Ljubljana, 30. marec 2015 – V SLS smo prepričani, da se slovenski izobraževalni sistem nahaja v globoki krizi. Dokaz za to je veliko število nezaposlenih mladih. Mnogi med njimi so zaradi neustrezne izbire študijskega programa nezaposljivi ali so študij zaradi nezmožnosti najti ustrezno zaposlitev opustili in tako ostali brez poklicnih kvalifikacij. Na drugi strani v Sloveniji primanjkuje človeških virov v nekaterih poklicih, ki bi lahko bili nosilci izhoda iz gospodarske krize. Predsednik SLS mag. Marko Zidanšek opozarja, da »nova ministrica za izobraževanje, znanost in šport mag. Klavdija Markež, ki je danes prevzela posle, ni v svoji predstavitvi pred pristojnim parlamentarnim odborom niti z besedo omenila globokih nesorazmerij v našem izobraževalnem sistemu, njegove neusklajenosti s trgom dela in iz tega izhajajočih potreb po njegovih temeljitih spremembah. Zato se bojim, da se ministrica mag. Klavdija Markež izzivov, s katerimi se bo soočala, niti ne zaveda niti jih ni sposobna reševati.«
Zidanšek pojasnjuje, da v Sloveniji trenutno razpisujemo več študijskih mest kot je številčnost generacije, razmerje vpisa na družboslovne in tehnične smeri je 2,5:1, ko bi moralo biti uravnoteženo, pri diplomah pa je neravnovesje še bolj izrazito. Tako stanje poglablja ekonomsko in socialno krizo v Sloveniji. Znatna gospodarska rast v preteklem letu ob praktično ničelni rasti zaposlenosti dokazujeta, da primanjkuje človeških virov tam, kjer je delo in ustrezna delovna mesta, preveč ljudi pa je tam, kjer število delovnih mest stagnira. Na globoka nesorazmerja v našem izobraževalnem sistemu kažejo tudi primerjave o razporeditvi vpisa po študijskih programih med Slovenijo in državami, kjer je nezaposlenost mladih minimalna npr. Avstrijo in Nemčijo.
»Ker je razrešitev nesorazmerij, ki so se nakopičila v slovenskem izobraževalnem sistemu, nujna za dobrobit naše države, opozarjamo predsednika Vlade RS dr. Mira Cerarja, da njegova izbira ministrice za izobraževanje glede na njeno predstavitev ni ustrezna. Premierja pozivamo, naj skrbno bdi nad njenim delom in poskrbi, da reševanje tako temeljnih vprašanj, kot je prilagoditev izobraževalnega sistema zahtevam družbe prihodnosti, ne bo podrejeno ozkim političnim interesom. Ta vprašanja je treba reševati strokovno in v najširšem možnem konsenzu v prid naših prihajajočih generacij,« poziva predsednik SLS mag. Marko Zidanšek.
Zidanšek pojasnjuje, da v Sloveniji trenutno razpisujemo več študijskih mest kot je številčnost generacije, razmerje vpisa na družboslovne in tehnične smeri je 2,5:1, ko bi moralo biti uravnoteženo, pri diplomah pa je neravnovesje še bolj izrazito. Tako stanje poglablja ekonomsko in socialno krizo v Sloveniji. Znatna gospodarska rast v preteklem letu ob praktično ničelni rasti zaposlenosti dokazujeta, da primanjkuje človeških virov tam, kjer je delo in ustrezna delovna mesta, preveč ljudi pa je tam, kjer število delovnih mest stagnira. Na globoka nesorazmerja v našem izobraževalnem sistemu kažejo tudi primerjave o razporeditvi vpisa po študijskih programih med Slovenijo in državami, kjer je nezaposlenost mladih minimalna npr. Avstrijo in Nemčijo.
»Ker je razrešitev nesorazmerij, ki so se nakopičila v slovenskem izobraževalnem sistemu, nujna za dobrobit naše države, opozarjamo predsednika Vlade RS dr. Mira Cerarja, da njegova izbira ministrice za izobraževanje glede na njeno predstavitev ni ustrezna. Premierja pozivamo, naj skrbno bdi nad njenim delom in poskrbi, da reševanje tako temeljnih vprašanj, kot je prilagoditev izobraževalnega sistema zahtevam družbe prihodnosti, ne bo podrejeno ozkim političnim interesom. Ta vprašanja je treba reševati strokovno in v najširšem možnem konsenzu v prid naših prihajajočih generacij,« poziva predsednik SLS mag. Marko Zidanšek.