Predsednik SLS Franc Bogovič: Namesto da bi za gradnjo nujnih objektov uporabili evropski denar, nam grozi, da bomo plačevali kazni!
SLS Slovenska ljudska stranka

Torek, 29. April 2014 ob 11:33

Ljubljana, 29. april 2014 - Stališče PS SLS k edini točki dnevnega reda današnje 62. izredne seje DZ RS, to je na obravnavo Predloga priporočila v zvezi z zaustavitvijo izplačil kohezijskih sredstev, je predstavil predsednik SLS in poslanec SLS Franc Bogovič. Več v nadaljevanju.

V PS SLS in PS NSi smo se odločili vložiti zahtevo za sklic nujne seje Odbora DZ RS za kmetijstvo in okolje, na kateri so bili tudi sprejeti določeni sklepi, ki so bili nadgrajeni tudi še včeraj na seji Obora DZ RS za gospodarstvo, ki je bila predhodnica današnje seje DZ RS. Zakaj sem izrazil dobrodošlico tu prisotnim županom? Zato, ker so ti župani, ki so tu na balkonu, in še kup drugih županov, dokazali nasprotno tistemu, kar se je vztrajno ponavljalo - da občine niso pripravljene, da ne znajo voditi projektov in da je zaradi tega zastoj na črpanju evropskih sredstev. Zakaj imamo danes dovolj projektov? Bom  kar malce poosebil to zadevo, kajti 2012 sem se osebno zelo veliko ukvarjal s temi projekti. Ko sem v začetku marca 2012 pregledal to področje, je bilo 12 aktivnih projektov, 12 gradbišč je bilo odprtih. Danes je aktivnih projektov 49. 37 izrednih pravic in 12 iz tako imenovanega overcommitmenta, tu pa so predstavniki občin, ki imajo v rokah gradbena dovoljenja in izbrane izvajalce še za dodatnih 11 projektov. Se pravi, v tem času smo prišli iz 12 na 60 aktivnih projektov. In to so vsi projekti, ki so zapisani v operativnem programu OPROPI za obdobje 2007–2013, nihče si ni umislil, nihče ni v tistem letu zbiral po političnih barvah, kdo bo šel naprej in kdo ne.

Naj vam povem, kaj sem ugotovil. Kdo vodi politiko na področju rabe kohezijskih sredstev na okoljski infrastrukturi? Prvič, uradniki nižjega ranga na ministrstvu, bivšem, za okolje, danes na ministrstvu za kmetijstvo in okolje, ki so sami izbirali skupaj s predpostavljenimi, kateri projekti bodo šli naprej. Od tu naprej imajo ključ do projektov inženiring hiše, projektanti in lobisti, ki so politično, gospodarsko, podjetniško zlobirali nekatere projekte. Ko sem opazil to situacijo in tudi to, da bo najmanj 60 % teh sredstev ostalo neizkoriščenih, če bomo šli po tej poti, smo pač  spremenili način dela. Kaj smo naredili? Za mizo smo se usedli skupaj z nosilci projektov in pregledali vseh 60 projektov. Kaj sem ugotovil? Da je cela vrsta projektov bistveno dlje v fazi priprave projekta 2012 kot tisti, ki so že dobili odločbo 2008–2009. In za to je bilo takrat razumevanje v vladi, v kateri sem bil član, da smo se prek ministrstva za gospodarstvo s kolegom Žerjavom dogovorili s financami in da smo uvedli tako imenovani overcommitment, s katerim se je omogočilo, da bi se poleg 550 milijonov porabilo še 180 milijonov evrov dodatnih sredstev. In takrat je bila tudi dana zelena luč in hkrati naloga vsem nosilnim vodjem projektov kakor tudi občinam,  županom, projektantom, da pripravijo čim več projektov do faze, ki se ji reče ready to go. Se pravi, lahko začnemo delati in v tem času smo delali tudi to, da smo ugotavljali, kateri projekt je neprimeren, da bi šel naprej. Tako je bil projekt Center za ravnanje z odpadki v Logatcu izločen iz perspektive, ker smo pač ugotovili, da ne rabimo toliko centrov. Ko je bil danes pogrešani minister Židan že tolikokrat omenjen; vse, kar je v tem tednu naredil, je to, da je podpisal odločbo za Cerad Novo mesto, zaradi katerega bom v naslednjih dneh napisal odprto pismo njemu in še predsednici vlade ter tudi vsem županom, ki so za tem projektom, ker bom opozoril na Dolenjski teš, kakor mu pravim. To je bilo vse, kar je uspel narediti. O tem drugič, ne danes.

Naprej. V kakšni fazi smo danes mi? Danes smo spet v tej fazi, ko se morate, spoštovani kolegi na ministrstvih, projektno usesti za mizo, tako kot sva to storila s kolegom Žerjavom enkrat na mesec na mesečnih koordinacijah skupaj s projektanti, z inženiring hišami, in morate ugotoviti, kateri projekt bo realiziran do konca 2015 in  kateri ne. Mesečni terminski plani so za vsak projekt in če ga mesečno kontroliraš, točno veš, kaj bo realizirano in kaj ne bo. In ne umivajte si pilatovsko roke še naprej in ne naslavljate na župane, naj romajo po Sloveniji in moledujejo pri drugih županih, naj se odrečejo kateremu od projektov. Zakaj se ne bodo odrekli projektom? Zato, ker je vaša vlada zapisala v naslednji kohezijski program, da pač ne bo financirala vseh teh projektov, da manjka 250 do 300 milijonov evrov in to je ključni problem, s katerim se ukvarjamo. Ne bi bilo treba, da se danes s tem ukvarja parlament, ampak sem vesel, da se lahko javno o tem spregovori. Problem je v tem, da se je vlada odločila, da bo dala na področje kohezije samo še dodatnih 200, 250 milijonov evrov v naslednji finančni perspektivi, če bi pa želela vseh teh 60 projektov, ki sem jih omenil, izpeljati, bi morala dati pa najmanj 450 do 500 milijonov evrov. In v tem grmu tiči zajec. Povejte slovenski javnosti_ ne rabimo teh 11 vodovodov in kanalizacijskih sistemov. Povejte javnosti, da ste se pač odločili, da boste naslednjo kohezijo, v kateri imamo na razpolago milijardo sredstev za ta področja, usmerili v neke druge programe. Programe, ki jih sicer še nimate.

Govorite o pospešitvi gospodarske rasti ne vem česa. Mogoče bo to kakšna subvencija ali pa se boste 2018, 2019 spraševali tako, kot smo se mi 2012, kje so ti projekti, s katerimi bi porabili ta denar. In to je ključni problem. Ko boste imeli ta  problem rešen, boste lahko tem županom, pa še tistim, na katere naslavljate vprašanja za delitev na faznost, zagotovili, da bodo imeli v naslednji finančni perspektivi tisti preostanek projektov ali v celoti ali delno plačan in takrat, verjemite, 13 let sem bil župan, to so razumni ljudi, to niso politikanti, kot je marsikdo v teh prostorih; vse se boste dogovorili. Priti pa morate z jasno, odločno  besedo in z zagotovilom. Kot zdaj, ko so bila vprašanja, pa potem odgovori »nimamo podlag«, »nimamo tega, nimamo onega« … Odlično, da o tem govorimo v državnem zboru! Za mojim hrbtom ste predstavniki vlade, tamle so župani, sam sem na sejah odborov zdaj že dvakrat dejal, nikogar več ne rabimo. Mi smo odgovorni za to, če je treba kaj spremeniti zakonodajo, jo bomo v teh klopeh, če je treba kaj v uredbah, boste na vladi, če je treba tako, kot smo naredili mi, da smo na odgovornost poklicali Zavod za varstvo narave, za varstvo kulture, torej tiste, ki peljejo revizije, tiste, ki so odgovorni  za projekte, da so to prednostni projekti, ker gre za črpanje evropskih sredstev, boste svojo delo na tem področju naredili.

Od tu naprej pa verjemite; župani so dokazali, da znajo opraviti svoje delo. Sam v tej točki vidim zelo enostavne rešitve, ki jih tudi  izžarevajo ti sklepi in naj jih ob zaključku tudi strnem. Prvič - takoj je treba narediti jasen pregled teh 49 projektov, za katere so že izdane odločbe, tiste, za katere še bodo in za teh 11 projektov ugotoviti, katere je možno deliti v faze, katere pa ne. Tiste, ki jih je možno deliti na faze, ugotovite vi na ministrstvu, ker mora biti to celovit sklop. Pojdite do članov odborov, pojdite do županov in jim povejte, tako in tako je možno narediti, tako bo treba vlogo še enkrat narediti. Marsikateri od teh  županov, ne vem, pomurski, kjer imajo projekt 50 milijonov, bodo najbrž veseli, ker teh projektov ne bodo izpeljali v dveh letih. In ko boste imeli to zadevo jasno razdeljeno, poglejte v kohezijskem delu na področju železnic, če bo porabljen ves denar. Trdim, da najbrž ne bo, če boste zagotovili, hvala bogu, sicer pa od tam dajte po nekaj milijonov na vsak projekt in spravimo v pogon še teh 11 projektov, pa bo 60 delujočih projektov. Če pa je 60 delujočih projektov in če vsak od teh projektov naredi milijon evrov na mesec, pa se nabere realizacija in mi bomo rabili, kot smo videli, realizacijo 80 milijonov na mesec, če bomo želeli ta denar spraviti skozi za celo kohezijo in tu so največji zaostanki. In na takšen način si sam predstavljam, kako bi se ta problem rešil? Od tu naprej ključno vprašanje - in danes dajte Slovencem odgovor, da ne bomo po nepotrebnem izgubljali časa.

Ali boste zagotovili 450 milijonov evrov v naslednjem kohezijskem obdobju za področje odpadnih voda in vodooskrbe? Če boste rekli ne, boste danes nekaj zelo jasno povedali. Prvič, da v Suhi krajini, pa še kje  drugje, ne rabijo vode, kljub temu, da jo danes vozijo domov. In drugo, kar boste povedali, da ste se odločili, da bo Slovenija plačevala kazen za vsa kanalizacijska območja, ki jih ne bomo zgradili do 2015 oziroma do 2017, ko imamo roke. Upam, da veste, s kakšnim ognjem se igrate, ko »gemblate« s tem denarjem, če uporabim igralniški izraz. Plačevali bomo pa mi. Namesto da bi zdaj za te projekte, za katere je nujno, da jih zgradimo, uporabili evropski denar, nam grozi, da bomo plačevali kazni, ker smo se 2004 zavezali, do kdaj bomo rešili te sisteme. In za božjo voljo, bodimo  toliko modri, toliko pametni in si naredimo jasne prioritete. Oprostite, v Suhi krajini je prva prioriteta zgraditi vodovod in pripeljati vodo do domov, ne fantazirajo o kakšnih drugih zadevah, ker brez vode enostavno ne bo šlo skozi in tako je še marsikje drugje. Naslednja zadeva, ki jo je treba narediti - kot četrto - je treba spremeniti v Zakonu o izvrševanju proračuna, da se lahko občine zadolžijo za kohezijske projekte. Naredite  prioriteto, da bi se faznost projektov realizirala na takšen način, da bi se najprej črpala občinska in državna sredstva.

Če je treba za to najeti v tujini kredite, pa naj jih najame država. Za banke jih najemamo, dajmo jih še  par 10 milijonov najeti zato, da bomo zgradili vodovode, in tem projektom dajte prednost, pa tudi če bo v proračunu primanjkljaj, ker je to enostavno treba narediti. In  ključno, kar je, županom dajte zagotovilo, da boste te projekte, vseh teh 60, sam ocenjujem še dodatnih 5, ki jih je nujnih, realizirali skozi dve finančni perspektivi. Takrat, ko so se projekti napisali kot številke z vsebinami, je bila ocena očitno premalo realna, da je to možno narediti s 550 milijoni. Realnost je pokazala, da za to potrebujemo približno 1 milijardo. Vse skupaj so pa ti projekti vredni skoraj 2 milijardi, kajti kar polovica ni priznanih stroškov, nekaj je lastne udeležbe, 2 milijardi pa pomeni 6 let po 350 milijonov na okroglo, to je pa 1 % bruto družbenega prihodka. Tudi to lahko naredimo in upam, da se vsi zavedamo, kaj pomeni, če bi 1 % BDP naredili skozi izpeljavo kohezijskih projektov. Statistika, s katero se ta vlada edino lahko pohvali, govori o  tem, da je gospodarska rast nastala ravno zaradi tega, kar se je delalo na okoljskih projektih in verjemite, veliko tega je bilo narejenega 2012. Vesel sem, da tudi predstavniki vlade, vključno z ministrom Židanom, priznavajo, kakor tudi državna sekretarka, da so bili tu koraki v pravo smer in nadaljujte jih po tej poti in boste imeli podporo tako s koalicije kot opozicije, ker tako, kot je bilo rečeno na seji odbora, vodo pijejo vsi, ki so kakršnegakoli političnega prepričanja in tudi župane nič ne briga, pa če pogledate projekte, so župani iz vseh političnih strank, tako da pojdimo k temu delu in ga naredimo in bo v dobro črpanju evropskih sredstev, v dobro slovenskega gospodarstva in pa Slovenk ter Slovencev.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1305 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2250 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1692 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1590 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2553 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2041 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
Bogovič državni zbor DZ RS evropska sredstva Obvestila seja stališče

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Predsednik SLS Franc Bogovič: Namesto da bi za gradnjo nujnih objektov uporabili evropski denar, nam grozi, da bomo plačevali kazni!