Ljubljana, 25. april 2014 - Stališče Poslanske skupine SLS k 4. točki dnevnega reda, to je na Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence, skrajšani postopek, je tretji dan zasedanja Državnega zbora Republike Slovenije na 24. redni seji predstavil poslanec SLS Janez Ribič:
»Kot so povedali že moji predhodniki, je razlog za spremembo Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence v prvi vrsti odprava protiustavnosti 28. člena zdaj veljavnega zakona s ciljem, da se zagotovi ureditev, ki bo spoštovala varstvo prostorske in komunikacijske zasebnosti pravnih oseb. Ključna ugotovitev Ustavnega sodišča RS je bila, da je poseganje v prostorsko in komunikacijsko zasebnost pravnih oseb dopustno le, če ga odredi sodišče. Kot vemo, je Ustavno sodišče RS maja lani objavilo odločbo, s katero je naložilo državnemu zboru, da mora neustavni prvi stavek prvega odstavka 28. člena tega zakona odpraviti v enem letu po objavi odločbe. Iz navedene odločbe Ustavnega sodišča RS jasno izhaja, da je za podroben pregled poslovnih prostorov podjetja, ki niso prosto dostopni javnosti ter elektronskih naprav nujna vnaprejšnja odredba pristojnega sodišča. Predlagane spremembe in dopolnitve Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence vključujejo vse dopolnitve tako, da po novem Javna agencija RS za varstvo konkurence brez privolitve podjetja ali obrazložene pisne odredbe pristojnega sodišča ne bo mogla več opravljati preiskave v podjetju, proti kateremu vodi postopek. Z amandmaji koalicije so dopolnjene oziroma spremenjene tudi določbe, na katere je upravičeno opozorila Zakonodajno-pravna služba državnega zbora. Med drugim se bo preiskava na podlagi odredbe sodišča smela izvajati le ob navzočnosti dveh polnoletnih prič, prav tako pa je za uvedbo preiskave nujen ne le sum, temveč utemeljen sum kršitve določbe 6. in 9. člena tega zakona oziroma 101. ali 102. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije. Med sumom in utemeljenim sumom pa, kot vsi vemo, je seveda bistvena razlika. V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke seveda podpiramo odpravo neustavne določbe Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence, bi pa ob tem vseeno imeli eno pripombo. Ustavno sodišče RS je, kot rečeno, na neustavnost opozorilo pred skoraj letom dni. Problematičen je bil praktično samo en člen, nekaj jih je bilo treba samo bolj kot ne lepotno popraviti in menimo, da to res ni kakšen posebno zahteven projekt, ki bi terjal dolgo pripravo, zato bi pričakovali, še posebej za naprej, da bi ministrstva oziroma Vlada RS vendarle skušala tekoče, recimo vsaj v treh ali štirih mesecih, odpraviti takšne neustavne določbe, ne da bi s temi popravki čakali čisto do izteka roka, ki ga postavi Ustavno sodišče RS. S tem bi še posebno spoštovanje izrazili tudi do najvišje sodne institucije v naši državi, do Ustavnega sodišča RS, in še posebej do našega najvišjega pravnega akta, to je do Ustave RS.«
»Kot so povedali že moji predhodniki, je razlog za spremembo Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence v prvi vrsti odprava protiustavnosti 28. člena zdaj veljavnega zakona s ciljem, da se zagotovi ureditev, ki bo spoštovala varstvo prostorske in komunikacijske zasebnosti pravnih oseb. Ključna ugotovitev Ustavnega sodišča RS je bila, da je poseganje v prostorsko in komunikacijsko zasebnost pravnih oseb dopustno le, če ga odredi sodišče. Kot vemo, je Ustavno sodišče RS maja lani objavilo odločbo, s katero je naložilo državnemu zboru, da mora neustavni prvi stavek prvega odstavka 28. člena tega zakona odpraviti v enem letu po objavi odločbe. Iz navedene odločbe Ustavnega sodišča RS jasno izhaja, da je za podroben pregled poslovnih prostorov podjetja, ki niso prosto dostopni javnosti ter elektronskih naprav nujna vnaprejšnja odredba pristojnega sodišča. Predlagane spremembe in dopolnitve Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence vključujejo vse dopolnitve tako, da po novem Javna agencija RS za varstvo konkurence brez privolitve podjetja ali obrazložene pisne odredbe pristojnega sodišča ne bo mogla več opravljati preiskave v podjetju, proti kateremu vodi postopek. Z amandmaji koalicije so dopolnjene oziroma spremenjene tudi določbe, na katere je upravičeno opozorila Zakonodajno-pravna služba državnega zbora. Med drugim se bo preiskava na podlagi odredbe sodišča smela izvajati le ob navzočnosti dveh polnoletnih prič, prav tako pa je za uvedbo preiskave nujen ne le sum, temveč utemeljen sum kršitve določbe 6. in 9. člena tega zakona oziroma 101. ali 102. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije. Med sumom in utemeljenim sumom pa, kot vsi vemo, je seveda bistvena razlika. V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke seveda podpiramo odpravo neustavne določbe Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence, bi pa ob tem vseeno imeli eno pripombo. Ustavno sodišče RS je, kot rečeno, na neustavnost opozorilo pred skoraj letom dni. Problematičen je bil praktično samo en člen, nekaj jih je bilo treba samo bolj kot ne lepotno popraviti in menimo, da to res ni kakšen posebno zahteven projekt, ki bi terjal dolgo pripravo, zato bi pričakovali, še posebej za naprej, da bi ministrstva oziroma Vlada RS vendarle skušala tekoče, recimo vsaj v treh ali štirih mesecih, odpraviti takšne neustavne določbe, ne da bi s temi popravki čakali čisto do izteka roka, ki ga postavi Ustavno sodišče RS. S tem bi še posebno spoštovanje izrazili tudi do najvišje sodne institucije v naši državi, do Ustavnega sodišča RS, in še posebej do našega najvišjega pravnega akta, to je do Ustave RS.«