Na podlagi 2. odstavka 48. člena Poslovnika Državnega zbora Republike Slovenije zahtevata Poslanska skupina NSi in Poslanska skupina SLS sklic nujne seje Odbora za zadeve Evropske unije s točko dnevnega reda_
Imenovanje člana Evropske komisije iz Republike Slovenije
Obrazložitev:
Imenovanje funkcionarjev v institucije Evropske unije (v nadaljevanju_ EU) je v določeni meri s pravili urejeno že na ravni same EU oziroma v okviru posamezne institucije. Določene postopke v zvezi s predlaganjem oziroma imenovanjem kandidatov za funkcionarje pa lahko avtonomno izvajajo tudi države, iz katerih prihajajo. Pri tem lahko pride do razlik med posameznimi državami glede državnih organov, ki sodelujejo v navedenih postopkih. Vlade imajo pri tem že v osnovi največ pristojnosti, določeno vlogo pa imajo lahko tudi drugi organi, predvsem parlamenti in predsedniki držav.
Vidnejšo vlogo pri imenovanju kandidatov v institucije EU imajo parlamenti naslednjih držav članic: npr. Avstrija, Bolgarija, Češka, Litva, Poljska, tudi Slovenija.
Predlagatelji ocenjujemo, da je v Državnem zboru v skladu z določili Lizbonske pogodbe in v skladu s prizadevanji za zagotavljanje čim večje demokratične preglednosti in legitimnosti potrebna poglobljena razprava o načinu izbire kandidata za člana Evropske komisije iz Republike Slovenije. To je pomembno še toliko bolj v času, ko vlada opravlja zgolj tekoče posle. Načini izbire kandidata iz Republike Slovenije za člana evropske komisije tudi v primeru preteklih imenovanj niso bili jasni in pregledni, kar pa bi moralo biti osnovno vodilo, če želimo, da se bo pri državljankah in državljanih ohranilo, okrepilo ali povrnilo zaupanje v Evropsko unijo in njene institucije.
7. odstavek člena 17 Pogodbe o EU namreč pravi_
»Ob upoštevanju volitev v Evropski parlament in po opravljenih ustreznih posvetovanjih Evropski svet s kvalificirano večino Evropskemu parlamentu predlaga kandidata za predsednika Komisije. Evropski parlament izvoli tega kandidata z večino svojih članov. Če ta kandidat ne dobi zahtevane večine, Evropski svet v enem mesecu s kvalificirano večino predlaga novega kandidata, ki ga Evropski parlament izvoli po istem postopku.«
Po smiselni analogiji uporabe 7. odstavka člena 17 Pogodbe o Evropski uniji in v smislu zagotavljanja čim večje demokratične legitimnosti in preglednosti predlagamo, da Odbor za zadeve EU po razpravi sprejme naslednja sklepa_
Odbor za zadeve Evropske unije predlaga Vladi Republike Slovenije, da za kandidata za člana Evropske komisije iz Republike Slovenije Svetu in izvoljenemu predsedniku Evropske komisije predlaga izvoljenega poslanca v Evropski parlament iz liste, ki je na letošnjih volitvah v Evropski parlament dobila največ glasov.
Hkrati Odbor za zadeve Evropske unije predlaga Vladi Republike Slovenije, da se o izbiri omenjenega kandidata posvetuje z Odborom za zadeve Evropske unije
Mihael Prevc Mag. Matej Tonin
vodja poslanske skupine SLS vodja poslanske skupine NSi
Imenovanje člana Evropske komisije iz Republike Slovenije
Obrazložitev:
Imenovanje funkcionarjev v institucije Evropske unije (v nadaljevanju_ EU) je v določeni meri s pravili urejeno že na ravni same EU oziroma v okviru posamezne institucije. Določene postopke v zvezi s predlaganjem oziroma imenovanjem kandidatov za funkcionarje pa lahko avtonomno izvajajo tudi države, iz katerih prihajajo. Pri tem lahko pride do razlik med posameznimi državami glede državnih organov, ki sodelujejo v navedenih postopkih. Vlade imajo pri tem že v osnovi največ pristojnosti, določeno vlogo pa imajo lahko tudi drugi organi, predvsem parlamenti in predsedniki držav.
Vidnejšo vlogo pri imenovanju kandidatov v institucije EU imajo parlamenti naslednjih držav članic: npr. Avstrija, Bolgarija, Češka, Litva, Poljska, tudi Slovenija.
Predlagatelji ocenjujemo, da je v Državnem zboru v skladu z določili Lizbonske pogodbe in v skladu s prizadevanji za zagotavljanje čim večje demokratične preglednosti in legitimnosti potrebna poglobljena razprava o načinu izbire kandidata za člana Evropske komisije iz Republike Slovenije. To je pomembno še toliko bolj v času, ko vlada opravlja zgolj tekoče posle. Načini izbire kandidata iz Republike Slovenije za člana evropske komisije tudi v primeru preteklih imenovanj niso bili jasni in pregledni, kar pa bi moralo biti osnovno vodilo, če želimo, da se bo pri državljankah in državljanih ohranilo, okrepilo ali povrnilo zaupanje v Evropsko unijo in njene institucije.
7. odstavek člena 17 Pogodbe o EU namreč pravi_
»Ob upoštevanju volitev v Evropski parlament in po opravljenih ustreznih posvetovanjih Evropski svet s kvalificirano večino Evropskemu parlamentu predlaga kandidata za predsednika Komisije. Evropski parlament izvoli tega kandidata z večino svojih članov. Če ta kandidat ne dobi zahtevane večine, Evropski svet v enem mesecu s kvalificirano večino predlaga novega kandidata, ki ga Evropski parlament izvoli po istem postopku.«
Po smiselni analogiji uporabe 7. odstavka člena 17 Pogodbe o Evropski uniji in v smislu zagotavljanja čim večje demokratične legitimnosti in preglednosti predlagamo, da Odbor za zadeve EU po razpravi sprejme naslednja sklepa_
Odbor za zadeve Evropske unije predlaga Vladi Republike Slovenije, da za kandidata za člana Evropske komisije iz Republike Slovenije Svetu in izvoljenemu predsedniku Evropske komisije predlaga izvoljenega poslanca v Evropski parlament iz liste, ki je na letošnjih volitvah v Evropski parlament dobila največ glasov.
Hkrati Odbor za zadeve Evropske unije predlaga Vladi Republike Slovenije, da se o izbiri omenjenega kandidata posvetuje z Odborom za zadeve Evropske unije
Mihael Prevc Mag. Matej Tonin
vodja poslanske skupine SLS vodja poslanske skupine NSi