Sprejeti je treba pošteno in zakonito cenovno politiko!
Koper, 30. september 2014 – V Mestnem odboru SLS Koper se zavedamo neurejenosti parkiranja na območju mestnega jedra Kopra, saj je stalnica več let. »Izhajamo iz stališča in koristi uporabnikov. Obžalujemo, da je župan za občasne obiskovalce, ki v Koper pridejo predvsem na razvedrilo, sorazmerno dobro poskrbel, saj je parkiranje po 15. uri na večini parkirišč ob koprski promenadi brezplačno, na območju »županove Palma di Popo in slaščičarne Kroštola« pa je prva ura celo zastonj,« pravi predsednica MO SLS Koper Olga Franca in dodaja_ »Žal take sreče niso deležni bolni ali betežni obiskovalci obeh mestnih zdravstvenih domov, ki morajo že prvo uro plačati en evro, parkirišči pa sta plačljivi do konca delovnega časa zdravstvenih domov!«
1 evro na uro za 10 m²! V desetih urah dnevnega parkiranja to znese 10 evrov. Če to pomnožimo še s 30 dnevi dobimo 300 evrov. »Oprostite, za kako veliko stanovanje boste mesečno plačali tako najemnino? Verjetno ne bo merilo le 10 m²? Korektne mestne oblasti parkiranje na območjih javnih zdravstvenih ustanov uredijo brezplačno, a časovno omejeno – v sosednji Izoli npr. je omejeno na dve uri,« dodaja Olga Franca.
V MO SLS Koper vidimo problem tudi v letni dovolilnici v ožjem mestnem jedru, saj se dobi parkirni prostor za samo eno vozilo na stanovanjsko enoto. »Javna uprava je dolžna zagotoviti določeno število vsem prebivalcem občine pod enakimi pogoji, zato je prav, da občina omogoči vsem domicilnim prebivalcem drugo parkirno mesto pod enakimi neprofitnimi pogoji,« pravi kandidatka SLS za županjo MO Koper Olga Franca in dodaja_ »Za zagotovitev enakopravnosti občanov mora cena ure parkiranja drugega vozila domicilnega prebivalca predstavljati le neprofitno odškodnino za prekomerno uporabo javne dobrine«.
»Parkiranje po neprofitni ceni predstavlja korektno rešitev tudi za vsakodnevne obiskovalce, ki se v Koper vozijo na delo ali študij in so zaradi slabega javnega prevoza primorani uporabljati osebno vozilo. Rešitev za take uporabnike je možnost nakupa neprofitnega abonmaja za parkiranje na površinah ob mestnem jedru,« poudarja Olga Franca. Takšni uporabniki bi plačevali nekoliko dražje abonmaje kot domicilni prebivalci, saj je treba spodbujati uporabo javnega prevoza.
MO SLS Koper zato poudarja, da je treba parkiranje reševati sočasno z urbanističnim načrtovanjem mesta kot sestavnim delom ostalih življenjskih funkcij mesta, ne pa kot nekakšno »biznis nišo« za bogate privilegirance. Predsednica MO SLS Koper Olga Franca, ki je tudi kandidatka SLS za županjo MO Koper, ob tem dodaja_ »Na javnih površinah lahko višjo parkirno ceno od neprofitne opravičimo le v primerih, ko je treba na visoko obremenjenih parkiriščih zagotoviti čim višjo frekvenco izmenjave parkiranih vozil, in ko z višino parkirnine zmanjšujemo prevelike prometne obremenitve mestnih središč z osebnimi vozili.« Pravi še, da je treba v ta namen območja mestnega jedra ustrezno conirati in omogočati le kratkotrajno parkiranje, daljše parkiranje pa po neprofitni ceni omogočiti na parkiriščih ob obrobju mestnih središč, od koder je središče mesta lahko dosegljivo tudi po nekaj minutni hoji.
Koper, 30. september 2014 – V Mestnem odboru SLS Koper se zavedamo neurejenosti parkiranja na območju mestnega jedra Kopra, saj je stalnica več let. »Izhajamo iz stališča in koristi uporabnikov. Obžalujemo, da je župan za občasne obiskovalce, ki v Koper pridejo predvsem na razvedrilo, sorazmerno dobro poskrbel, saj je parkiranje po 15. uri na večini parkirišč ob koprski promenadi brezplačno, na območju »županove Palma di Popo in slaščičarne Kroštola« pa je prva ura celo zastonj,« pravi predsednica MO SLS Koper Olga Franca in dodaja_ »Žal take sreče niso deležni bolni ali betežni obiskovalci obeh mestnih zdravstvenih domov, ki morajo že prvo uro plačati en evro, parkirišči pa sta plačljivi do konca delovnega časa zdravstvenih domov!«
1 evro na uro za 10 m²! V desetih urah dnevnega parkiranja to znese 10 evrov. Če to pomnožimo še s 30 dnevi dobimo 300 evrov. »Oprostite, za kako veliko stanovanje boste mesečno plačali tako najemnino? Verjetno ne bo merilo le 10 m²? Korektne mestne oblasti parkiranje na območjih javnih zdravstvenih ustanov uredijo brezplačno, a časovno omejeno – v sosednji Izoli npr. je omejeno na dve uri,« dodaja Olga Franca.
V MO SLS Koper vidimo problem tudi v letni dovolilnici v ožjem mestnem jedru, saj se dobi parkirni prostor za samo eno vozilo na stanovanjsko enoto. »Javna uprava je dolžna zagotoviti določeno število vsem prebivalcem občine pod enakimi pogoji, zato je prav, da občina omogoči vsem domicilnim prebivalcem drugo parkirno mesto pod enakimi neprofitnimi pogoji,« pravi kandidatka SLS za županjo MO Koper Olga Franca in dodaja_ »Za zagotovitev enakopravnosti občanov mora cena ure parkiranja drugega vozila domicilnega prebivalca predstavljati le neprofitno odškodnino za prekomerno uporabo javne dobrine«.
»Parkiranje po neprofitni ceni predstavlja korektno rešitev tudi za vsakodnevne obiskovalce, ki se v Koper vozijo na delo ali študij in so zaradi slabega javnega prevoza primorani uporabljati osebno vozilo. Rešitev za take uporabnike je možnost nakupa neprofitnega abonmaja za parkiranje na površinah ob mestnem jedru,« poudarja Olga Franca. Takšni uporabniki bi plačevali nekoliko dražje abonmaje kot domicilni prebivalci, saj je treba spodbujati uporabo javnega prevoza.
MO SLS Koper zato poudarja, da je treba parkiranje reševati sočasno z urbanističnim načrtovanjem mesta kot sestavnim delom ostalih življenjskih funkcij mesta, ne pa kot nekakšno »biznis nišo« za bogate privilegirance. Predsednica MO SLS Koper Olga Franca, ki je tudi kandidatka SLS za županjo MO Koper, ob tem dodaja_ »Na javnih površinah lahko višjo parkirno ceno od neprofitne opravičimo le v primerih, ko je treba na visoko obremenjenih parkiriščih zagotoviti čim višjo frekvenco izmenjave parkiranih vozil, in ko z višino parkirnine zmanjšujemo prevelike prometne obremenitve mestnih središč z osebnimi vozili.« Pravi še, da je treba v ta namen območja mestnega jedra ustrezno conirati in omogočati le kratkotrajno parkiranje, daljše parkiranje pa po neprofitni ceni omogočiti na parkiriščih ob obrobju mestnih središč, od koder je središče mesta lahko dosegljivo tudi po nekaj minutni hoji.