Ljubljana, 25. april 2014 – Stališče Poslanske skupine SLS k 8. točki dnevnega reda, to je na tretjo obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije, v okviru rednega postopka, je tretji dan zasedanja Državnega zbora Republike Slovenije na 24. redni seji predstavil vodja Poslanske skupine SLS Mihael Prevc_
»Kot sem dejal že pri prvi obravnavi predlagane novele Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije, je bilo samo vprašanje časa, kdaj bo koalicija predlagala spremembe predlani sprejete ureditve na področju financiranja športnih organizacij.
V okviru prejšnje koalicije, del katere je bila tudi Slovenska ljudska stranka, smo sprejeli zakon, ki je po našem mnenju vzpostavil bolj uravnotežen, transparenten in nenazadnje bistveno bolj demokratičen način izbire članov sveta fundacije za financiranje športnih organizacij. Se pravi, fundacije, ki odloča o delitvi sredstev za tiste športne organizacije, športnike, trenerje, zaradi katerih je bila fundacija ustanovljena. Poleg tega so se s to novelo spremenili še pogoji glede nezdružljivosti članov sveta fundacije, določilo se je tudi opravljanje administrativnih nalog za fundacijo s strani Ministrstva RS za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. Določilo se je tudi nepoklicno opravljanje funkcije predsednika sveta fundacije. Predlagana novela v grobem vrača nazaj takšno stanje, kot je bilo pred uveljavitvijo zadnje novele tega zakona, v 2012. Tako se ponovno vzpostavlja sistem imenovanja članov Sveta Fundacije za šport na način, po katerem bo največ članov, kar 12, neposredno predlagal Olimpijski komite Slovenije - združenje športnih zvez. Naj spomnim, da je bila po zadnji noveli tega zakona uveljavljena ureditev, po kateri je 14 članov v imenovanje Državnemu zboru RS predlagal Strokovni svet Vlade RS za šport, ta pa je pridobil predloge članov s strani nacionalnih športnih zvez s področja individualnih kolektivnih športov, športne rekreacije, neolimpijskih športnih panog, občinskih športnih zvez, športnikov ter športnih trenerjev oziroma strokovnjakov. Predlagani zakon sicer delno sledi podobnemu principu, kot smo ga zasledovali s prejšnjo novelo zakona, da bodo zgoraj navedeni športni deležniki lahko predlagali člane v izvolitev olimpijskemu komiteju, vendar je po mnenju Poslanske skupine Slovenske ljudske stranke v takšnem načinu predlaganja preveč možnosti za manipulacije, ki smo jih bili deležni pred uveljavitvijo zadnje novele obravnavanega zakona. Naj spomnim, kako se je takrat predlagalo člane v imenovanje sveta fundacije. Člani skupščine Olimpijskega komiteja Slovenije - združenja športnih zvez so lahko odločali le o paketu kandidatov, ki so pred tem šli skozi sito izvršilnega odbora olimpijskega komiteja. Nezanemarljivo tudi ni bilo dejstvo, da so imele nekatere športne zveze na skupščini olimpijskega komiteja sicer pravico glasovanja, vendar je bil njihov glas vreden, če se izrazim v športnem žargonu, nič točk. Tovrsten način imenovanja po mnenju poslancev Slovenske ljudske stranke ni bil ne transparenten ne demokratičen, koneckoncev pa tudi ni zagotavljal uravnotežene zastopanosti nacionalnih športnih zvez v svetu fundacije. Predvsem zaradi tega smo bili tudi naklonjeni sprejetju prejšnje novele, ki je dala več samostojnosti neposredno nacionalnim športnim zvezam. Po predlaganem zakonu bodo v imenovanje Državnemu zboru RS v svet športne fundacije lahko predlagane še organizacije, ki niso članice olimpijskega komiteja, združenja športnih zvez, reprezentativna združenja občin, Zveza športnih pedagogov in vlada. Predlagana novela Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije sicer resda ni tako drastična, kot je bila ureditev pred lansko novelo, ko je lahko sedem članov sveta predlagal olimpijski komite kar neposredno, brez upoštevanja mnenja nacionalnih ali občinskih športnih zvez. V času obravnave zakona so tudi bile sprejete nekatere spremembe, ki jih je predlagala Komisija za preprečevanje korupcije in naj bi povečevale stopnjo transparentnosti in preprečevale konflikt interesov članov sveta fundacije v primerih odločanja o dodeljevanju sredstev posamezni organizaciji. To namero v Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke podpiramo, kar pa ne pomeni, da s tem izrekamo podporo predlaganemu zakonu. Menimo namreč, da je veljaven način imenovanja članov Sveta Fundacije za šport ustrezen in ne potrebuje sprememb. Zadržani pa smo tudi do ostalih predlaganih sprememb. Predlagana ponovna vzpostavitev funkcije direktorja Fundacije za šport kot poslovodnega organa je, po našem mnenju, nepotrebna, prav tako ne vidimo nobene potrebe po ponovnem prenosu odpravljanja administrativnih nalog iz Ministrstva RS za izobraževanje, znanost in šport na fundacijo, saj se s tem po nepotrebnem ustvarjajo novi stroški brez posebne dodane vrednosti. Da o treh tisočakih evrov plače, kolikor jih bo prejemal direktor fundacije, niti ne izgubljam besed. V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke smo mnenja, da je treba dati športnikom, ki so največji ambasadorji naše države, ustrezne pogoje za njihovo delovanje in tudi dovolj finančnih sredstev za nastopanje na svetovnem parketu kot tudi za spodbudo mlajšim generacijam. Za nas je zato ključen predvsem način razdelitve sredstev, s katerimi razpolaga fundacija za financiranje športnih organizacij. S takšnimi organizacijskimi mahinacijami, kot so predlagane v noveli Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije, pa ponovno prednost dajemo formi pred vsebino, kar se še nikoli ni izkazalo za pozitivno, zato Poslanska skupina Slovenske ljudske stranke predlaganega zakona ne bo podprla.«
»Kot sem dejal že pri prvi obravnavi predlagane novele Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije, je bilo samo vprašanje časa, kdaj bo koalicija predlagala spremembe predlani sprejete ureditve na področju financiranja športnih organizacij.
V okviru prejšnje koalicije, del katere je bila tudi Slovenska ljudska stranka, smo sprejeli zakon, ki je po našem mnenju vzpostavil bolj uravnotežen, transparenten in nenazadnje bistveno bolj demokratičen način izbire članov sveta fundacije za financiranje športnih organizacij. Se pravi, fundacije, ki odloča o delitvi sredstev za tiste športne organizacije, športnike, trenerje, zaradi katerih je bila fundacija ustanovljena. Poleg tega so se s to novelo spremenili še pogoji glede nezdružljivosti članov sveta fundacije, določilo se je tudi opravljanje administrativnih nalog za fundacijo s strani Ministrstva RS za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. Določilo se je tudi nepoklicno opravljanje funkcije predsednika sveta fundacije. Predlagana novela v grobem vrača nazaj takšno stanje, kot je bilo pred uveljavitvijo zadnje novele tega zakona, v 2012. Tako se ponovno vzpostavlja sistem imenovanja članov Sveta Fundacije za šport na način, po katerem bo največ članov, kar 12, neposredno predlagal Olimpijski komite Slovenije - združenje športnih zvez. Naj spomnim, da je bila po zadnji noveli tega zakona uveljavljena ureditev, po kateri je 14 članov v imenovanje Državnemu zboru RS predlagal Strokovni svet Vlade RS za šport, ta pa je pridobil predloge članov s strani nacionalnih športnih zvez s področja individualnih kolektivnih športov, športne rekreacije, neolimpijskih športnih panog, občinskih športnih zvez, športnikov ter športnih trenerjev oziroma strokovnjakov. Predlagani zakon sicer delno sledi podobnemu principu, kot smo ga zasledovali s prejšnjo novelo zakona, da bodo zgoraj navedeni športni deležniki lahko predlagali člane v izvolitev olimpijskemu komiteju, vendar je po mnenju Poslanske skupine Slovenske ljudske stranke v takšnem načinu predlaganja preveč možnosti za manipulacije, ki smo jih bili deležni pred uveljavitvijo zadnje novele obravnavanega zakona. Naj spomnim, kako se je takrat predlagalo člane v imenovanje sveta fundacije. Člani skupščine Olimpijskega komiteja Slovenije - združenja športnih zvez so lahko odločali le o paketu kandidatov, ki so pred tem šli skozi sito izvršilnega odbora olimpijskega komiteja. Nezanemarljivo tudi ni bilo dejstvo, da so imele nekatere športne zveze na skupščini olimpijskega komiteja sicer pravico glasovanja, vendar je bil njihov glas vreden, če se izrazim v športnem žargonu, nič točk. Tovrsten način imenovanja po mnenju poslancev Slovenske ljudske stranke ni bil ne transparenten ne demokratičen, koneckoncev pa tudi ni zagotavljal uravnotežene zastopanosti nacionalnih športnih zvez v svetu fundacije. Predvsem zaradi tega smo bili tudi naklonjeni sprejetju prejšnje novele, ki je dala več samostojnosti neposredno nacionalnim športnim zvezam. Po predlaganem zakonu bodo v imenovanje Državnemu zboru RS v svet športne fundacije lahko predlagane še organizacije, ki niso članice olimpijskega komiteja, združenja športnih zvez, reprezentativna združenja občin, Zveza športnih pedagogov in vlada. Predlagana novela Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije sicer resda ni tako drastična, kot je bila ureditev pred lansko novelo, ko je lahko sedem članov sveta predlagal olimpijski komite kar neposredno, brez upoštevanja mnenja nacionalnih ali občinskih športnih zvez. V času obravnave zakona so tudi bile sprejete nekatere spremembe, ki jih je predlagala Komisija za preprečevanje korupcije in naj bi povečevale stopnjo transparentnosti in preprečevale konflikt interesov članov sveta fundacije v primerih odločanja o dodeljevanju sredstev posamezni organizaciji. To namero v Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke podpiramo, kar pa ne pomeni, da s tem izrekamo podporo predlaganemu zakonu. Menimo namreč, da je veljaven način imenovanja članov Sveta Fundacije za šport ustrezen in ne potrebuje sprememb. Zadržani pa smo tudi do ostalih predlaganih sprememb. Predlagana ponovna vzpostavitev funkcije direktorja Fundacije za šport kot poslovodnega organa je, po našem mnenju, nepotrebna, prav tako ne vidimo nobene potrebe po ponovnem prenosu odpravljanja administrativnih nalog iz Ministrstva RS za izobraževanje, znanost in šport na fundacijo, saj se s tem po nepotrebnem ustvarjajo novi stroški brez posebne dodane vrednosti. Da o treh tisočakih evrov plače, kolikor jih bo prejemal direktor fundacije, niti ne izgubljam besed. V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke smo mnenja, da je treba dati športnikom, ki so največji ambasadorji naše države, ustrezne pogoje za njihovo delovanje in tudi dovolj finančnih sredstev za nastopanje na svetovnem parketu kot tudi za spodbudo mlajšim generacijam. Za nas je zato ključen predvsem način razdelitve sredstev, s katerimi razpolaga fundacija za financiranje športnih organizacij. S takšnimi organizacijskimi mahinacijami, kot so predlagane v noveli Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije, pa ponovno prednost dajemo formi pred vsebino, kar se še nikoli ni izkazalo za pozitivno, zato Poslanska skupina Slovenske ljudske stranke predlaganega zakona ne bo podprla.«