki. Podatki so v pristojnosti Davčne uprave RS.

6. Kakšna sta po vaši oceni vrednost in delež prometa z odpadki, ki ga realizirajo podjetja oziroma samostojni podjetniki, ki nezakonito odkupujejo odpadke in ki nimajo predpisanih dovoljenj za ravnanje z odpadki oziroma za odlaganje odpadkov in kako jih boste uspeli ustrezno sankcionirati?

Odgovor_

Inšpekcija za okolje in naravo ne more podati ocene vrednosti in deleža prometa z odpadki o nezakonitem odkupu odpadkov saj pri svojem nadzoru ne spremlja finančnih tokov, lahko pa se posreduje podatke, ki se nanašajo na skupne kršitve okoljevarstvenih predpisov. Glavni oziroma večinski nadzor Inšpekcija za okolje in naravo opravlja prav na področju ravnanja z odpadki. V letu 2013 je bilo tako od skupno 12.908 inšpekcijskih nadzorov z vseh področij okolja, narave in voda  opravljenih 6.034 nadzorov s področja ravnanja z odpadki in izrečenih 1.146 inšpekcijskih ukrepov, ki pa se ne nanašajo v celoti zgolj na nepravilnosti nelegalnih ravnanj z odpadki temveč tudi na druge nepravilnosti (nepravilno vodenje evidenc, neustrezno skladiščenje,...).

7. Kako nadzirate zbiranje odpadnih avtomobilov in prodajo na črno ter nelegalno uničevanje – sežiganje avtomobilov, iztek različnih tekočin iz le-teh, na kakšen način boste zaustavili tako črni trg kot tudi povzročanje okoljske škode na tem področju?

Odgovor_

Inšpekcija za okolje in naravo že dalj časa opaža problem ravnanja z izrabljenimi motornimi vozili. Glede na trenutno definicijo izrabljenega vozila je ukrepanje inšpekcije možno le, če se lastnik vozila opredeli, da je vozilo odpadek. Kljub izvedenim izvršbam po drugi osebi se na raznih »črnih avto odpadih« znova in znova pojavljajo nova izrabljena vozila. Problem bi se morda rešil s spremembo predpisa, ko bi moral lastnik vozila plačevati npr. takso ali dajatev tako dolgo, dokler ne bi bilo vozilo predano v uničenje.

Inšpekcija za okolje in naravo je v lanskem letu med 16.4.2013 in 30.9.2013 izvedla koordinirano akcijo nadzora nad zakonitostjo ravnanja posameznih udeležencev v sistemu ravnanja z izrabljenimi vozili, tako povzročiteljev odpadkov, zbiralcev, kot predelovalcev odpadkov, z namenom vplivanja na povečanje zajema izrabljenih vozil v razgradnjo.

V Sloveniji se po podatkih Računskega sodišča zajame v razgradnjo le okoli 10 % vseh izrabljenih vozil, velik del naj bi se jih prodalo avtomobilskim odpadom in zbiralcem odpadnih kovin, del pa se jih tudi izvozi v druge države, predvsem na Balkan. Zato se je v okviru akcije izvedel nadzor nad zakonitostjo ravnanja z izrabljenimi vozili naslednjih subjektov_

-       zbiralce odpadkov, ki imajo dovoljenje za zbiranje odpadnega železa;

-       avtoodpade oziroma osebe, ki nimajo veljavnega dovoljenja na podlagi 9. člena Pravilnika o ravnanju z izrabljenimi vozili (Ur. list RS, štev. 118/04, v nadaljevanju Pravilnik);

-       avto odpade oziroma osebe, ki imajo veljavna dovoljenja na podlagi 9. člena Pravilnika;

-       zavezance na podlagi prijav oz. potencialne zavezance, ki lahko preko svoje dejavnosti vršijo nezakonito zbiranje in razgradnjo izrabljenih vozil;

-       zadnje imetnike izrabljenih vozil;

-       nosilce načrtov ravnanja z izrabljenimi vozili in upravljavce prevzemnega mesta.

V okviru akcije je bilo pregledanih 48 zavezancev, ki imajo dovoljenje za zbiranje odpadnega železa, pri 5 zavezancih so bile ugotovljene nepravilnosti. Ugotovljeno je bilo, da so nekatere družbe prevzemale izrabljena vozila brez ustreznih dovoljenj oziroma so prevzemale izrabljena vozila brez predhodnega razstavljanja vozil v obratih za razstavljanje. Vsem zavezancem so bili izrečeni inšpekcijski ukrepi, prav tako pa uvedeni tudi prekrškovni postopki.

Inšpektorji so v okviru akcije opravili nadzor pri 33 zavezancih, ki imajo pridobljena dovoljenja na podlagi 9. člena Pravilnika. Nepravilnosti so bile ugotovljene pri 3 zavezancih in so se nanašale na neporočanje o razstavljenih izrabljenih vozilih in ravnanju z njimi, na skladiščenje razstavljenih izrabljenih vozilih na kmetijskih zemljiščih ter na neustrezno urejenost zajemanja in čiščenja padavinskih odpadnih vod. V inšpekcijskem postopku je bilo izrečeno opozorilo in izdani dve ureditveni odločbi. V enem primeru je bil uveden tudi prekrškovni postopek.

Pregledanih je bilo tudi 23 zavezancev, ki nimajo pridobljenega dovoljenja na podlagi 9. člena Pravilnika. Inšpektorji so pri 5 zavezancih ugotovili nepravilnosti, dvema zavezancema se je z inšpekcijsko odločbo prepovedalo zbiranje in obdelavo izrabljenih vozil, trem zavezancem pa je bila izdana odločba za odstranitev odpadkov. V štirih primerih so inšpektorji uvedli tudi prekrškovne postopke.

Pri nadzoru nad zavezanci, za katere je inšpekcija prejela informacijo, da nezakonito zbirajo in razstavljajo izrabljena vozila, je bilo opravljenih 30 pregledov, pri trinajstih zavezancih so bile ugotovljene nepravilnosti, trem kršiteljem je bil izdan plačilni nalog, sedmim pa se jim je namesto sankcije izreklo opozorilo.

V zvezi z odpravo nepravilnosti je bilo izdanih deset inšpekcijskih odločb, v enem primeru je bilo zavezancu izrečeno opozorilo, v dveh primerih pa postopek še ni zaključen.

Največkrat so bile nepravilnosti ugotovljene v zvezi z nezakonitim zbiranjem in razstavljanjem izrabljenih vozil, brez predhodno pridobljenih predpisanih dovoljenj.

Pri nadzoru nosilca skupnega načrta družbe Ekomobil in obratov za razstavljanje ni bilo ugotovljenih nepravilnosti.

V okviru akcije so inšpektorji obravnavali tudi prejete prijave in opravili nadzor pri 44 zavezancih, predvsem fizičnih osebah. V zvezi z ugotovljenimi nepravilnostmi je bilo v inšpekcijskih postopkih izrečenih 21 ukrepov, uvedenih je bilo 22 prekrškovnih postopkov. Največ nepravilnosti se je nanašalo  na nezakonito zbiranje in razstavljanje izrabljenih vozil.

 8. Koliko odpadnih avtomobilov letno je v Sloveniji odjavljenih iz prometa, nato pa se za njimi izgubi vsaka sled in pristanejo na raznih divjih odlagališčih? Ali in kako nameravate izboljšati evidence in nadzor nad iztrošenimi avtomobili, ki so odjavljeni iz prometa?

Odgovor_

Nadzor nad zadnjimi imetniki vozil je v pristojnosti nadzora Inšpekcije za okolje in naravo. V preteklih letih so področje skušali delno nadzorovati, vendar je bilo ugotovljeno, da glede na množično pojavljanje izjav o lokacijah vozil, ki jih je kar 150.000 letno, zadeve z inšpekcijskimi ukrepi ne morejo obvladati, zato bi bila potrebna drugačna sistemska ureditev. Inšpekcija za okolje in naravo ima zaposlenih 55 inšpektorjev, ki pa nadzirajo več kot 400 različnih predpisov s področij, kot so na primer onesnaževanje voda, gospodarjenje in rabo vode, ravnanje z odpadki, industrijsko onesnaževanje, varovanje in ohranjanje narave in ravnanje z gensko spremenjenimi organizmi. Dejstvo je, da je problematika manjšega zajema izrabljenih vozil v razgradnjo od načrtovanega očitnejša v državah, ki omogočajo odjavo vozila iz prometa. Kot bistven dejavnik, ki onemogoča učinkovito delovanje sistema razgradnje izrabljenih vozil v Sloveniji, je bila ugotovljena zloraba instrumenta odjave vozila iz prometa. Izjava, s katero lastnik motorno vozilo začasno odjavi iz prometa, se v veliko primerih izrablja tako, da se z njo odjavljajo iz prometa izrabljena vozila, ki jih pozneje zadnji lastniki oddajo v nelegalno razgradnjo. Glede na veliko število odjav letno (okrog 150.000 na leto) je nemogoče učinkovito izvajati nadzor nad vozili, ki so na ta način odjavljena iz prometa. Bistveno manjši zajem izrabljenih vozil v obdelavo od načrtovanega, zaradi zlorabe inštrumenta odjave vozila iz prometa na podlagi izjave o lokaciji, nima posledic zgolj z okoljskega vidika (potencialna obremenitev okolja zaradi nelegalne obdelave izrabljenih vozil, degradacija okolja zaradi zapuščenih vozil v naravnem okolju in na javnih površinah) in za doseganje okoljskih ciljev in predpisanih ciljev EU ampak tudi za izvajanje legalne dejavnosti predelave izrabljenih vozil in njene ekonomske upravičenosti in tudi z vidika dela na črno in sive ekonomije oziroma nespoštovanja davčne, tržne, delovne in ostale zakonodaje RS pri ravnanju z izrabljenimi vozili. Prav tako v veliki meri vpliva tudi na netočnost uradnih evidenc o vozilih.

Glede na to, da trenutno za uvedbo ustreznega finančnega inštrumenta, ki bi zagotovil večji zajem izrabljenih vozil v obdelavo in ga je predlagal MKO (dajatev na lastništvo vozila, prilagoditev obstoječe dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu), ni možno zagotoviti medresorskega soglasja in, da v trenutni situaciji ni moč pričakovati uvedbe novih dajatev, je naše ministrstvo decembra 2013 Ministrstvu za infrastukturo in prostor (MzIP) in Ministrstvu za notranje zadeve (MNZ) predlagalo kot alternativen ukrep časovno omejitev odjave vozila na podlagi izjave o lokaciji. Takšen ukrep je nujen, podporo takemu ukrepu pa zagotavljajo tudi proizvajalci vozil združeni v Sekcijo za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici, Obrtno podjetniška zbornica Slovenije in obstoječi subjekti, ki razgrajujejo izrabljena vozila. Glede na to, je bil ukrep časovne omejitve izjave o lokaciji za časovno obdobje enega leta, skupaj z inštrumentom pozivanja upravnih organov k izpolnjevanju obveznosti lastnika vozila, vključen v spremembe in dopolnitve Zakona o motornih vozilih, ki so v vladni proceduri.

S spoštovanjem,

mag. Dejan Židan

MINISTER

 

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1306 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2252 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1693 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1592 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2553 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2044 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
divja odlagališča minister za kmetijstvo in okolje Obvestila odlaganje odpadkov opec poslanka SLS PPV siva ekonomija smeti Židan

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Minister mag. Židan odgovarja poslanki SLS Jasmini Opec