Zidanšek v soboto podpisal peticijo ZA privatizacijo in s tem podprl prizadevanja za prekinitev škodljivih vezi med najvišjimi političnimi odločevalci in slovenskimi podjetji
Ljubljana, 20. januar 2015 – Gospodarska situacija v Sloveniji je težka zlasti zaradi previsoke obdavčitve gospodarstva in prebivalstva ter neučinkovitosti različnih državnih podsistemov. Razvoj dodatno zavira obsežno državno lastništvo v podjetjih, v katerih najvišji politični odločevalci v realnosti niso nikoli spoštovali načel korporativnega upravljanja in so tako in drugače posegali v poslovanje državnih družb ter posledično dopuščali razrast nepravilnosti. »SLS nikoli ni pristajala na tezo, da sami ne zmoremo in ne znamo učinkovito upravljati z državnim premoženjem, vendar se je v zadnjem desetletju in pol zelo jasno pokazalo, da povsem neodvisnega in strokovnega vodenja najvišji politični odločevalci ne morejo zagotoviti zaradi lastnih parcialnih interesov in vpliva številnih interesnih skupin znotraj državnih podjetij v večini primerov,« pojasnjuje predsednik SLS Marko Zidanšek in dodaja_ »V SLS zagovarjamo pregledno prodajo državnih podjetij, ki omogoča pridobivanje konkurenčnih ponudb, dosežene visoke cene in kjer morajo imeti enake možnosti vsi kupci oziroma investitorji z realnim, lastnim kapitalom – torej tudi domača podjetja in posamezniki.«
Ob zgrešenem konceptu privatizacije s strani slovenskih »lastnikov« brez kapitala v preteklosti, stalnem državnem subvencioniranju neperspektivnih dejavnosti in pretiranem zadolževanju podjetij v času gospodarske rasti, so danes zdrava slovenska podjetja edini možni temelj nadaljnjega razvoja Slovenije. »Večina slovenskih državnih podjetij je prezadolženih in žal so v stiski tudi mnoga zasebna. Nujno potrebujejo svež denar, svež kapital. Tega brez razvoja kapitalskega trga, ki ga lahko ob spremljajočih davčnih in administrativnih ukrepih zagotovi le privatizacija državnih podjetij, še dolgo ne bo na voljo. Določene deleže v podjetjih lahko država prek borze ponudi posameznikom in institucionalnim investitorjem ter na ta način okrepi šibek slovenski kapitalski trg, hkrati pa državljanom ponudi možnost, da s svojimi vložki neposredno postanejo lastniki slovenskih podjetij. V nekaterih primerih, kjer je vpletena pomembna državna infrastruktura, je učinkovitost poslovanja in mednarodno konkurenčnost možno povečevati tudi prek podelitve koncesij, kot je to urejeno po prodaji podjetja Aerodrom Ljubljana, d. d., nemškemu podjetju Fraport AG, ki državi plačuje nadomestilo za uporabo državnega zemljišča,« trenutno situacijo ocenjuje Zidanšek.
Za SLS je namreč nesprejemljivo netransparentno upravljanje državnega premoženja, kjer napake in nesposobnost najvišjih političnih odločevalcev ter organov upravljanja teh družb plačujejo vsi davkoplačevalci, bodisi skozi stalne dokapitalizacije bodisi skozi subvencije tistim, ki dokazano niso sposobni preživeti na trgu.
Bistvena dilema pred Slovenijo nikakor ni izbira med državnim ali tujim, kot bi si to želeli prikazati nekateri, temveč med javnim ali zasebnim lastništvom, kjer je slednje v veliki večini primerov dokazano uspešnejše. »Krivično in zavajajoče je državljanke in državljane spraševati o tem, ali so za privatizacijo ali proti njej. Pravo vprašanje je_ Ali ste pripravljeni še naprej plačevati iz svojih žepov zato, da država ohranja državna podjetja v svoji lasti in hkrati ne zagotavlja, da bi bila podjetja kakovostno upravljana?« je še prepričan Zidanšek.