PS SLS vložila amandmaje k Zakonu o finančni upravi in k Zakonu o SDH
SLS Slovenska ljudska stranka

Petek, 21. Marec 2014 ob 08:07

Ljubljana, 21. marec 2014 – Poslanska skupina SLS je v zadnjih dveh dneh vložila amandmaje, in sicer k Zakonu o finančni upravi, s katerim hoče PS SLS ohraniti sedanjo teritorialno organiziranost sedanjih davčnih oz. prihodnjih finančnih uradov in k Zakonu o Slovenskem državnem holdingu, kjer PS SLS med drugim predlaga, da pogodbo o medsebojnih razmerjih med RS in SDH (SDH je po novem samo upravljalec premoženja RS, ki bo za to storitev dobival finančno nadomestilo od države) potrjuje tudi DZ RS, saj gre za izredno občutljivo materijo, ki zahteva maksimalno transparenten pristop.

* * *
AMANDMA

k dopolnjenemu Predlogu zakona o finančni upravi (ZFU),

druga obravnava, EPA 1584 - VI, za Državni zbor RS

 

K 9. členu
Drugi odstavek 9. člena se spremeni tako, da se glasi_

»(2) Sedeži finančnih uradov ter obseg njihovih območij po upravnih enotah Finančne uprave Republike Slovenije so_

1. finančni urad BREŽICE, s sedežem v Brežicah, ki obsega območja upravnih enot_ Brežice, Krško in Sevnica;
2. finančni urad CELJE, s sedežem v Celju, ki obsega območja upravnih enot_ Celje, Laško, Slovenske Konjice, Šentjur pri Celju, Šmarje pri Jelšah in Žalec;
3. finančni urad DRAVOGRAD, s sedežem v Dravogradu, ki obsega območja upravnih enot_ Dravograd, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem in Slovenj Gradec;
4. finančni urad HRASTNIK, s sedežem v Hrastniku, ki obsega območja upravnih enot_ Hrastnik, Trbovlje in Zagorje ob Savi;
5. finančni urad KOČEVJE, s sedežem v Kočevju, ki obsega območji upravnih enot_ Kočevje in Ribnica;
6. finančni urad KOPER, s sedežem v Kopru, ki obsega območja upravnih enot_ Izola, Koper, Piran in Sežana;
7. finančni urad KRANJ, s sedežem v Kranju, ki obsega območja upravnih enot_ Jesenice, Kranj, Radovljica, Škofja Loka in Tržič;
8. finančni urad LJUBLJANA, s sedežem v Ljubljani, ki obsega območja upravnih enot_ Cerknica, Domžale, Grosuplje, Kamnik, Litija, Ljubljana, Logatec in Vrhnika;
9. finančni urad MARIBOR, s sedežem v Mariboru, ki obsega območja upravnih enot_ Lenart, Maribor, Pesnica, Ruše in Slovenska Bistrica.;
10. finančni urad MURSKA SOBOTA, s sedežem v Murski Soboti, ki obsega območja upravnih enot_ Gornja Radgona, Lendava, Ljutomer in Murska Sobota;
11. finančni urad NOVA GORICA, s sedežem v Novi Gorici, ki obsega območja upravnih enot_ Ajdovščina, Idrija, Nova Gorica in Tolmin;
12. finančni urad NOVO MESTO, s sedežem v Novem mestu, ki obsega območja upravnih enot_ Črnomelj, Metlika, Novo mesto in Trebnje;
13. finančni urad POSTOJNA, s sedežem v Postojni, ki obsega območji upravnih enot_ Ilirska Bistrica in Postojna;
14. finančni urad PTUJ, s sedežem na Ptuju, ki obsega območji upravnih enot_ Ormož in Ptuj;
15. finančni urad VELENJE, s sedežem v Velenju, ki obsega območji upravnih enot_ Mozirje in Velenje;
16. posebni finančni urad, s sedežem v Ljubljani, ki obsega območje celotne Republike Slovenije za_ banke, hranilnice, zavarovalnice, družbe, ki prirejajo trajne klasične igre na srečo in posebne igre na srečo, ter družbe, ki prirejajo posebne igre na srečo v igralnih salonih, borze, borznoposredniške družbe, investicijske družbe, družbe za upravljanje, pokojninske družbe in klirinško depotne družbe. Posebni finančni urad opravlja naloge finančnega urada tudi za gospodarske družbe, katerih skupni prihodki so v preteklem davčnem letu presegli 50 milijonov evrov.«

 

Obrazložitev:
Na matičnem delovnem telesu je bil sprejet popravek 9. člena, ki predvideva, da krajevno pristojnost, območje in sedež Generalnega finančnega urada ter finančnih uradov in razmejitev nalog med njimi določi vlada z uredbo, v okviru 12. statističnih regij, kot jih določajo predpisi o državni statistiki. Če do obravnave na matičnem delovnem telesu v Zakonu o finančni upravi nikjer ni eksplicitno pisalo, da se obetajo organizacijske spremembe v Finančni upravi (v nadaljevanju FURS), pa obstoječa rešitev zelo jasno predvideva zakonsko ukinitev Finančnih uradov s sedeži v Velenju, Ptuju in Kočevju. Kajti uredba Vlade RS bo morala slediti zakonski podlagi, ki predpisuje teritorialno organiziranost v okviru statističnih regij. Med samim sprejemanjem popravkov tega člena tudi ni bilo obrazložitve zakaj takšna odločitev oz. na podlagi katerih analiz je bila opravljena in po katerih merilih omenjena območja, ki so do sedaj imela svoj davčni urad, nimajo več pravice imeti svojega davčnega oz. po novem finančnega urada.

Predlagatelji amandmaja smo prepričani, da ne obstajajo nikakršni zadržki, da se z zakonom ne bi jasno določila tudi krajevna pristojnost, območje in sedež Generalnega finančnega urada ter posameznih finančnih uradov. V kolikor pa bo Vlada RS šla v teritorialno reorganizacijo finančnih uradov, se pričakuje, da potrditev za takšno odločitev poišče skozi zakonske spremembe v Državnem zboru RS.

 

Pristojnost Vlade RS glede organiziranja delovanja FURS s tem ne bo okrnjena, saj lahko Vlada RS vedno zaradi racionalizacije, ekonomičnosti postopkov ali iz drugih razlogov predlaga spremembo, in sicer ali tega zakona v tem delu ali na podlagi svojih pristojnosti in ukrepov zagotavlja večjo učinkovitost, kakovost in transparentnost delovanja bodoče finančne službe brez poseganja v teritorialno organiziranost takšnega, za državo izredno pomembnega organa. S predlaganim amandmajem se odločanje o tem prenaša na višji nivo, torej na Državni zbor RS, kar je bolj transparentno, saj s tem to področje postane predmet širše razprave in konsenza vseh zainteresiranih in ne samo domena ene izmed uredb Vlade RS.

* * *

AMANDMAJI

k dopolnjenemu Predlogu zakona o Slovenskem državnem holdingu (ZSDH-1),
druga obravnava, EPA 1640 - VI, za Državni zbor

 

K 27. členu
Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi_

 

»(2) Višino nadomestila in druga medsebojna razmerja v zvezi z opravljanjem nalog upravljanja naložb Republike Slovenije uredita SDH in Republika Slovenija s pogodbo, ki jo na predlog ministra, pristojnega za finance sklene vlada, po predhodni potrditvi v državnem zboru. Pogodba skladno s tem členom ne more posegati v pristojnosti in odgovornosti SDH pri upravljanju naložb v lasti Republike Slovenije in ne more postavljati dodatnih pogojev ali soglasij za upravljanje naložb ali razpolaganje z njimi.«

Obrazložitev:
Gre za osnovno spremembo v novem Zakonu o SDH, in sicer, da SDH ne bo več lastnik državnih naložb, temveč da bo zgolj upravljal naložbe Republike Slovenije, ki so v lasti vseh državljank in državljanov. Ravno zaradi tega je korektna in transparentna ureditev medsebojnih razmerij med Republiko Slovenijo in SDH ključnega pomena za učinkovito upravljanje državnega premoženja. Po prepričanju predlagatelja bi ravno zato moral pogodbo brez sklenitvijo potrditi tudi zakonodajalec, torej večina poslancev v Državnem zboru RS. Državni zbor spreminja zakon, spreminja koncept Slovenskega državnega holdinga, zato naj potrjuje tudi pogoje (tudi finančne), ki določajo medsebojna razmerja med državo in SDH.

K 40. členu
Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi_

»(1) Štiri člane nadzornega sveta imenuje državni zbor na predlog vlade, enega člana nadzornega sveta imenuje državni zbor na predlog Komisije Državnega zbora Republike Slovenije za nadzor javnih financ. Državni zbor daje soglasje k celotnemu predlogu vlade in predlogu komisije in ga ne more spreminjati.«

 

Obrazložitev:
V trenutno predlagani ureditvi celoten nadzorni svet predlaga vlada, potrdi pa ga lahko v celoti zgolj vladna koalicijska večina v državnem zboru, kar onemogoča kakršenkoli opozicijski nadzor nad upravljanjem tega premoženja, ki je sicer last vseh državljank in državljanov RS. Predstavnik opozicije, imenovan pod enakimi pogoji kot ostali člani nadzornega sveta, na predlog Komisije DZ RS za nadzor javnih financ, bo lahko zagotavljal večjo transparentnost delovanja SDH, ki je zagotovo v interesu celotne slovenske javnosti.

 

K 64. členu


Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi_

»(2) SDH četrtletno poroča o upravljanju vladi in odboru državnega zbora RS, pristojnemu za finance, četrtletno poročilo o upravljanju pa pošilja v vednost Komisiji Državnega zbora Republike Slovenije za nadzor javnih financ.«
Obrazložitev:
Po predlagani ureditvi je predvideno zgolj letno poročanje državnemu zboru v okviru obravnave letnega poročila o poslovanju SDH. Ker gre za zelo pomembno materijo celovitega upravljanja državnega premoženja, se z amandmajem predlaga četrtletno poročanje SDH odboru, pristojnemu za finance v državnem zboru, do nadaljnjega, podobno kot je predvideno, da naj bi to veljalo tudi za DUTB. K rednemu poročanju državnemu zboru sta bila do sedaj zavezana tudi SOD in KAD, ki z novim zakonom postaneta del SDH.

Poslanska skupina Slovenske ljudske stranke

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1313 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2255 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1698 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1597 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
amandmaji finančna uprava Obvestila poslanci SLS poslanska skupina PS SLS sdh

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

PS SLS vložila amandmaje k Zakonu o finančni upravi in k Zakonu o SDH